BibTex RIS Kaynak Göster

The develoment of Education Methods in Ottoman Empire

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 3, 267 - 291, 01.03.2009

Öz

OSMANLI DEVLETİ’NDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN GELİŞİMİ

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 3, 267 - 291, 01.03.2009

Öz

Bu çalışmada Osmanlı Devleti’nde öğretim yöntemlerinin tarihi gelişimi analiz edilmeye çalışıldı. Klasik Osmanlı eğitim-öğretim kurumlarının odağındaki medreselerde düz anlatım, soru-cevap, not tutturma… gibi metotlar bulunmaktaydı. Devletin gerileme sürecine girmesiyle birlikte medreselerde eğitim-öğretim yöntemleri müşahede, tetkik-tenkide yer vermeyen bir konuma gelmişti.Modernleşme çabalarıyla medresenin yanında açılan askeri okullar ve mekteplerde ise yeni öğretim metotları uygulanmaya çalışıldı. Selim Sabit Efendi, Ayşe Sıdıka Hanım gibi eğitimciler bu noktada öncü idi. Usul-i Cedit(Yeni Usul) adı verilen yeni öğretim yöntemleri ve araç- gereç kullanımı tepkilerle karşılaşmasına rağmen hızla yayıldı. Türk eğitim tarihinde dönüm noktası olan II. Meşrutiyet döneminde öğretim metotları da büyük gelişmeler gösterdi. Eski yöntemler yerine, ibdai (buldurucu), yaratıcı, tekşifi (keşfettirici) isimleri verilen yeni yöntemler ortaya atıldı. Derslerin özel öğretim yöntemleri üzerinde duruldu. Uygulanmasından çok fazla fayda temin edilen gezigözlem metodu gelişti. Öğretim materyalleri çeşitlendi ve yayıldı

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Caner Türk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Türk, İ. C. (2009). OSMANLI DEVLETİ’NDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN GELİŞİMİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(3), 267-291.
AMA Türk İC. OSMANLI DEVLETİ’NDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN GELİŞİMİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Mart 2009;1(3):267-291.
Chicago Türk, İbrahim Caner. “OSMANLI DEVLETİ’NDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN GELİŞİMİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 3 (Mart 2009): 267-91.
EndNote Türk İC (01 Mart 2009) OSMANLI DEVLETİ’NDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN GELİŞİMİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 3 267–291.
IEEE İ. C. Türk, “OSMANLI DEVLETİ’NDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN GELİŞİMİ”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 3, ss. 267–291, 2009.
ISNAD Türk, İbrahim Caner. “OSMANLI DEVLETİ’NDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN GELİŞİMİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/3 (Mart 2009), 267-291.
JAMA Türk İC. OSMANLI DEVLETİ’NDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN GELİŞİMİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2009;1:267–291.
MLA Türk, İbrahim Caner. “OSMANLI DEVLETİ’NDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN GELİŞİMİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 3, 2009, ss. 267-91.
Vancouver Türk İC. OSMANLI DEVLETİ’NDE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN GELİŞİMİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2009;1(3):267-91.