BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Computer Assisted Instruction in Teaching Acids and Bases on Academic Achievement and Permanent Learning

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 7, 21 - 36, 01.06.2011

Öz

Kaynakça

  • AKÇAY, S., AYDOĞDU, M., YILDIRIM, H.İ. & ŞENSOY, Ö. (2005). Fen eğitiminde ilköğretim 6. sınıflarda çiçekli bitkiler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Katamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 103- 116.
  • AYDOĞDU, C. (2006). Bilgisayar destekli kimyasal bağ öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. AÜ. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 80-90.
  • BARRON, A.E. & ORWING, G.W. (1995). Multimedia technologies for training; an Introduction. Libraries, Unlimited, Inc.
  • CAMPBELL, D. & STANLEY J. (1966). Experimental and quasi-experimental design for research. New York: Ran McNalll.
  • CANHAM R. G. (1994). Conceptof acids and bases. Journal of College Science Teaching, 23(1), 62-64.
  • CLARK, R.E & SUGRUE, B.M. (1995). Research on instructional media, 1978- 1988, Instructional Technology: Past, Present and Future (E.d.G.J. Angling., 2nd Edition, Libraries, Unlimited, Inc.
  • CROS, D., MAURIN, M, AMAUROUX, R., CHASTRETTE, M., LEBER, J &. FAYOL, M. (1986). Conception of firtst- year university students’ of the constituents of matter and the notions of acids and bases. European Journal of Science Education, 8(3), 305-313.
  • DEMİRCİOĞLU, H. & GEBAN, Ö. (1996). Fen bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımından karşılaştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12: 183-185.
  • DRAGO, R. S. (1974). A modern approach to acid-base chemistry. Journal of Chemical Education, 51(5), 300-307.
  • ERTEPINAR, H., DEMİRCİOĞLU, H., GEBAN, Ö. & YAVUZ, D. (1998). Benzeşme ve bilgisayarlı öğretimin mol kavramını anlamaya etkisi. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesi 173-175, Trabzon.
  • HERRON, J. D. (1996). The chemistry classroom: formulas for succesfull teaching. American Society: Washington, DC.
  • İŞMAN, A. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. 2.Baskı, İstanbul: Sempati Pegema Yayınları.
  • KARAMUSTAFAOĞLU, O., AYDIN, M. & ÖZMEN, H. (2005). Bilgisayar destekli fizik etkinliklerinin öğrenci kazanımlarına etkisi: Basit hamonik hareket örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), Article 10.
  • KAUFFMAN, G. B. (1988). The brönsted- lowry acid-base concept. Journal of Chemical Education, 65(1), 28-31.
  • KOLB, D. (1978). Chemical principles: Acids and Bases. Journal of Chemical Education, 55(7), 459-464.
  • KOROGHLANIAN, C. & KLEIN, J.D. (2004). The effect of audio and animation in multimedya and hypermedia instruction. Journal of Education, 13(1),23-46.
  • LEWALTER, D. (2003). Cognitive strategies for learning from static and dynamic visuals. Learning and Instruction, 13, 2, 177-189.
  • LOWE, R. K. (2003). Animation and learning: Selective processing of information in dynamic graphics. Learning and Instruction, 13, 2, 157-176.
  • NAMLU, A. G. (1999). Bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları; No. 57.
  • PEKTAŞ, M., TÜRKMEN, L. & SOLAK, K. (2006). Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının sindirim sistemi ve boşaltım sistemi konularını öğrenmeleri üzerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 465-472.
  • PENNYWELL, P.J. (1981). The valve of visual media in the achievemment of ınstructors objectives as perceived by ınstructors in predominatly black state- supported colleges and universities in the state of louisiana, Dissertation Absracts Intertional, A. The Humanities and Social Sciences, May (41), 11:4584.
  • RAMJUS, H. (1990). Intervention strategies to ımprove the self esteem of achievers in high school science class, ERIC Document Reproduction Service No: ED 329, 432.
  • RENSHAW, C. E, & TAYLOR, H. A (2000). The educational effectiveness of computer-based instruction. Computers and Geosciences, 26(6), 677-682.
  • SEZGİN, E. & KÖYMEN, Ü. (2002). İkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedya ders yazılımının fen bilgisi öğretiminde akademik başarıya etkisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 137-143.
  • ŞAHİN, T. & YILDIRIM, S. (1999).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TEZCAN, H. & YILMAZ, Ü. (2003). Kimya öğretiminde kavramsal bilgisayar animasyonları ile geleneksel anlatım yönteminin başarıya etkileri. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 18-31.
  • UŞUN, S. (2000). Dünyada ve Türkiye'de bilgisayar destekli öğretim. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • YALÇINALP, S., GEBAN, O. & ÖZKAN, I. (1995). Effectiveness of using computerassisted supplementary instruction for teaching the mole concept. Journal of Research in Science Teachig., 32, 1083–1095.
  • YALIN, H., İ. (2002). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • YİĞİT, N. & AKDENİZ, A. R. (2003). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli etkinliklerin öğrenci kazanımları üzerine etkisi: Elektrik devreleri örneği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 99-113.
  • WILEY,J. (2001). Differential effects on the achievement of males and females of teaching the particulate nature of chemistry. Journal of Research in Science Teaching, 39(10), 911-927.

ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNİN KALICI ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 7, 21 - 36, 01.06.2011

Öz

Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmenliği Genel Kimya ders içeriğinde yer alan asitler ve bazlar konusunun bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile işlenmesinin akademik başarıya ve kalıcılığa olan etkisi araştırılmış ve öğrencilerin bilgisayar destekli öğretim üzerine görüşleri ele alınmıştır. Bu amaçla 2006-2007 eğitim öğretim yılında 1. Sınıf düzeyinde bulunan 80 fen bilgisi öğretmen adayı seçilmiştir. Öğrenciler rastgele 40’ar kişiden oluşan iki gruba ayrılmıştır. I. Gruba geleneksel öğretim yöntemi uygulanırken, II. gruba bilgisayar destekli öğretim yöntemi uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Cronbach alpha değeri 0.782 olan 20 soru içeren çoktan seçmeli başarı testi ve 15 maddeden oluşan bilgisayar destekli öğretim yöntemine yönelik görüş ölçeğikullanılmıştır. Veriler SPSS istatistik paket programıyla t-testi ve yüzde olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen istatistiksel analiz sonuçlarına göre, bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubunun, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde daha başarılı olduğu gözlenmiş ve bilgisayar kullanımının kalıcılığı olumlu etkilediği sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğrencilerin bireysel olarak da bilgisayar kullanımını motivasyon ve kalıcı öğrenmede olumlu etki yaptığı gerekçesiyle daha çok tercih ettikleri saptanmıştır

Kaynakça

  • AKÇAY, S., AYDOĞDU, M., YILDIRIM, H.İ. & ŞENSOY, Ö. (2005). Fen eğitiminde ilköğretim 6. sınıflarda çiçekli bitkiler konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Katamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 103- 116.
  • AYDOĞDU, C. (2006). Bilgisayar destekli kimyasal bağ öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. AÜ. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 80-90.
  • BARRON, A.E. & ORWING, G.W. (1995). Multimedia technologies for training; an Introduction. Libraries, Unlimited, Inc.
  • CAMPBELL, D. & STANLEY J. (1966). Experimental and quasi-experimental design for research. New York: Ran McNalll.
  • CANHAM R. G. (1994). Conceptof acids and bases. Journal of College Science Teaching, 23(1), 62-64.
  • CLARK, R.E & SUGRUE, B.M. (1995). Research on instructional media, 1978- 1988, Instructional Technology: Past, Present and Future (E.d.G.J. Angling., 2nd Edition, Libraries, Unlimited, Inc.
  • CROS, D., MAURIN, M, AMAUROUX, R., CHASTRETTE, M., LEBER, J &. FAYOL, M. (1986). Conception of firtst- year university students’ of the constituents of matter and the notions of acids and bases. European Journal of Science Education, 8(3), 305-313.
  • DEMİRCİOĞLU, H. & GEBAN, Ö. (1996). Fen bilgisi öğretiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel problem çözme etkinliklerinin ders başarısı bakımından karşılaştırılması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12: 183-185.
  • DRAGO, R. S. (1974). A modern approach to acid-base chemistry. Journal of Chemical Education, 51(5), 300-307.
  • ERTEPINAR, H., DEMİRCİOĞLU, H., GEBAN, Ö. & YAVUZ, D. (1998). Benzeşme ve bilgisayarlı öğretimin mol kavramını anlamaya etkisi. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesi 173-175, Trabzon.
  • HERRON, J. D. (1996). The chemistry classroom: formulas for succesfull teaching. American Society: Washington, DC.
  • İŞMAN, A. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. 2.Baskı, İstanbul: Sempati Pegema Yayınları.
  • KARAMUSTAFAOĞLU, O., AYDIN, M. & ÖZMEN, H. (2005). Bilgisayar destekli fizik etkinliklerinin öğrenci kazanımlarına etkisi: Basit hamonik hareket örneği. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), Article 10.
  • KAUFFMAN, G. B. (1988). The brönsted- lowry acid-base concept. Journal of Chemical Education, 65(1), 28-31.
  • KOLB, D. (1978). Chemical principles: Acids and Bases. Journal of Chemical Education, 55(7), 459-464.
  • KOROGHLANIAN, C. & KLEIN, J.D. (2004). The effect of audio and animation in multimedya and hypermedia instruction. Journal of Education, 13(1),23-46.
  • LEWALTER, D. (2003). Cognitive strategies for learning from static and dynamic visuals. Learning and Instruction, 13, 2, 177-189.
  • LOWE, R. K. (2003). Animation and learning: Selective processing of information in dynamic graphics. Learning and Instruction, 13, 2, 157-176.
  • NAMLU, A. G. (1999). Bilgisayar destekli işbirliğine dayalı öğrenme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları; No. 57.
  • PEKTAŞ, M., TÜRKMEN, L. & SOLAK, K. (2006). Bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının sindirim sistemi ve boşaltım sistemi konularını öğrenmeleri üzerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 465-472.
  • PENNYWELL, P.J. (1981). The valve of visual media in the achievemment of ınstructors objectives as perceived by ınstructors in predominatly black state- supported colleges and universities in the state of louisiana, Dissertation Absracts Intertional, A. The Humanities and Social Sciences, May (41), 11:4584.
  • RAMJUS, H. (1990). Intervention strategies to ımprove the self esteem of achievers in high school science class, ERIC Document Reproduction Service No: ED 329, 432.
  • RENSHAW, C. E, & TAYLOR, H. A (2000). The educational effectiveness of computer-based instruction. Computers and Geosciences, 26(6), 677-682.
  • SEZGİN, E. & KÖYMEN, Ü. (2002). İkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedya ders yazılımının fen bilgisi öğretiminde akademik başarıya etkisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, 137-143.
  • ŞAHİN, T. & YILDIRIM, S. (1999).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • TEZCAN, H. & YILMAZ, Ü. (2003). Kimya öğretiminde kavramsal bilgisayar animasyonları ile geleneksel anlatım yönteminin başarıya etkileri. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 18-31.
  • UŞUN, S. (2000). Dünyada ve Türkiye'de bilgisayar destekli öğretim. Ankara: Pegema Yayıncılık
  • YALÇINALP, S., GEBAN, O. & ÖZKAN, I. (1995). Effectiveness of using computerassisted supplementary instruction for teaching the mole concept. Journal of Research in Science Teachig., 32, 1083–1095.
  • YALIN, H., İ. (2002). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • YİĞİT, N. & AKDENİZ, A. R. (2003). Fizik öğretiminde bilgisayar destekli etkinliklerin öğrenci kazanımları üzerine etkisi: Elektrik devreleri örneği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 99-113.
  • WILEY,J. (2001). Differential effects on the achievement of males and females of teaching the particulate nature of chemistry. Journal of Research in Science Teaching, 39(10), 911-927.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Çelikler Bu kişi benim

M.handan Güneş Bu kişi benim

Tohit Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Çelikler, D., Güneş, M., & Güneş, T. (2011). ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNİN KALICI ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(7), 21-36.
AMA Çelikler D, Güneş M, Güneş T. ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNİN KALICI ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Haziran 2011;1(7):21-36.
Chicago Çelikler, Dilek, M.handan Güneş, ve Tohit Güneş. “ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNİN KALICI ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 7 (Haziran 2011): 21-36.
EndNote Çelikler D, Güneş M, Güneş T (01 Haziran 2011) ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNİN KALICI ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 7 21–36.
IEEE D. Çelikler, M. Güneş, ve T. Güneş, “ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNİN KALICI ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 7, ss. 21–36, 2011.
ISNAD Çelikler, Dilek vd. “ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNİN KALICI ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/7 (Haziran 2011), 21-36.
JAMA Çelikler D, Güneş M, Güneş T. ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNİN KALICI ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2011;1:21–36.
MLA Çelikler, Dilek vd. “ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNİN KALICI ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 7, 2011, ss. 21-36.
Vancouver Çelikler D, Güneş M, Güneş T. ASİTLER VE BAZLAR KONUSUNUN BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİNİN KALICI ÖĞRENME VE ÖĞRENCİ BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2011;1(7):21-36.