Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, , 33 - 59, 30.06.2024
https://doi.org/10.38015/sbyy.1412522

Öz

Kaynakça

  • Aykaç, S. ve Karakaş, M. (2022). Entegrasyon, asimilasyon ve uyum kavramları arasından Türkiye’nin seçimi. İçtimaiyat Sosyal Bilimler Dergisi Göç ve Mültecilik Özel Sayısı, 419-429. https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.1123311.
  • Akpınar, T. (2017). Türkiye’deki Suriyeli mülteci çocukların ve kadınların sosyal politika bağlamında yaşadıkları sorunlar. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi 3 (3), 16-29.
  • Aşçı, Ö.A. & Güneyli, A. (2020). Kıbrıs’ta İlköğretim Okullarında Çift Dilde Eğitime İlişkin Öğretmen
  • Görüşleri. Okur, A., Güleç, İ. ve İnce, B. (Ed.), Türkçe’nin yabancı dil olarak öğretiminde yeni yönelimler (pp. 7-39). Sakarya: Beşiz Yayınları.
  • Biçer, N. & Özaltun, Hüsnü. (Eylül 2020). Mülteci ortaokul öğrencilerinin Türkçe dil becerilerine ve okula uyum süreçlerine ilişkin Suriyeli ve Türk öğrencilerin görüşleri. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 8 (23), 348-64. https://doi.org/10.33692/avrasyad.668251.
  • BMMYK. Sosyal uyum ve harmonizasyon. Access date: 25 December 2023, https://www.unhcr.org/tr/kapasite-gelistirme.
  • Börü, Ş. & Boyacı, A. (2016). Göçmen öğrencilerin eğitim-öğretim ortamlarında karşılaştıkları sorunlar: Eskişehir ili örneği. Turkish Studies 11(14), 123-58.
  • Bubolar, U. (2020). Göçmen Öğrencilerin Eğitimi ve Okula Uyumunda Öğretmen Rolü. Güncel bilgiler ışığında göçmen öğrenciler (pp. 147-171). Ankara: İKSAD Publishing House.
  • Castles, S. & Miller, M. J. (2008). Göçler çağı. İstanbul: İstanbul Bilgi Yayınları. Creswell, J. W. (2021). Qualitative inquiry and research design: choosing among five approaches. California: SAGE Publication.
  • De Jong, G. F. (2000). Expectations, gender, and norms in migration decision-making. Population Stıdies 54 (3), 307-19.
  • Demireva, N. (2019). Immigration, diversity and social cohesion. The Migration Observatory Briefing, Oxford University. Access date: 25 December 2023. https://migrationobservatory.ox.ac.uk/resources/briefings/immigration-diversity-and-social-cohesion/.
  • Demirtaş-Zorbaz, S. (2016). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula uyumu: bir model testi. [Doctoral dissertation, Hacettepe University].
  • Dönder, A., Elaldı, Ş. & Özkaya, Ö. M. (2012). Öğretim elemanlarının üniversite düzeyindeki temel ingilizce öğretiminde kullanılabilecek tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri. Turkish Studies 7 (1), 953-68.
  • Duman, T. (2019). Toplumsal uyum için eğitimin önemi: Türkiye’deki Suriyeliler örneği. SEFAD 41, 343-68. https://doi.org/10.21497/sefad.586638.
  • Eckert, P. (2018). Meaning and linguistic variaton: the third wave in sociolinguistics. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Erdoğan, M. (2021). Suriyeliler Barometresi- Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları, Access Date: 24 December 2023. https://www.unhcr.org/tr/wp-content/uploads/sites/14/2023/01/SB-2021-TR-MME-FINAL-19-Ocak-2023.pdf.
  • Ereş, F. (2015). Türkiye’de göçmen eğitimi sorunsalı ve göçmen eğitiminde farklılığın yönetimi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (2), 17-30.
  • Ersoy, A. F. & Turan, N. (2019). Sığınmacı ve göçmen öğrencilerde sosyal dışlanma ve çeteleşme. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi 54 (2), 828-40.
  • Faist, T. (2018). A primer on social integration: participation and social cohesion in the global compacts. COMCAD Working Papers 161, 3-8.
  • Flick, U. (2009). An introduction to qualitative research. California: SAGE Publication.
  • Forrest, J., Benson P. and Siciliano, F. (2018). Linguistic Shift and Heritage Language Retention in Australia. edited by S. D. Brunn, R. Kehrein, Handbook of the changing world language map 1069-86. New York City: Springer Publishing.
  • Göç İdaresi Genel Müdürlüğü. (2023). Geçici koruma altında bulunan Suriyelilerin yaş ve cinsiyete göre dağılımı. Access date: 24 December 2023, https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638.
  • Güngör, F. & Şenel, E. A. (2018). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Anadolu Journal of Educational Science International 8 (2), 124-73.
  • Hatch, A. (2017). Doing qualitative research in educational settings. New York: State University Press.
  • IOM. (2023). Göçmen işçiler, mülteciler ve ailelerini sosyal koruma altına almak. Access date: 25 December 2023, https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---europe/---ro-geneva/---ilo-ankara/documents/publication/wcms_828383.pdf.
  • IOM. (2013). Göç terimleri sözlüğü. edited by R. Perruchoud, J. Redpath-Cross, Access date: December 25, 2023, https://publications.iom.int/system/files/pdf/iml31_turkish_2ndedition.pdf.
  • İnsan Hakları İzleme Örgütü. (2015). Geleceğimi hayal etmeye çalıştığımda hiçbir şey göremiyorum”: Türkiye'deki Suriyeli mülteci çocukların eğitime erişiminin önündeki engeller – kayıp nesil olmalarını önlemek. Access date: 25 December 2023, www.hrg.org.
  • Karataştan, A. ve Akcan, E. (2023). Sınıf öğretmenlerinin perspektifinden akran zorbalığı ve göçmen/mülteci çocuklar. Cumhuriyet International Journal of Education 12 (1), 1-15. https://dx.doi.org/10.30703/cije.1061680.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli mültecilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. İlköğretim Online 17 (3), 1224-37.
  • Kayacık, B. E. (2020). Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. Tezsiz Yüksek Lisans projesi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017-1). Türkiye’deki Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi 14-1 (27), 21-46.
  • Li, G. (2013). Immigrant Language Acquisition: An International Review. S. J. Gold, S. J. Nawyn. (Ed.), The Routledge international handbook of migration studies (286-97). London: Routledge Publishing.
  • McBrien, J. L. (2005). Educational needs and barriers for refugee students in the United States: a review of the literature. Review of Educational Research 75 (3), 329-64.
  • Merriam, S. (2009). Qualitative research: a guide to design and implementation. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Merriam, S. & Tisdell, E. (2015). Qualitative research: a guide to design and implementation. New Jersey: Jossey-Bass.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014b). Yabancılara yönelik eğitim-öğretim hizmetleri. Access date: 26 December, 2023. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/yabyonegiogr_1/ yabyonegiogr_1.htm.
  • Moralı, G. (2018). Suriyeli mülteci çocuklara Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 8, (15), 1426-49.
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. California: SAGE Publications.
  • Office of Bilingual Bicultural Education California State Department of Education. (1984). Schooling and language minority students: a theoretical framework. Evaluation, Dissemination and Assessment Center California State University, Access date: 25 December 2023. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED249773.pdf.
  • Oikonomidoy, E. (2010). Zooming into the school narratives of refugee students. Multicultural Perspectives 12 (2), 74-80. https://doi.org/10.1080/15210960.2010.481186.
  • Olgun, O. (2019). Geçici koruma statüsündeki Suriyeli kökenli öğrencilerin eğitim sistemine uyum sorunları: Ankara-Altındağ ilçesi örneği. [Master thesis, Hacı Bayram Veli University].
  • Özdemir, M. İ. & Aloklah, W.A. (2022). Suriyeli öğretmenler: eğitimdeki rolleri ve karşılaştıkları sorunlar. Artuklu İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 7 (1), 18-35.
  • Özer, Y., Komsuoğlu, A. & Ateşok, Z.Ö. (Aralık 2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: sorunlar ve çözüm önerileri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 4 (37), 76-110.
  • Patton, M. (2002). Qualitative research and evaluation methods. California: SAGE Publications.
  • Pumariega, A. Rothe, E. & Pumariega, J. (2005). Mental health of immigrants and refugees. Community Mental Health Journal 41 (5), 581-97.
  • Roh, S. (2015). A study of the multicultural efficacy of pre-service secondary teachers in Korea and their experience in multiculturalism and multicultural education. Advanced Science and Technology Letters 96, 35-39. http://dx.doi.org/10.14257/astl.2015.96.09.
  • Saklan, E. & Karakütük, K. (2022). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir çözümleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1), 51-76.
  • Sapancalı, F. (2005). Avrupa Birliği’nde sosyal dışlanma sorunu ve mücadele yöntemleri. Çalışma ve Toplum 3, 551-106.
  • Sarıdoğan, Ş. (2019). Göç ve eğitim ilişkisinin sosyolojik analizi (Mersin ili Akdeniz ilçesi örneği).[Master thesis, Selçuk University].
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü., & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 25 (1), 208-29.
  • Saygın, S. & Hasta, D. (2018). Göç, Kültürleşme ve Uyum. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 10 (3), 312-333.
  • Schumann, J. H. (1986). Research on the acculturation model for second language acquisition. Journal of Multilingual and Multicultural Development 7 (5), 379-92. https://doi.org/10.1080/01434632.1986.9994254.
  • Sinan, F. (2019). Türkiye’de ilkokula devam eden Suriyeli çocukların akran ilişkilerinin incelenmesi (Master thesis, Bursa Uludağ University].
  • Solak, E. & Çelik, S. (Haziran 2019). Türkiye’de eğitim gören mülteci öğrencilerin dilsel sorunlarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 11 (57), 425-32. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2461.
  • Strauss, A. & Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research. California: SAGE Publications.
  • Takır, A. & Özerem, A. (2019/1). Göçle gelen yabancı uyruklu öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlar. Folklor/Edebiyat 25 (97-1), 659-78.
  • Tanrıkulu, F. (2018). Suriye krizi sonrası Türkiye’deki sığınmacıların ve göçmenlerin eğitimi: geçmiş, bugün ve gelecek perspektifleri. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 (3), 2585-2604.
  • TDK. (2023). Güncel Türkçe Sözlük. Erişim Tarihi: 24 Aralık 2023, https://sozluk.gov.tr/.
  • Telsaç, Ö. & Telsaç, C. (2022). Göç nedeniyle oluşan temel eğitim sorunları. Uluslararası Akademik Birikim Dergisi 5 (3), 113-22.
  • Tezcan, M. (2000). Dış göç ve eğitim. Ankara: Anı Yayınları.
  • Toker Poyraz, D. (2022). Göçmen öğrencilerin eğitim sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin veli görüşleri [Non- thesis Master Project, Pamukkale University]
  • Tomlinson, S. (1982). A note on the education of ethnic minority children in Britain. The International Migration Review 16 (3), 646-60. https://doi.org/10.2307/2545373.
  • Topaloğlu, H. ve Özdemir, M. (2020). Mültecilerin Eğitime Erişmeleri Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar ve Sosyal İçerilme Beklentileri. Turkish Studies 15 (3), 2033-59. DOI: https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42697.
  • Turan, M. & Fansa, M. (2021). Göçmen Çocukların Türkçe Öğreniminde Yaşadıkları Problemler. Milli Eğitim 50 (Özel Sayı-1), 11-26.
  • Turan, Ö. & Solak, Ö. (2023). Yabancılara Türkçe öğretimi kapsamında Piktes’in değerlendirilmesi: Bursa ili örneği. TÖMER 8 (2), 331-58.
  • Ulukuş, M. Y. & Tümtaş, M.S. (2023). Piktes projesinin Türkiye’deki Suriyelilerin entegrasyonuna etkisi: Antalya örneği. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 (3), 481-96.
  • UNICEF. (2022). Türkiye’de geçici koruma altında olan Suriyeli çocuklara yönelik eğitim müdahalesinin belgelendirilmesi- nihai rapor. Access date: 25 December 2023, https://www.unicef.org/turkiye/media/15891/file/T%C3%9CRK%C4%B0YE%E2%80%99DE%20GE%C3%87%C4%B0C%C4%B0%20KORUMA%20ALTINDA%20OLAN%20SUR%C4%B0YEL%C4%B0%20%C3%87OCUKLARA%20Y%C3%96NEL%C4%B0K%20E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M%20M%C3%9CDAHALES%C4%B0N%C4%B0N%20BELGELEND%C4%B0R%C4%B0LMES%C4%B0%20%E2%80%93%20N%C4%B0HA%C4%B0%20RAPOR.pdf.
  • Ünal, K., Taşkaya, S.M. & Ersoy, G. (2018). Suriyeli göçmenlerin yabancı dil olarak türkçe öğrenirken karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 (2), 134-49.
  • Üstün, A. & Alimcan. D. (2021). Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine entegrasyonunun desteklenmesi projesine (Piktes) yönelik öğretmenlerin görüşleri. International Journal of Social, Humanities Administrative Sciences 7 (36), 165-79. http://dx.doi.org/10.31589/JOSHAS.520.
  • Yurdakul, A. & Tok, T. N. (2018). Öğretmen gözüyle mülteci/göçmen öğrenci. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 9 (2), 46-58.
  • Yüksel, D. & Yüksel, A. (October 2022). Göç ve dil edinimi: Türkiye’de mevcut durum ve eğitim politikaları üzerine bir inceleme. Journal of Language and Literature Studies 30, 158-69.

Language Learning of Immigrant Students from the Teacher’s Perspective: Challenges and Barriers

Yıl 2024, , 33 - 59, 30.06.2024
https://doi.org/10.38015/sbyy.1412522

Öz

Proficiency in language not only fosters amicable social interactions but also cultivates harmonious relations within the school milieu. The primary objective of this study is to assess the impediments hindering the language learning process among immigrant students, as perceived by educators, and to scrutinize the challenges stemming from linguistic inadequacies within educational settings. We utilized a phenomenological approach to examine the views of middle school teachers with at least one foreign-nationality student in their classes regarding the language factor in the adaptation process. The research was conducted with eight middle school teachers in Istanbul, specifically in the districts of Bağcılar and Zeytinburnu, all of whom have at least one immigrant student in their classes. The Semi-Structured Interview Technique was utilized to collect data. Data analysis was performed using inductive coding and following Creswell’s Data Analysis Steps. This study's findings underscore the distinct challenges confronting immigrant students concerning language insufficiency during their adaptation to the school environment. Teachers believe that the language differences of immigrant students impact peer relationships, academic achievements, and their own teaching practices. Teachers also identify barriers hindering the language learning process of immigrant students, such as low student motivation, insufficient family support, class size, and inadequacies in overarching policies. Ultimately, the study emphasizes the necessity for immigrant students to undergo language learning to adapt to the education system. In this regard, it is crucial for families to participate actively in the language learning process, and the government should involve families in language learning processes through effective and widespread projects.

Kaynakça

  • Aykaç, S. ve Karakaş, M. (2022). Entegrasyon, asimilasyon ve uyum kavramları arasından Türkiye’nin seçimi. İçtimaiyat Sosyal Bilimler Dergisi Göç ve Mültecilik Özel Sayısı, 419-429. https://doi.org/10.33709/ictimaiyat.1123311.
  • Akpınar, T. (2017). Türkiye’deki Suriyeli mülteci çocukların ve kadınların sosyal politika bağlamında yaşadıkları sorunlar. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi 3 (3), 16-29.
  • Aşçı, Ö.A. & Güneyli, A. (2020). Kıbrıs’ta İlköğretim Okullarında Çift Dilde Eğitime İlişkin Öğretmen
  • Görüşleri. Okur, A., Güleç, İ. ve İnce, B. (Ed.), Türkçe’nin yabancı dil olarak öğretiminde yeni yönelimler (pp. 7-39). Sakarya: Beşiz Yayınları.
  • Biçer, N. & Özaltun, Hüsnü. (Eylül 2020). Mülteci ortaokul öğrencilerinin Türkçe dil becerilerine ve okula uyum süreçlerine ilişkin Suriyeli ve Türk öğrencilerin görüşleri. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 8 (23), 348-64. https://doi.org/10.33692/avrasyad.668251.
  • BMMYK. Sosyal uyum ve harmonizasyon. Access date: 25 December 2023, https://www.unhcr.org/tr/kapasite-gelistirme.
  • Börü, Ş. & Boyacı, A. (2016). Göçmen öğrencilerin eğitim-öğretim ortamlarında karşılaştıkları sorunlar: Eskişehir ili örneği. Turkish Studies 11(14), 123-58.
  • Bubolar, U. (2020). Göçmen Öğrencilerin Eğitimi ve Okula Uyumunda Öğretmen Rolü. Güncel bilgiler ışığında göçmen öğrenciler (pp. 147-171). Ankara: İKSAD Publishing House.
  • Castles, S. & Miller, M. J. (2008). Göçler çağı. İstanbul: İstanbul Bilgi Yayınları. Creswell, J. W. (2021). Qualitative inquiry and research design: choosing among five approaches. California: SAGE Publication.
  • De Jong, G. F. (2000). Expectations, gender, and norms in migration decision-making. Population Stıdies 54 (3), 307-19.
  • Demireva, N. (2019). Immigration, diversity and social cohesion. The Migration Observatory Briefing, Oxford University. Access date: 25 December 2023. https://migrationobservatory.ox.ac.uk/resources/briefings/immigration-diversity-and-social-cohesion/.
  • Demirtaş-Zorbaz, S. (2016). İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula uyumu: bir model testi. [Doctoral dissertation, Hacettepe University].
  • Dönder, A., Elaldı, Ş. & Özkaya, Ö. M. (2012). Öğretim elemanlarının üniversite düzeyindeki temel ingilizce öğretiminde kullanılabilecek tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri. Turkish Studies 7 (1), 953-68.
  • Duman, T. (2019). Toplumsal uyum için eğitimin önemi: Türkiye’deki Suriyeliler örneği. SEFAD 41, 343-68. https://doi.org/10.21497/sefad.586638.
  • Eckert, P. (2018). Meaning and linguistic variaton: the third wave in sociolinguistics. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Erdoğan, M. (2021). Suriyeliler Barometresi- Suriyelilerle Uyum İçinde Yaşamın Çerçevesi. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları, Access Date: 24 December 2023. https://www.unhcr.org/tr/wp-content/uploads/sites/14/2023/01/SB-2021-TR-MME-FINAL-19-Ocak-2023.pdf.
  • Ereş, F. (2015). Türkiye’de göçmen eğitimi sorunsalı ve göçmen eğitiminde farklılığın yönetimi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (2), 17-30.
  • Ersoy, A. F. & Turan, N. (2019). Sığınmacı ve göçmen öğrencilerde sosyal dışlanma ve çeteleşme. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi 54 (2), 828-40.
  • Faist, T. (2018). A primer on social integration: participation and social cohesion in the global compacts. COMCAD Working Papers 161, 3-8.
  • Flick, U. (2009). An introduction to qualitative research. California: SAGE Publication.
  • Forrest, J., Benson P. and Siciliano, F. (2018). Linguistic Shift and Heritage Language Retention in Australia. edited by S. D. Brunn, R. Kehrein, Handbook of the changing world language map 1069-86. New York City: Springer Publishing.
  • Göç İdaresi Genel Müdürlüğü. (2023). Geçici koruma altında bulunan Suriyelilerin yaş ve cinsiyete göre dağılımı. Access date: 24 December 2023, https://www.goc.gov.tr/gecici-koruma5638.
  • Güngör, F. & Şenel, E. A. (2018). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Anadolu Journal of Educational Science International 8 (2), 124-73.
  • Hatch, A. (2017). Doing qualitative research in educational settings. New York: State University Press.
  • IOM. (2023). Göçmen işçiler, mülteciler ve ailelerini sosyal koruma altına almak. Access date: 25 December 2023, https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---europe/---ro-geneva/---ilo-ankara/documents/publication/wcms_828383.pdf.
  • IOM. (2013). Göç terimleri sözlüğü. edited by R. Perruchoud, J. Redpath-Cross, Access date: December 25, 2023, https://publications.iom.int/system/files/pdf/iml31_turkish_2ndedition.pdf.
  • İnsan Hakları İzleme Örgütü. (2015). Geleceğimi hayal etmeye çalıştığımda hiçbir şey göremiyorum”: Türkiye'deki Suriyeli mülteci çocukların eğitime erişiminin önündeki engeller – kayıp nesil olmalarını önlemek. Access date: 25 December 2023, www.hrg.org.
  • Karataştan, A. ve Akcan, E. (2023). Sınıf öğretmenlerinin perspektifinden akran zorbalığı ve göçmen/mülteci çocuklar. Cumhuriyet International Journal of Education 12 (1), 1-15. https://dx.doi.org/10.30703/cije.1061680.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli mültecilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. İlköğretim Online 17 (3), 1224-37.
  • Kayacık, B. E. (2020). Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. Tezsiz Yüksek Lisans projesi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017-1). Türkiye’deki Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi 14-1 (27), 21-46.
  • Li, G. (2013). Immigrant Language Acquisition: An International Review. S. J. Gold, S. J. Nawyn. (Ed.), The Routledge international handbook of migration studies (286-97). London: Routledge Publishing.
  • McBrien, J. L. (2005). Educational needs and barriers for refugee students in the United States: a review of the literature. Review of Educational Research 75 (3), 329-64.
  • Merriam, S. (2009). Qualitative research: a guide to design and implementation. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Merriam, S. & Tisdell, E. (2015). Qualitative research: a guide to design and implementation. New Jersey: Jossey-Bass.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2014b). Yabancılara yönelik eğitim-öğretim hizmetleri. Access date: 26 December, 2023. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/yabyonegiogr_1/ yabyonegiogr_1.htm.
  • Moralı, G. (2018). Suriyeli mülteci çocuklara Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 8, (15), 1426-49.
  • Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. California: SAGE Publications.
  • Office of Bilingual Bicultural Education California State Department of Education. (1984). Schooling and language minority students: a theoretical framework. Evaluation, Dissemination and Assessment Center California State University, Access date: 25 December 2023. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED249773.pdf.
  • Oikonomidoy, E. (2010). Zooming into the school narratives of refugee students. Multicultural Perspectives 12 (2), 74-80. https://doi.org/10.1080/15210960.2010.481186.
  • Olgun, O. (2019). Geçici koruma statüsündeki Suriyeli kökenli öğrencilerin eğitim sistemine uyum sorunları: Ankara-Altındağ ilçesi örneği. [Master thesis, Hacı Bayram Veli University].
  • Özdemir, M. İ. & Aloklah, W.A. (2022). Suriyeli öğretmenler: eğitimdeki rolleri ve karşılaştıkları sorunlar. Artuklu İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi 7 (1), 18-35.
  • Özer, Y., Komsuoğlu, A. & Ateşok, Z.Ö. (Aralık 2016). Türkiye’deki Suriyeli çocukların eğitimi: sorunlar ve çözüm önerileri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi 4 (37), 76-110.
  • Patton, M. (2002). Qualitative research and evaluation methods. California: SAGE Publications.
  • Pumariega, A. Rothe, E. & Pumariega, J. (2005). Mental health of immigrants and refugees. Community Mental Health Journal 41 (5), 581-97.
  • Roh, S. (2015). A study of the multicultural efficacy of pre-service secondary teachers in Korea and their experience in multiculturalism and multicultural education. Advanced Science and Technology Letters 96, 35-39. http://dx.doi.org/10.14257/astl.2015.96.09.
  • Saklan, E. & Karakütük, K. (2022). Türkiye’deki Suriyeli eğitim çağı çocuklarının eğitim süreçleri üzerine bir çözümleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 (1), 51-76.
  • Sapancalı, F. (2005). Avrupa Birliği’nde sosyal dışlanma sorunu ve mücadele yöntemleri. Çalışma ve Toplum 3, 551-106.
  • Sarıdoğan, Ş. (2019). Göç ve eğitim ilişkisinin sosyolojik analizi (Mersin ili Akdeniz ilçesi örneği).[Master thesis, Selçuk University].
  • Sarıtaş, E., Şahin, Ü., & Çatalbaş, G. (2016). İlkokullarda yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaşılan sorunlar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 25 (1), 208-29.
  • Saygın, S. & Hasta, D. (2018). Göç, Kültürleşme ve Uyum. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar 10 (3), 312-333.
  • Schumann, J. H. (1986). Research on the acculturation model for second language acquisition. Journal of Multilingual and Multicultural Development 7 (5), 379-92. https://doi.org/10.1080/01434632.1986.9994254.
  • Sinan, F. (2019). Türkiye’de ilkokula devam eden Suriyeli çocukların akran ilişkilerinin incelenmesi (Master thesis, Bursa Uludağ University].
  • Solak, E. & Çelik, S. (Haziran 2019). Türkiye’de eğitim gören mülteci öğrencilerin dilsel sorunlarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 11 (57), 425-32. http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2018.2461.
  • Strauss, A. & Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research. California: SAGE Publications.
  • Takır, A. & Özerem, A. (2019/1). Göçle gelen yabancı uyruklu öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlar. Folklor/Edebiyat 25 (97-1), 659-78.
  • Tanrıkulu, F. (2018). Suriye krizi sonrası Türkiye’deki sığınmacıların ve göçmenlerin eğitimi: geçmiş, bugün ve gelecek perspektifleri. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11 (3), 2585-2604.
  • TDK. (2023). Güncel Türkçe Sözlük. Erişim Tarihi: 24 Aralık 2023, https://sozluk.gov.tr/.
  • Telsaç, Ö. & Telsaç, C. (2022). Göç nedeniyle oluşan temel eğitim sorunları. Uluslararası Akademik Birikim Dergisi 5 (3), 113-22.
  • Tezcan, M. (2000). Dış göç ve eğitim. Ankara: Anı Yayınları.
  • Toker Poyraz, D. (2022). Göçmen öğrencilerin eğitim sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin veli görüşleri [Non- thesis Master Project, Pamukkale University]
  • Tomlinson, S. (1982). A note on the education of ethnic minority children in Britain. The International Migration Review 16 (3), 646-60. https://doi.org/10.2307/2545373.
  • Topaloğlu, H. ve Özdemir, M. (2020). Mültecilerin Eğitime Erişmeleri Sürecinde Yaşadıkları Sorunlar ve Sosyal İçerilme Beklentileri. Turkish Studies 15 (3), 2033-59. DOI: https://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42697.
  • Turan, M. & Fansa, M. (2021). Göçmen Çocukların Türkçe Öğreniminde Yaşadıkları Problemler. Milli Eğitim 50 (Özel Sayı-1), 11-26.
  • Turan, Ö. & Solak, Ö. (2023). Yabancılara Türkçe öğretimi kapsamında Piktes’in değerlendirilmesi: Bursa ili örneği. TÖMER 8 (2), 331-58.
  • Ulukuş, M. Y. & Tümtaş, M.S. (2023). Piktes projesinin Türkiye’deki Suriyelilerin entegrasyonuna etkisi: Antalya örneği. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 (3), 481-96.
  • UNICEF. (2022). Türkiye’de geçici koruma altında olan Suriyeli çocuklara yönelik eğitim müdahalesinin belgelendirilmesi- nihai rapor. Access date: 25 December 2023, https://www.unicef.org/turkiye/media/15891/file/T%C3%9CRK%C4%B0YE%E2%80%99DE%20GE%C3%87%C4%B0C%C4%B0%20KORUMA%20ALTINDA%20OLAN%20SUR%C4%B0YEL%C4%B0%20%C3%87OCUKLARA%20Y%C3%96NEL%C4%B0K%20E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M%20M%C3%9CDAHALES%C4%B0N%C4%B0N%20BELGELEND%C4%B0R%C4%B0LMES%C4%B0%20%E2%80%93%20N%C4%B0HA%C4%B0%20RAPOR.pdf.
  • Ünal, K., Taşkaya, S.M. & Ersoy, G. (2018). Suriyeli göçmenlerin yabancı dil olarak türkçe öğrenirken karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 (2), 134-49.
  • Üstün, A. & Alimcan. D. (2021). Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine entegrasyonunun desteklenmesi projesine (Piktes) yönelik öğretmenlerin görüşleri. International Journal of Social, Humanities Administrative Sciences 7 (36), 165-79. http://dx.doi.org/10.31589/JOSHAS.520.
  • Yurdakul, A. & Tok, T. N. (2018). Öğretmen gözüyle mülteci/göçmen öğrenci. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 9 (2), 46-58.
  • Yüksel, D. & Yüksel, A. (October 2022). Göç ve dil edinimi: Türkiye’de mevcut durum ve eğitim politikaları üzerine bir inceleme. Journal of Language and Literature Studies 30, 158-69.
Toplam 71 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cansu Abacı Yıldız 0000-0002-8787-0206

Gözdenur Işıkcı-başkaya 0000-0003-3377-3969

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2023
Kabul Tarihi 17 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Abacı Yıldız, C., & Işıkcı-başkaya, G. (2024). Language Learning of Immigrant Students from the Teacher’s Perspective: Challenges and Barriers. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 8(1), 33-59. https://doi.org/10.38015/sbyy.1412522

Flag Counter