Bu araştırma sosyal hizmet öğrencilerinin bazı sosyodemografik değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, aile tipi) ve empatinin yaşlı ayrımcılığına etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın amacına uygun olarak tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya 112’si (%27,3) erkek ve 299’u (%72,7) kadın olmak üzere 411 sosyal hizmet öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin yaş ortalaması x̄=21,67±3,32’dir. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Toronto Empati Ölçeği ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Normal dağılım gösteren veriler, korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin düşük düzeyde yaşlı ayrımcılığına ve yüksek düzeyde empatiye sahip olduğu görülmüştür. Cinsiyet, sınıf düzeyi, aile tipi ve empati ile yaşlı ayrımcılığı arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yapılan çoklu doğrusal regresyon analizinde de cinsiyetin, sınıf düzeyinin, aile tipinin ve empati düzeyinin sosyal hizmet öğrencilerinin yaşlı ayrımcılığını anlamlı düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları literatürdeki çalışmalar çerçevesinde tartışılmış ve araştırmanın bulgularından yola çıkarak birtakım öneriler sunulmuştur.
This study aims to examine the impact of certain sociodemographic variables (gender, class level, family type) and empathy on age discrimination in social work students. A survey model was used in accordance with the purpose of the study. A total of 411 social work students participated in the study, with 112 (27.3%) being male and 299 (72.7%) female. The mean age of the students is x̄=21.67±3.32. Data for the study were collected using a Demographic Information Form, the Toronto Empathy Scale, and the Ageism Attitude Scale. Data that showed a normal distribution were analyzed using correlation and multiple linear regression analyses. The analysis revealed that students exhibited a low level of age discrimination and a high level of empathy. A significant negative relationship was found between gender, class level, family type, empathy, and age discrimination. The multiple linear regression analysis also showed that gender, class level, family type, and level of empathy significantly influenced age discrimination in social work students. The study findings were discussed within the context of the existing literature, and several recommendations were made based on the study's results.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |