Osmanlı Devleti’nin bir iç denizi olan Karadeniz’in bu statüsü 18. yüzyılın sonlarına kadar devam etmiştir. 1774 Küçük Kaynarca Antlaşmasıyla ilk olarak Rusya Karadeniz’e açılma hakkını elde etti. Ancak Rus ticaret gemilerinin Anlaşmasından sonra mümkün oldu. Bu tarihten itibaren Osmanlı Devleti’nin diğer Avrupa devletlerinin ticaret gemilerinin de Karadeniz’e açılmalarına izin vermesiyle Karadeniz’in uluslararası ticarete açılma süreci tamamlandı. Yabancı devletlerin ticaret amacıyla da olsa Karadeniz’e girişi Osmanlı yönetiminin buradaki askeri ve ticari varlığını koruyabilmek üzere bir takım tedbirler almasına neden olmuştur. Bu çerçevede Osmanlı Devleti, 1873, 1803 ve 1824 tarihlerinde Karadeniz’de inşa edilecek ticaret gemilerinin tür ve özellikleriyle ilgili düzenlemeler yapmıştır. Bu çalışmada belirtilen tarihlerde devletin ticaret gemisi inşasına hangi nedenlerle nasıl bir düzenleme getirdiği konusu incelenmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 9 |