Bu çalışmanın amacı; mevcut eğitim sisteminde önemli bir yere sahip olan Seviye Belirleme Sınavının (SBS) ilköğretim öğrencilerinin spor yapma alışkanlığı üzerine olan etkisini belirlemektir. Araştırma, Samsun il ve çevre ilçelerinde öğrenim gören 750 ilköğretim öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere SBS sınavına hazırlanma döneminde spor yapma alışkanlıklarını ve beden eğitimi dersine bakış açılarını belirlemek amacıyla anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler frekans ve yüzdelerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak; SBS sınavına hazırlanan ilköğretim çağı çocuklarının, profesyonel yardım alarak spor yapmak istedikleri fakat sınava hazırlanma döneminde okul eğitimi dışında SBS’ye yönelik eğitim aldıkları görülmektedir. Bu da gelişim çağındaki ilköğretim öğrencilerinin spordan uzaklaşmalarına ve daha sedanter bir yaşam sürmelerine neden olmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 5 |