Yaşlılara uzun süreli bakım Sunulmasına yönelik tutumlarının değerlendirilebilmesi ile ilgili değerlendirme araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı Yaşlılara Uzun Süreli Bakım Sunulmasına Yönelik Tutum Ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlamasını yapmak ve aynı zamanda geçerlilik ve güvenilirliğini değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde lisans eğitimi alan 310 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu ve Yaşlılara Uzun Süreli Bakım Sunulmasına Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Yaşlılara Uzun Süreli Bakım Sunulmasına Yönelik Tutum Ölçeği’nin güvenilirliğini ortaya koymaya yönelik olarak iç tutarlılık, madde-toplam puan güvenilirlik katsayısı ve iki yarı test güvenilirliği; yapı geçerliliğini ortaya koymaya yönelik olarak ise Açıklayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucunda 26 maddelik ölçeğin özdeğeri 1’den büyük olan tek faktör altında toplandığı bulunmuştur. Ortalama puanı 61.16±8.77 olan ölçeğin, iç tutarlılık katsayısının 0,881 olduğu, madde toplam korelasyon katsayılarının 0,318 ile 0,688 arasında değişim gösterdiği bulunmuştur. Araştırmacılar, Yaşlılara Uzun Süreli Bakım Sunulmasına Yönelik Tutum Ölçeği’nin, Türkiye’de yaşlı bakımında önemli bir rol üstlenen aile bireylerinin yaşlılara uzun-süreli bakım Sunulmasına yönelik tutumlarının değerlendirilmesinde geçerli ve güvenilir bir ölçüm aracı olduğu kanısındadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 4 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır.
Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.