Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığının Türkiye
de başlattığı 2023 eğitim vizyonuna ilişkin öğretmen görüşlerini ortaya
koymaktır. Bu doğrultuda araştırmacılar öğretmenlerin; Vizyon kavramının
tanımı, Eğitim vizyonu hakkında olumlu olumsuz görüşleri ve eğitim vizyonunda
olması gerekenler hakkındaki sorularına cevaplar aramışlardır. Bu çalışma nitel
araştırma desenlerinden olgubilim kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma
grubu, amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme tekniği
kullanılarak belirlenmiştir. Bu doğrultuda çalışma grubunu farklı branşlarda
olan dört erkek yedi kadın toplam 11 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama
aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz tekniği
kullanılarak çözümlenmiştir. Bu sonuçlara göre öğretmenler 2023 eğitim vizyonu
hakkındaki olumlu görüşleri sırasıyla; yetenek-keşfetme-beceri, görüş ve
öneriye başvurma, eğitim sorunları ve çözüm, dünya eğitim sistemi, eğitimde
kalite, köklü değişiklik olarak belirtmişlerdir. Olumsuz yönleri hakkındaki
görüşlerini ise; bölge veya şehirde imkânsızlık, uygulama kaygısı, derste
verimlilik, nitelik kaygısı, ağır işleyiş, kısa vadeli olması, sözleşmeli ve
ücretli öğretmen sorunu, bilinçsizlik olarak belirtmişlerdir. Ayrıca çalışmanın
sonunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |