Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of the Social Studies Teacher Candidates Registered in the Double MajorProgram Related to This Program

Yıl 2021, , 216 - 231, 30.06.2021
https://doi.org/10.38015/sbyy.931284

Öz

A double degree is a particular type of cross disciplinary educational program where students complete two degrees, undergraduate and/or postgraduate programs consecutively or simultaneously through two faculties or disciplines of one or two institutions. İt is clear that the current literature lacks studies on double degree programs. There is no study on social studies student teachers. Therefore, it is important to examine the double degree program. The case study method, one of the qualitative research methods, was used in this study to examine the opinions of social studies teacher candidates enrolled in a double major program. The research was carried out with nine teacher candidates enrolled in five different double major programs ( Turkish language education, psychological counseling and guidance, early childhood education, special education, primary education ) at six different state universities in the 2017-2018 academic year. The criterion sampling, one of the purposeful sampling types, was used in the selection of teacher candidates. Data were collected through semi-structured interviews. The data were analyzed through descriptive analysis method. Validity, transferability, consistency and confirmability were provided in the study. Attention has been paid to ethical issues. The following results were achieved in the study: Most of the teacher candidates don’t have information about the program before applying to the double major program, but they are interested. They have became aware of the program in various ways. Most of the teacher candidates enrolled in the program for the third term because they don’t want to extend their education period. Job opportunity is the primary reason why they prefer the program. The program has many contributions. There are many problems with the program. Most of the problems cannot be solved. Suggestions were provided based on these results

Kaynakça

  • Atasoy, Ö. A. & Girginer, N. (2006). Endüstri mühendisliği ve işletme bölümleri öğrencileri arasında program tamamlama ve yakınlaştırma uygulamaları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü çift ana dal ve yan dal programı uygulama örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 1(1), 13-25.
  • Chumney, E. C. G. & Ragucci, K. R. (2006). Student satisfaction and academic performance in a dual PharmD/MBA degree program. American Journal of Pharmaceutical Education, 70 (2), 25. DOI: 10.5688 / AJ700229
  • Chumney, E. C. G.; Ragucci, K. R. & Jones, K. J. (2008). Impact of a Dual PharmD/MBA Degree on Graduates' Academic Performance, Career Opportunities, and Earning Potential. American Journal of Pharmaceutical Education, 72 (2), 26. DOI: 10.5688/aj720226 Ertane, E. (2018). Çift ana dal kısıtları altında ders çizelgeleme (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Güney, D. (2009). İnşaat mühendisliği eğitiminde disiplinler arası çalışma eksikliğinin giderilmesi. Altın, S. (Ed.), 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu içinde (s. 327-331). Antalya: İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şubesi.
  • Hopcan, S.; Polat, E. & Adıgüzel, T. (2014). Çift anadal programında okuyan öğrencilerin görüşleri: Bir değerlendirme çalışması. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (22), 287-299.
  • Meriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber (birinci baskı). (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Moulton, B. (2009). Double degrees: Concerns regarding overall standards and graduate attributes such as probabilistic reasoning. In Iskander M., Kapila V., Karim M. (Eds.) Technological Developments in Education and Automation. Dordrecht: Springer, https://doi.org/10.1007/978-90-481-3656-8_60
  • Polat-Hopcan, E.; Hopcan, S. & Adıgüzel, T. (2011). Yükseköğretimde çift anadal programlarının bütüncül değerlendirilmesi: Örnek bir çalışma. Günay, D. & Öztemel, E. (Ed.), Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar 2 içinde (s.1582-1588). Russell, A. W.; Dolnicar, S. & Ayoub, M. (2007). Double degrees: Double the trouble or twice the return?. Higher Education: The International Journal of Higher Education and Educational Planning, 55 (5), 575-591.
  • Temizyürek, K. & Derelioğlu, Y. (2004). Üniversite öğrencilerinin çift anadal-yandal programlarına ilişkin tutumları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 1-9.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kurulu (2010). Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2010/04/20100424-11.htm adresinden erişim sağlanmıştır

Çift Ana Dal Programına Kayıtlı Olan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının Bu Programa İlişkin Görüşleri

Yıl 2021, , 216 - 231, 30.06.2021
https://doi.org/10.38015/sbyy.931284

Öz

Çift anadal, öğrencilerin bir veya iki kurumun iki fakültesi veya anabilim dalında ardışık veya eş zamanlı olarak iki derece, lisans ve/veya lisansüstü programları tamamladıkları belirli bir disiplinler arası eğitim programıdır. İlgili alanyazında çift anadal programına yönelik çok az çalışma olduğu görülmektedir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına yönelik bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle çift anadal programına ilişkin çalışma yapmak önemlidir. Çift anadal programına kayıtlı olan sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının görüşlerini incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında altı farklı devlet üniversitesinde beş farklı çift anadal programına (5 Türkçe eğitimi, 1 psikolojik danışma ve rehberlik, 1 okul öncesi eğitimi, 1 özel eğitim, 1 sınıf eğitimi) çift anadal programına kayıtlı olan dokuz öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının seçiminde amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme ile veri toplanmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada inandırıcılık, aktarılabilirlik, tutarlılık ve teyit edilebilirlik sağlanmıştır. Etik konulara dikkat edilmiştir. Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğretmen adaylarından çoğunun çift anadal programına başvurmadan önce programa ilişkin bilgisi yoktur ama ilgisi vardır. Programdan çeşitli biçimlerde haberdar olmuşlardır. Öğretmen adaylarının çoğu programa üçüncü dönem kaydolmuşlardır çünkü öğrenim sürelerini uzatmak istememektedir. Programı tercih etmelerindeki öncelikli neden iş imkanıdır. Programın birçok katkısı vardır. Programa ilişkin birçok problem yaşanmaktadır. Problemlerin çoğuna çözüm bulunamamaktadır. Bu sonuçlara bağlı olarak önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Atasoy, Ö. A. & Girginer, N. (2006). Endüstri mühendisliği ve işletme bölümleri öğrencileri arasında program tamamlama ve yakınlaştırma uygulamaları: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü çift ana dal ve yan dal programı uygulama örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 1(1), 13-25.
  • Chumney, E. C. G. & Ragucci, K. R. (2006). Student satisfaction and academic performance in a dual PharmD/MBA degree program. American Journal of Pharmaceutical Education, 70 (2), 25. DOI: 10.5688 / AJ700229
  • Chumney, E. C. G.; Ragucci, K. R. & Jones, K. J. (2008). Impact of a Dual PharmD/MBA Degree on Graduates' Academic Performance, Career Opportunities, and Earning Potential. American Journal of Pharmaceutical Education, 72 (2), 26. DOI: 10.5688/aj720226 Ertane, E. (2018). Çift ana dal kısıtları altında ders çizelgeleme (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Güney, D. (2009). İnşaat mühendisliği eğitiminde disiplinler arası çalışma eksikliğinin giderilmesi. Altın, S. (Ed.), 1. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu içinde (s. 327-331). Antalya: İnşaat Mühendisleri Odası Antalya Şubesi.
  • Hopcan, S.; Polat, E. & Adıgüzel, T. (2014). Çift anadal programında okuyan öğrencilerin görüşleri: Bir değerlendirme çalışması. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (22), 287-299.
  • Meriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber (birinci baskı). (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Moulton, B. (2009). Double degrees: Concerns regarding overall standards and graduate attributes such as probabilistic reasoning. In Iskander M., Kapila V., Karim M. (Eds.) Technological Developments in Education and Automation. Dordrecht: Springer, https://doi.org/10.1007/978-90-481-3656-8_60
  • Polat-Hopcan, E.; Hopcan, S. & Adıgüzel, T. (2011). Yükseköğretimde çift anadal programlarının bütüncül değerlendirilmesi: Örnek bir çalışma. Günay, D. & Öztemel, E. (Ed.), Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar 2 içinde (s.1582-1588). Russell, A. W.; Dolnicar, S. & Ayoub, M. (2007). Double degrees: Double the trouble or twice the return?. Higher Education: The International Journal of Higher Education and Educational Planning, 55 (5), 575-591.
  • Temizyürek, K. & Derelioğlu, Y. (2004). Üniversite öğrencilerinin çift anadal-yandal programlarına ilişkin tutumları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 1-9.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yükseköğretim Kurulu (2010). Yükseköğretim kurumlarında önlisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift anadal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2010/04/20100424-11.htm adresinden erişim sağlanmıştır
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kudret Aykırı 0000-0002-2413-0593

İrem Aktuna 0000-0002-3742-6086

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Aykırı, K., & Aktuna, İ. (2021). Çift Ana Dal Programına Kayıtlı Olan Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının Bu Programa İlişkin Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 5(1), 216-231. https://doi.org/10.38015/sbyy.931284

Flag Counter