Amaç: Araştırma
hemşirelik öğrencilerinin sosyal medya
bağımlılık durumları ve sosyal ortamlardaki gelişmeleri kaçırma korkularının
belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın
evrenini Ankara’da bir vakıf üniversitesinin Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim
gören öğrenciler oluşturmuştur (N=241). Örneklem seçilmemiş, 2018-2019 akademik
yılında öğrenim gören hemşirelik bölümü öğrencilerine ulaşılması
hedeflenmiştir. Araştırmaya katılmayı kabul eden 216 öğrenci araştırmanın
örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın
verileri “Kişisel Bilgi Formu”, “Sosyal Medya Bağımlılık Ölçeği (SMBÖ)” ve
“Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği (GKKÖ)” aracılığıyla
toplanmıştır. Veriler
SPSS 18 paket programında kodlanarak değerlendirilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin SMBÖ toplam puan ortalamalarının
95.14±27.39, alt ölçek puanları meşguliyet 35.48±10.22, duygu durum düzenleme
13.69±5.32, tekrarlama 10.50±4.68, çatışma 35.46±12.64 olduğu bulunmuştur.
Öğrencilerin GKKÖ puan ortalamasının 27.61±7.9 olduğu bulunmuştur. SMBÖ ve GKKÖ arasında pozitif
korelasyon saptandı. Günlük sosyal medya kullanım süresi ve cep telefonunu
kontrol etme sıklığı ile SMBÖ ve GKKÖ’den alınan puanların ilişkili olduğu
bulundu.
Sonuç: Bu araştırmada hemşirelik öğrencilerinin büyük
bir bölümünün sosyal medya bağımlılığının olduğu belirlendi. Sosyal medya
bağımlılığı ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasında pozitif yönlü ilişki
saptandı.
Sosyal medya bağımlılığı gelişmeleri kaçırma korkusu hemşirelik öğrencilerİ
Aim: The aim of the study was to determine the
social media addiction, fear of missing out status of nursing students.
Methods: The population of the study consisted of
students studying in a nursing department of a foundation university in Ankara
(N=241). The sample is not selected, it is aimed to reach the nursing
department students studying in the 2018-2019 academic year. The study sample comprised 216
students who agreed to participate in the research. The data were collected
with the “Social Media Addiction Scale/SMAS”, “Fear of Missing out Scale/FOMO”
and “Information Form”. The data were evaluated by coding in SPSS 18 package
program.
Results: SMAS mean score of students was 95.14± 27.39,
sub scale scores were occupational 35.48±10.22, mood regulation 13.69±5.32,
reccurence 10.50±4.68, conflict 35.46±12.64. FOMO mean score of students was
27.61±7.93. SMAS was positively correlated with FOMO. It was found that the
daily social media usage period and the frequency of controlling the mobile
phone were related with the scores obtained from SMAS and FOMO.
Conclusion: It was found that most of nursing students
were social media addicted. Social media addiction was statistically and
positively correlated with fear of missing out.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.