BibTex RIS Kaynak Göster

Investigated Views of School Physical Education Teachers Working at Primay Schools Related to Constructivist Approach and Physical Education Lesson New Instruction Program

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 3, 207 - 219, 01.03.2009

Öz

Kaynakça

  • ABBOTT J. and RYAN, T. (1999). Constructing Knowledge, Reconstructing Schooling. Educational Leadership Journal, November, 57, 66-69
  • AKDENİZ, A.R., YİĞİT, N. Ve KURT, Ş. (2002). Yeni Fen Bilgisi Öğretim Programı İle İlgili Öğretmenlerin Düşünceleri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 16-18 Eylül, ODTU, Ankara.
  • ATASOY, Ş. ve AKDENİZ, A.R. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Uygun Geliştirilen Çalışma Yapraklarının Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 170, 157-175.
  • BAL, P. (2008) Yeni ilköğretim Matematik Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17, (1), 53-68.
  • BIKMAZ, F.H. (2006). Yeni İlköğretim Programları ve Öğretmenler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39, (1), 99-116.
  • BİLİR, P. (2008). Yeni Beden Eğitimi Öğretim Programı Ve Köy Enstitülerinde Beden Eğitimi Derslerinin Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı Açısından Değerlendirilmesi, Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, VI, (3) 145-150.
  • BROOKS, J. G. and BROOKS, M.G. (1993). The Case for Constructivist Classrooms. Virginia: ASCD Alexandria.
  • ÇINAR, O., TEYFUR, E. ve TEYFUR, M. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmen ve Yöneticilerinin Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı ve Programı Hakkındaki Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, (11), 47-64.
  • DUFFY, T.M. and CUNNINGHAM, D.J. (1996). Constructivism: Implications For The Desing And The Delivery of Instruction. Handbook of Research for Educational Communications and Technology. (Editör: Jonassen, D.H.) New York: Simon &Schuster Macmillan.
  • DURMUŞ, S. (2001). Matematik Eğitiminde Oluşturmacı Yaklaşımlar. Yaklaşım ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, 91-107.
  • ERDEM, E. (2001). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ERDEM, E. ve DEMİREL, Ö. (2002). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • ERDOĞAN, M. (2007). Yeni Geliştirilen Dördüncü Ve Besinci Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Analizi; Nitel Bir Çalışma Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Bahar 2007, 5, (2), 221-254
  • GÜLLÜ, M., GÜÇLÜ, M. ve KAFKAS. E. (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin 4., 5. ve 6. Sınıf Beden Eğitimi Dersi Yeni Öğretim Programı Uygulamalarının İncelenmesi, IV. Uluslar arası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, 09-11 Kasım, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • GÜLLÜ, M. GÜÇLÜ, M., GÜLLÜ, E., GÜLLÜ, A. ve TEKİN, M.(2009) İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Seçmeli Spor Etkinlikleri Dersi Uygulamalarına İlişkin Genel Görüşleri, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5, (1).
  • HALAT, E. (2007) Yeni İlköğretim Matematik Programı (1–5) İle İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 1-26.
  • HANÇER, A.H. (2006). Yapılandırmacı Fen Eğitimi Yaklaşımının Öğrencilerin Öğrenmelerini Geliştirmesi. International Journal of environmental and Science Education, 1 (2), 181-188.
  • JONASSEN, D. H. (1991). Evaluating constructivistic learning. Educational Technology, 31 (9), 28-33.
  • KARASAR, N. (1998). Bilisel Araştırma Yöntemi, 8. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. KAYA, Y.K,(1993). İnsan Yetiştirme Düzenimize Yeni bir bakış. Ankara.
  • KORKMAZ, İ. (2006), Yeni İlköğretim Birinci Sınıf Programının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilgiler Enstitüsü Dergisi, 16, 419-433.
  • KÜÇÜKAHMET, L. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, 15. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. (1999). 2000 Yılında Milli Eğitim. Ankara: AÇEM. Ve 4. Akşam Sanat Okulu Matbaası.
  • MEB. (2005). İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB. (2007). Beden Eğitimi Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Klavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • PRAWAT, R. S. (1992). Teachers' beliefs about teaching and learning: A constructivist perspective. American Journal of Education, 100, (3), 354-95.
  • ŞAŞAN, H.H. (2002). Yapılandırmacı Öğrenme. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 74, (75), 49-52.
  • ŞİRİN, E.F., Yıldız, Ö., MÜLAZIMOĞLU, O. ve Erdoğdu, M. (2008). 2006-007 Öğretim Yılında Uygulamaya Başlanan Yeni İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 2, (2). 1-15.
  • YAŞAR, Ş. (1998). Yapısalcı Yaklaşım ve Öğrenme Öğretme Süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, (1), 68-75.
  • YAŞAR, Ş. ve GÜLTEKİN, M. (2002). Uzaktan Eğitimde Kullanılan Ders Kitaplarının Yapısalcı Öğrenmeyi Gerçekleştirecek Biçimde Düzenlenmesi. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. 22-23 Mayıs, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • TEMEL, C. (2009). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeni Öğretim Programının Ölçme Değerlendirme Bölümü ile ilgili Görüşleri, II. Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu, 30-31 Ocak, Hacettepe Üniversitesi-ODTÜ, Ankara.
  • TD. (Tebliğler Dergisi), (2006). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Seçmeli Spor Dersi Öğretim Programı, (Cilt:69), Sayı:2588, 1047-1051.
  • TD. (2007). Haftalık Ders Tablosu. (Cilt:70), Sayı:2597, 445-446.
  • TEZCİ, E. ve GÜROL, A. (2003). Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2, (1).
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (1999). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • WINDSCHITL, M. (2002). Framing Constructivism in Practice as The Negotiation of Dilemmas: An Analysis of The Conceptual, Pedagogical, Cultural and Political Challenges Facing Teachers. Review of Educational Research, 72, (2), 131- 175

İLKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 3, 207 - 219, 01.03.2009

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma ve buna dayalı olarak hazırlanan ilköğretim beden eğitimi dersi öğretim programlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma grubunu Malatya ilinde ilköğretim kurumlarında görev yapan 32’si bayan ve 73’ü erkek olmak üzere toplam 105 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada Çınar, Teyfur ve Teyfur (2006) tarafından geliştirilen “Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı Değerlendirme Anketi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu görülürken; beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi dersi yeni öğretim programına ilişkin görüşlerinin orta düzeyde olumlu olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • ABBOTT J. and RYAN, T. (1999). Constructing Knowledge, Reconstructing Schooling. Educational Leadership Journal, November, 57, 66-69
  • AKDENİZ, A.R., YİĞİT, N. Ve KURT, Ş. (2002). Yeni Fen Bilgisi Öğretim Programı İle İlgili Öğretmenlerin Düşünceleri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi 16-18 Eylül, ODTU, Ankara.
  • ATASOY, Ş. ve AKDENİZ, A.R. (2006). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Uygun Geliştirilen Çalışma Yapraklarının Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 170, 157-175.
  • BAL, P. (2008) Yeni ilköğretim Matematik Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 17, (1), 53-68.
  • BIKMAZ, F.H. (2006). Yeni İlköğretim Programları ve Öğretmenler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39, (1), 99-116.
  • BİLİR, P. (2008). Yeni Beden Eğitimi Öğretim Programı Ve Köy Enstitülerinde Beden Eğitimi Derslerinin Yapılandırmacı Öğretim Yaklaşımı Açısından Değerlendirilmesi, Spormetre Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, VI, (3) 145-150.
  • BROOKS, J. G. and BROOKS, M.G. (1993). The Case for Constructivist Classrooms. Virginia: ASCD Alexandria.
  • ÇINAR, O., TEYFUR, E. ve TEYFUR, M. (2006). İlköğretim Okulu Öğretmen ve Yöneticilerinin Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı ve Programı Hakkındaki Görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, (11), 47-64.
  • DUFFY, T.M. and CUNNINGHAM, D.J. (1996). Constructivism: Implications For The Desing And The Delivery of Instruction. Handbook of Research for Educational Communications and Technology. (Editör: Jonassen, D.H.) New York: Simon &Schuster Macmillan.
  • DURMUŞ, S. (2001). Matematik Eğitiminde Oluşturmacı Yaklaşımlar. Yaklaşım ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, 91-107.
  • ERDEM, E. (2001). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ERDEM, E. ve DEMİREL, Ö. (2002). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • ERDOĞAN, M. (2007). Yeni Geliştirilen Dördüncü Ve Besinci Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Analizi; Nitel Bir Çalışma Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Bahar 2007, 5, (2), 221-254
  • GÜLLÜ, M., GÜÇLÜ, M. ve KAFKAS. E. (2007). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin 4., 5. ve 6. Sınıf Beden Eğitimi Dersi Yeni Öğretim Programı Uygulamalarının İncelenmesi, IV. Uluslar arası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, 09-11 Kasım, Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • GÜLLÜ, M. GÜÇLÜ, M., GÜLLÜ, E., GÜLLÜ, A. ve TEKİN, M.(2009) İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Seçmeli Spor Etkinlikleri Dersi Uygulamalarına İlişkin Genel Görüşleri, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5, (1).
  • HALAT, E. (2007) Yeni İlköğretim Matematik Programı (1–5) İle İlgili Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 1-26.
  • HANÇER, A.H. (2006). Yapılandırmacı Fen Eğitimi Yaklaşımının Öğrencilerin Öğrenmelerini Geliştirmesi. International Journal of environmental and Science Education, 1 (2), 181-188.
  • JONASSEN, D. H. (1991). Evaluating constructivistic learning. Educational Technology, 31 (9), 28-33.
  • KARASAR, N. (1998). Bilisel Araştırma Yöntemi, 8. Basım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. KAYA, Y.K,(1993). İnsan Yetiştirme Düzenimize Yeni bir bakış. Ankara.
  • KORKMAZ, İ. (2006), Yeni İlköğretim Birinci Sınıf Programının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilgiler Enstitüsü Dergisi, 16, 419-433.
  • KÜÇÜKAHMET, L. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, 15. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • MEB. (1999). 2000 Yılında Milli Eğitim. Ankara: AÇEM. Ve 4. Akşam Sanat Okulu Matbaası.
  • MEB. (2005). İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB. (2007). Beden Eğitimi Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Klavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • PRAWAT, R. S. (1992). Teachers' beliefs about teaching and learning: A constructivist perspective. American Journal of Education, 100, (3), 354-95.
  • ŞAŞAN, H.H. (2002). Yapılandırmacı Öğrenme. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 74, (75), 49-52.
  • ŞİRİN, E.F., Yıldız, Ö., MÜLAZIMOĞLU, O. ve Erdoğdu, M. (2008). 2006-007 Öğretim Yılında Uygulamaya Başlanan Yeni İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 2, (2). 1-15.
  • YAŞAR, Ş. (1998). Yapısalcı Yaklaşım ve Öğrenme Öğretme Süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, (1), 68-75.
  • YAŞAR, Ş. ve GÜLTEKİN, M. (2002). Uzaktan Eğitimde Kullanılan Ders Kitaplarının Yapısalcı Öğrenmeyi Gerçekleştirecek Biçimde Düzenlenmesi. Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu. 22-23 Mayıs, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • TEMEL, C. (2009). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Yeni Öğretim Programının Ölçme Değerlendirme Bölümü ile ilgili Görüşleri, II. Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklaşımlar Sempozyumu, 30-31 Ocak, Hacettepe Üniversitesi-ODTÜ, Ankara.
  • TD. (Tebliğler Dergisi), (2006). Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programı ve Seçmeli Spor Dersi Öğretim Programı, (Cilt:69), Sayı:2588, 1047-1051.
  • TD. (2007). Haftalık Ders Tablosu. (Cilt:70), Sayı:2597, 445-446.
  • TEZCİ, E. ve GÜROL, A. (2003). Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2, (1).
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (1999). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • WINDSCHITL, M. (2002). Framing Constructivism in Practice as The Negotiation of Dilemmas: An Analysis of The Conceptual, Pedagogical, Cultural and Political Challenges Facing Teachers. Review of Educational Research, 72, (2), 131- 175
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Güllü Bu kişi benim

Esin Güllü Bu kişi benim

Abdullah Güllü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güllü, M., Güllü, E., & Güllü, A. (2009). İLKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(3), 207-219.
AMA Güllü M, Güllü E, Güllü A. İLKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Mart 2009;1(3):207-219.
Chicago Güllü, Mehmet, Esin Güllü, ve Abdullah Güllü. “İLKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 3 (Mart 2009): 207-19.
EndNote Güllü M, Güllü E, Güllü A (01 Mart 2009) İLKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 3 207–219.
IEEE M. Güllü, E. Güllü, ve A. Güllü, “İLKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 3, ss. 207–219, 2009.
ISNAD Güllü, Mehmet vd. “İLKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/3 (Mart 2009), 207-219.
JAMA Güllü M, Güllü E, Güllü A. İLKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2009;1:207–219.
MLA Güllü, Mehmet vd. “İLKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 3, 2009, ss. 207-19.
Vancouver Güllü M, Güllü E, Güllü A. İLKÖĞRETİMDE ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA VE BEDEN EĞİTİMİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2009;1(3):207-19.