Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler 6 ve 7.
sınıf öğretim programında yer alan ve öğrencilere kazandırılması hedeflenen
bilimsellik, doğal çevreye duyarlılık, sorumluluk, yardımseverlik, kültürel
mirasa duyarlılık, hak ve özgürlüklere saygı, çalışkanlık, farklılıklara saygı,
vatanseverlik, estetik, dürüstlük, adil olma ve barış değerlerinin Eğitim
Bilişim Ağı (EBA) ortaokul e-dergilerinde yer alma durumlarını belirlemektir.
Bu çalışma EBA’da yer alan e-dergilerin sosyal bilgiler öğretim programında yer
alan değerler açısından incelendiği ilk çalışma olması nedeniyle önem
taşımaktadır. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada veri toplama
amacıyla doküman analizi tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmanın veri
toplama kaynağını 2006-2016 yılları arasında EBA’da yayımlanan ortaokul
kategorisindeki e-dergiler oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde
betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. EBA’daki e-degiler sosyal bilgiler 6 ve
7. sınıf öğretim programında yer alan doğrudan verilecek değerlere göre
belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda altıncı sınıfta en fazla doğal çevreye
duyarlılık en az sorumluluk değerinin, yedinci sınıfta ise en fazla
vatanseverlik en az adil olma değerinin e-dergilerde yer aldığı görülmüştür
The aim of this study is to identify partaking of values in Social
Studies 6th and 7th grade education programme such as scientificness,
sensibility to natural environment, responsibility, helpfulness, sensibility to
cultural heritage, respect to rightsand independence, diligence, respect to
differences, patriotism, esthetics, honesty, being fair and peace targetted to
gain students, in Education Informatics Network (EIN) secondary school e-journals.
This study is important as it was the first study in which e-journals part a
king in EIN are examined in terms of values in social studies teaching
programme. In this study that qualitative method was used, document analysis
technique was benefitted in order to collect data. E-journals in secondary
school category published in EIN between years 2006-2016 formed the data source
of research. In analysis of obtained datas descriptive analysis technique was
used. The journals in EIN were determined according to values that are in
social studies 6th and 7th education programme and will be given directly. As a
result of study it was seen that in 6th grades sensible to natural environment
is the most value, responsibility is the least value whereas in 7th grade
patriotism is the most value and being fair is the least value in e-journals.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |