Many women lose their lives every year in Europe due to femicide. Official institutions apply restraining orders and severe penal sanctions to prevent femicide. In addition, efforts are made to prevent violence and possible murders by providing training on violence against women. Despite all these measures, violence against women and femicide cannot be prevented. In this context, various public service announcements are made to raise public awareness about femicide. The aim of the study is to determine what kind of messages are given in public service announcements about femicide in Europe. Within the scope of the study, public service announcements shot against femicide in four European countries, namely Italy, Poland, Turkey and Greece, were analyzed in light of David A. Snow's Symbolic Interaction Approach. As a result of the study, it was determined that four different topics were emphasized in the public service announcements: child victims of femicide, social pressure and femicide, not forgetting femicide, obsessive partner and femicide. In this respect, it was concluded that public service announcements attempted to raise public awareness against femicides by using different content and messages.
Kadın cinayetleri nedeniyle Avrupa’da her yıl çok sayıda kadın hayatını kaybetmektedir. Resmî kurumlar, kadın cinayetlerinin önlenmesi için uzaklaştırma kararları ve ağır cezai yaptırımlar uygulamaktadır. Bunun yanında kadına karşı şiddete yönelik eğitimler verilerek şiddetin ve olası cinayetlerin engellenmesine çalışılmaktadır. Tüm bu önlemlere karşılık kadına yönelik şiddet ve kadın cinayetlerinin önüne geçilememektedir. Bu kapsamda kadın cinayetleri konusunda kamuoyunun bilinçlendirilmesi amacıyla çeşitli kamu spotları çekilmektedir. Çalışmada Avrupa’da kadın cinayetini konu alan kamu spotlarında ne tür mesajların verildiğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında İtalya, Polonya, Türkiye ve Yunanistan olmak üzere dört Avrupa ülkesinde kadın cinayetine karşı çekilen kamu spotları, David A. Snow’un Sembolik Etkileşim Yaklaşımı ışığında analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda kamu spotlarında kadın cinayetlerinin çocuk mağdurlarına, toplumsal baskı ve kadın cinayetlerine, kadın cinayetlerinin unutulmamasına, saplantılı partner ve kadın cinayetine olmak üzere dört farklı konuya vurgu yapıldığı tespit edilmiştir. Bu açıdan kamu spotlarında farklı içerik ve mesajlar üzerinden kimi zaman korku, kimi zaman da hüzün çekiciliği tekniğinden yararlanılarak kadın cinayetlerine karşı kamuoyunda farkındalık oluşturulmasına çalışıldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Kadın çalışmaları kamu spotu cinayet kadın çalışmaları şiddet
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İletişim Çalışmaları, Reklam Çözümlemesi, Reklam Kampanyaları |
| Bölüm | Araştırma |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 25 Eylül 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2025 |
| Kabul Tarihi | 15 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 1 |