Giriş: Eğitim
bilimleri alanında akran eğitimi ile ilgili farklı uygulamalar olmakla
birlikte, özellikle hemşirelik eğitiminde bu konuda yeterli çalışmanın olmadığı
gözlenmektedir.
Amaç: Araştırma hemşirelik öğrencilerinin akran eğitimine
ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirildi.
Yöntem:
Tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırma bir vakıf üniversitesinin hemşirelik
bölümünde yapılmıştır. Araştırma örneklemini araştırmaya katılmaya gönüllü 211
öğrenci oluşturmuştur. Veri toplamada, araştırmacı tarafından literatür göz
önüne alınarak hazırlanan 14 soruluk veri toplama formu kullanılmıştır.
Bulgular:
Hemşirelik bölümü öğrencilerinin çoğunluğu akran eğitimi ile kliniğe ve
uygulamalara ilişkin anksiyetenin azalacağını, akran grubunda eğitim
konularının daha rahat konuşulup öğrenileceğini, aldığı eğitimin kişiyi
cesaretlendireceğini, işbirlikçi öğrenme ilişkisi kurulacağını ve sonucunda
hemşirelik bakım ve uygulamalarının öğrenilmesinde kolaylık sağlanacağını ifade
etmiştir. Öğrencilerin %68,7’si seçilen akranların iyi birer öğreten olmaması
ihtimali bulunduğunu, %55’i öğreten ve öğrenen akran arasında eşit bir ilişki
kurulamama riski olacağını ifade etmişlerdir.
Sonuç: Yapılan
araştırmada akran eğitimi ile ilgili hemşirelik öğrencilerinin görüşleri
incelenmiş olup bu eğitim ile hemşirelik mesleğine; özgüveni, akademik başarısı
yüksek, liderlik yönü, takım ruhu gelişmiş, mesleki beceri ve uygulamalara
hakim meslek üyeleri kazandırılacağı düşünülmektedir. Yapılandırılmış akran
eğitimi öncesi hemşirelik bölümü öğrencilerinin eğitim ihtiyaçlarının
belirlenmesi önerilmektedir.
Introduction: Together with there are
different practices related to peer education in the field of educational
sciences, it is observed that there are not enough studies in this field
especially in nursing education.
Aim: The research was conducted to
determine the views of nursing students on peer education.
Methods: This descriptive
study was conducted in a nursing department of a private university. The sample
of the study consisted of 211 students who volunteered to participate in the
study. The data collection form was prepared by the researcher using a 14-item
data collection form.
Results: The majority of the
nursing students stated that with the help of peer education, anxiety about the
clinic and its applications would be reduced, the subjects of education in the
peer group would be more easily spoken, encouraged, a collaborative learning
relationship would be established and as a result, it would be easier to learn
nursing care and practices. The vast majority of students (68.7%) stated that
the selected peers might not be a good instructor, and 55% stated that there
would be a risk of not having an equal relationship between the teaching and
learning peer.
Conclusion: In
this study, the opinions of nursing students about peer education were examined
and it was thought that this education will gain proficiency in nursing
profession, high academic success, leadership direction, team spirit, and
professional members who have skills and applications. It is recommended to
determine the training needs of the nursing students before a structured peer
education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.