BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Proficiency Test on Sporting Habits of Primary School Students

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 5, 135 - 141, 01.06.2010

Öz

Kaynakça

  • AĞBUĞA, B., KONUKMAN, F., YILMAZ, İ., KÖKLÜ, Y., ALEMDAROĞLU. (2007). 8-12 yaş arası çocukların aerobik kapasiteleri ile beden kitle indeksleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 18 (3), 137-146.
  • ARACI, H. (1999). Okullarda Beden Eğitimi, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
  • BANDURA, A. (2004). Health promotion by social cognitive means. Health Education & Behavior, 31(2): 143-164.
  • BOUCHARD, C., SHEPHARD, R.J., STEPHENS, T. (1994). Physical activity, fitness and heath. Campaign Human Kinetics, 119-133.
  • BOZKURT, N. (2003). Üniversite Giriş Sınavı, Çağdaş Eğitim, Sayı: 296-Mart, Ankara.
  • Council of Physical Education for Children (2004). Physical Education is Critical to a Complete Education. A Position Paper from the National Association for Sports and Physical Education.
  • ÇAM, İ. (1999). Lise ve dengi okullarda spor motivasyonu ile beden eğitimi dersi motivasyonunun karşılaştırılması, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, İzmir.
  • DALKIRAN, O., TUNCEL, F. (2007). Ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi dersinin seçmeli olarak işlenmesinin öğrenciler gözüyle değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. V(1), 37-42.
  • DILORENZO, T.M., STUCKY-ROPP, R.C., WAL, J.S.V., GOTHAM, H.J. (1998). Determinants of exercise among children.Preventive Medicine. 27, 470-477.
  • KOTAN, Ç., HERGÜNER, G., YAMAN, Ç. (2009). İlköğretim okullarında okuyan öğrencilerin spor yapmalarında okul ve aile faktörünün etkisi (Sakarya il örneği). Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3 (1),
  • LINDQUIST, C.H., REYNOLDS, K.D., GOREN, M.I. (1999). Sociocultural determinants of ohysical activity among children. Preventive Medicine, 29, 305-312. MALINA., R.M. (2001). Physical activity and fitness: Pathways from childhood to adulthood. American Journal of Human Biology. 13:162-172.
  • ÖZTÜRK, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
  • PETRAY, C.K. (1989). Organizing physical assessment (grades K-2): Strategies for the elementary physical education specialist JOPERD, 60(6), 57-60.
  • SUNAY, Y. (1995). Ankara ilinde lise öğrencilerinin beden eğitimi dersinden beklentilerinin gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşleri, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • U.S.Department of Health and Human Services. (1996). Physical Activity and Health: A Report of Health and Human Services, Centers for Disease Control and
  • YENAL, T., ÇAMLIYER, H., SARACALOĞLU, A. (1999). İlköğretim ikinci devre çocuklarında beden eğitimi ve spor etkinliklerinin motor beceri ve yetenekler üzerine etkisi, gazi beden eğitimi ve spor bilimleri dergisi, IV(3), 15-16.

SEVİYE BELİRLEME SINAVININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SPOR YAPMA ALIŞKANLIĞI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2010, Cilt: 1 Sayı: 5, 135 - 141, 01.06.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı; mevcut eğitim sisteminde önemli bir yere sahip olan Seviye Belirleme Sınavının (SBS) ilköğretim öğrencilerinin spor yapma alışkanlığı üzerine olan etkisini belirlemektir. Araştırma, Samsun il ve çevre ilçelerinde öğrenim gören 750 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere SBS sınavına hazırlanma döneminde spor yapma alışkanlıklarını ve beden eğitimi dersine bakış açılarını belirlemek amacıyla anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler frekans ve yüzdelerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak; SBS sınavına hazırlanan ilköğretim çağı çocuklarının, profesyonel yardım alarak spor yapmak istedikleri fakat sınava hazırlanma döneminde okul eğitimi dışında SBS’ye yönelik eğitim aldıkları görülmektedir. Bu da gelişim çağındaki ilköğretim öğrencilerinin spordan uzaklaşmalarına ve daha sedanter bir yaşam sürmelerine neden olmaktadır

Kaynakça

  • AĞBUĞA, B., KONUKMAN, F., YILMAZ, İ., KÖKLÜ, Y., ALEMDAROĞLU. (2007). 8-12 yaş arası çocukların aerobik kapasiteleri ile beden kitle indeksleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spor Bilimleri Dergisi, 18 (3), 137-146.
  • ARACI, H. (1999). Okullarda Beden Eğitimi, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
  • BANDURA, A. (2004). Health promotion by social cognitive means. Health Education & Behavior, 31(2): 143-164.
  • BOUCHARD, C., SHEPHARD, R.J., STEPHENS, T. (1994). Physical activity, fitness and heath. Campaign Human Kinetics, 119-133.
  • BOZKURT, N. (2003). Üniversite Giriş Sınavı, Çağdaş Eğitim, Sayı: 296-Mart, Ankara.
  • Council of Physical Education for Children (2004). Physical Education is Critical to a Complete Education. A Position Paper from the National Association for Sports and Physical Education.
  • ÇAM, İ. (1999). Lise ve dengi okullarda spor motivasyonu ile beden eğitimi dersi motivasyonunun karşılaştırılması, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Doktora Tezi, İzmir.
  • DALKIRAN, O., TUNCEL, F. (2007). Ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi dersinin seçmeli olarak işlenmesinin öğrenciler gözüyle değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. V(1), 37-42.
  • DILORENZO, T.M., STUCKY-ROPP, R.C., WAL, J.S.V., GOTHAM, H.J. (1998). Determinants of exercise among children.Preventive Medicine. 27, 470-477.
  • KOTAN, Ç., HERGÜNER, G., YAMAN, Ç. (2009). İlköğretim okullarında okuyan öğrencilerin spor yapmalarında okul ve aile faktörünün etkisi (Sakarya il örneği). Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3 (1),
  • LINDQUIST, C.H., REYNOLDS, K.D., GOREN, M.I. (1999). Sociocultural determinants of ohysical activity among children. Preventive Medicine, 29, 305-312. MALINA., R.M. (2001). Physical activity and fitness: Pathways from childhood to adulthood. American Journal of Human Biology. 13:162-172.
  • ÖZTÜRK, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
  • PETRAY, C.K. (1989). Organizing physical assessment (grades K-2): Strategies for the elementary physical education specialist JOPERD, 60(6), 57-60.
  • SUNAY, Y. (1995). Ankara ilinde lise öğrencilerinin beden eğitimi dersinden beklentilerinin gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşleri, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • U.S.Department of Health and Human Services. (1996). Physical Activity and Health: A Report of Health and Human Services, Centers for Disease Control and
  • YENAL, T., ÇAMLIYER, H., SARACALOĞLU, A. (1999). İlköğretim ikinci devre çocuklarında beden eğitimi ve spor etkinliklerinin motor beceri ve yetenekler üzerine etkisi, gazi beden eğitimi ve spor bilimleri dergisi, IV(3), 15-16.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Sözen Bu kişi benim

Erol Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Sözen, H., & Doğan, E. (2010). SEVİYE BELİRLEME SINAVININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SPOR YAPMA ALIŞKANLIĞI ÜZERİNE ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(5), 135-141.
AMA Sözen H, Doğan E. SEVİYE BELİRLEME SINAVININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SPOR YAPMA ALIŞKANLIĞI ÜZERİNE ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Haziran 2010;1(5):135-141.
Chicago Sözen, Hasan, ve Erol Doğan. “SEVİYE BELİRLEME SINAVININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SPOR YAPMA ALIŞKANLIĞI ÜZERİNE ETKİSİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 5 (Haziran 2010): 135-41.
EndNote Sözen H, Doğan E (01 Haziran 2010) SEVİYE BELİRLEME SINAVININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SPOR YAPMA ALIŞKANLIĞI ÜZERİNE ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 5 135–141.
IEEE H. Sözen ve E. Doğan, “SEVİYE BELİRLEME SINAVININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SPOR YAPMA ALIŞKANLIĞI ÜZERİNE ETKİSİ”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 5, ss. 135–141, 2010.
ISNAD Sözen, Hasan - Doğan, Erol. “SEVİYE BELİRLEME SINAVININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SPOR YAPMA ALIŞKANLIĞI ÜZERİNE ETKİSİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/5 (Haziran 2010), 135-141.
JAMA Sözen H, Doğan E. SEVİYE BELİRLEME SINAVININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SPOR YAPMA ALIŞKANLIĞI ÜZERİNE ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2010;1:135–141.
MLA Sözen, Hasan ve Erol Doğan. “SEVİYE BELİRLEME SINAVININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SPOR YAPMA ALIŞKANLIĞI ÜZERİNE ETKİSİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 5, 2010, ss. 135-41.
Vancouver Sözen H, Doğan E. SEVİYE BELİRLEME SINAVININ İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN SPOR YAPMA ALIŞKANLIĞI ÜZERİNE ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2010;1(5):135-41.