Bu araştırma, Sağlık Bilimleri Fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından (cinsiyet, bölüm, kişilik özellikleri ve akademik başarı) değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı desen kullanılarak yapılan bu çalışma Türkiye’nin iç batısında yer alan bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 227 birinci sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamaları 19,49±1,79’dur. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri genel ortalamalarının 124,17±22,09 olduğu bulunmuştur. Katılımcıların yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile gelişime açıklık arasında orta düzeyde pozitif; sorumluluk, uyumluluk ve dışadönüklük arasında düşük düzeyde pozitif; nevrotiklik arasında düşük düzeyde negatif yönde anlamlı ilişki saptanmıştır. Çalışmamıza katılan öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin olumlu düzeyde olduğu, yaşam boyu öğrenme eğilimini olumlu kişilik özelliklerinin artırdığı, olumsuz kişilik özelliklerinin ise azalttığı, akademik başarısı yüksek öğrencilerin YBÖ eğilimlerinin daha yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Genç yetişkin Kişilik özellikleri Üniversite öğrencileri Yaşam boyu öğrenme
This study was conducted to evaluate the lifelong learning tendencies of first year Health Sciences Faculty students in terms of some variables (demographic characteristics, personality traits, and academic success). This study, using a descriptive design, was conducted with 227 first-year students studying at the Faculty of Health Sciences of a university located in the inner west of Turkey. The mean age of the students participating in the study was 19.49±1.79. The general average of students' lifelong learning tendencies was found to be 124.17±22.09. A moderately positive relationship was found between the participants' lifelong learning tendencies and openness to development, a low-level positive relationship between conscientiousness, adabtability and extraversion, and a low-level negative relationship between neuroticism. It was concluded that the lifelong learning tendencies of the students participating in our study were at a positive level, positive personality traits increased the lifelong learning tendency, while negative personality traits decreased, the students with high academic success had higher LLL tendencies.
Lifelong learning Personality characteristics University students Young adult.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır.
Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.