Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin dijital girişimcilik eğitimi almalarının dijital girişimcilik girişimlerini sürdürme niyetlerini nasıl şekillendirdiğini incelemektedir. Çalışma, planlı davranış teorisinden üç temel unsuru - kişisel tutumlar, sosyal normlar ve algılanan davranışsal kontrol - içeren kapsamlı bir çerçeve kullanarak bunların dijital girişimcilik niyetleri üzerindeki etkisini anlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca araştırma, demografik değişkenlerin bu niyetlerin şekillenmesinde rol oynayıp oynamadığını araştırmaktadır. Araştırma metodolojisi nicel bir yaklaşım izlemekte olup, veriler kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 389 üniversite öğrencisinden çevrimiçi anket yoluyla toplanmıştır. Ölçüm aracı, kişisel tutumları, sosyal normları, davranışsal kontrolü ve dijital girişimcilik niyetlerini değerlendiren ölçeklerin yanı sıra demografik soruları içermektedir. İstatistiksel analizler SPSS 26 versiyonu kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bulgular, hem dijital girişimcilik eğitiminin hem de kişisel tutumların öğrencilerin dijital girişimcilik niyetlerinin önemli pozitif yordayıcıları olarak ortaya çıktığını göstermektedir. Benzer şekilde, algılanan davranışsal kontrol de önemli bir pozitif etki göstermiştir. Ancak, beklentilerin aksine, ne sosyal normlar ne de demografik faktörler dijital girişimcilik niyetleriyle anlamlı ilişkiler göstermemiştir. Bu sonuçlar, eğitim kurumlarının öğrenciler arasında dijital girişimciliği teşvik etmedeki hayati rolünü vurgulamaktadır. Çalışma, dijital girişimcilik eğitiminin dijital alandaki girişimcilik niyetleri üzerindeki doğrudan etkisini göstererek, dijital girişimcilik eğitimi konusundaki bilgi birikimine katkıda bulunmaktadır. Bu bulgular, üniversitelerin dijital girişimci adayları için daha etkili dijital girişimcilik programları ve destek sistemleri tasarlamasına yardımcı olabilir.
Dijital girişimcilik girişimcilik eğitimi planlı davranış teorisi
Bu çalışmanın hazırlanma sürecinde bilimsel ve etik ilkelere uyulduğu ve yararlanılan tüm çalışmaların kaynakçada belirtildiği beyan olunur.
This research investigates how university students' exposure to digital entrepreneurship education shapes their intentions to pursue digital entrepreneurship ventures. The study employs a comprehensive framework incorporating three key aspects from the theory of planned behavior - personal attitudes, social norms, and perceived behavioral control - to understand their influence on digital entrepreneurship intentions. Additionally, the research explores whether demographic variables play a role in shaping these intentions. The research methodology follows a quantitative approach, with data collected through an online survey from 389 university students selected through convenience sampling. The measurement instrument incorporated validated scales assessing personal attitudes, social norms, behavioral control, and digital entrepreneurship intentions, along with demographic indicators. Statistical analyses were performed using SPSS version 26 software. The findings reveal that both digital entrepreneurship education and personal attitudes emerge as significant positive predictors of students' digital entrepreneurship intentions. Similarly, perceived behavioral control demonstrated a substantial positive influence. However, contrary to expectations, neither social norms nor demographic factors showed significant relationships with digital entrepreneurship intentions. These results underscore the vital role of educational institutions in fostering digital entrepreneurship among students. The study contributes to the growing body of knowledge on digital entrepreneurship education by demonstrating its direct impact on entrepreneurial intentions in the digital space. These insights can help universities design more effective digital entrepreneurship programs and support systems for aspiring digital entrepreneurs.
Digital entrepreneurship entrepreneurship education theory of planned behavior
It is declared that scientific and ethical principles were followed during the preparation of this study, and all utilized works are cited in the references.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 28 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |