Güncel Sayı

Cilt: 1 Sayı: 1, 30.09.2025

Yıl: 2025

Derleme

Araştırma

Araştırma Makalesi

3. DİYAR-I ASHAB-I KEHF: AFŞİN

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (SCÜSBED) sosyal ve beşeri bilimler alanında akademik yaklaşımla üretilmiş özgün araştırmaları yayımlayarak bilimin gelişmesine katkı sağlamayı hedeflemektedir.

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (SCÜSBED) iktisat, işletme, maliye, sosyal politika ve çalışma ilişkileri, kamu yönetimi, siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, davranış bilimleri, hukuk, tarih, sanat tarihi, arkeoloji, dil bilimleri, sosyoloji, ilahiyat, felsefe, iletişim bilimleri gibi sosyal ve beşeri bilimler alanlarından hazırlanmış bilimsel makaleleri yayımlamaktadır. 

SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ (SCÜSBED) YAZIM KURALLARI

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'ne(SCÜSBED) yüklenen yazılarda ilk gönderimde  özgür (free) şablon kullanılmaktadır. İlk gönderimde tam metin dosyası istenilen şekilde yazılabilir. Araştırmacı/-lar, istedikleri atıf ve referans gönderme kuralları ile yazılarını ilk gönderime yükleyebilir. Değerlendirme sürecinden sonra kabul edilen yazıların yayımlanabilmesi için aşağıda yer alan şablona göre düzenlenip yeniden sisteme yüklenmesi gerekmektedir. Bu şablona göre düzenleme yapılmayan yazılar, yazara iade edilir.

https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/34712

Yazarlar İçin Tam Metin Yazım Kuralları Bilgisi:

• Dergimize gönderilecek makaleler DergiPark üzerinden açılan kullanıcı hesabı ile iletilmelidir.
• Makalelerde atıf, dipnot, kaynakça, tablo, grafik ve şekil sistemi olarak APA 7 versiyonu kullanılmalıdır.
• Makaleler Türkçe veya İngilizce olarak yayımlanmaktadır.
• Makalelerin başlarında giriş bölümü, sonlarında sonuç bölümü bulunmalıdır.
• Makaleler, tüm tablolar, şekiller, referanslar (kaynakça) ve ekler dâhil 30 sayfayı ve 10 bin kelimeyi aşmamalıdır.
• Makaleler, A4 kâğıdı boyutunda, MS Word programında yazılmalıdır.
• Başlıklarda numaralandırma olmamalıdır.
• Tam metin Calibri yazı tipi 10 punto kullanılarak hazırlanmalıdır.
• Makalelerin başında Türkçe ve İngilizce özetler (Abstract) bulunmalıdır.
• Özetler en az 150 en fazla 250 kelime olmalı, makalenin amacını, kapsamını, yöntemini ve kısa sonuçlarını içermelidir.
• Özetler Calibri yazı tipi 8 punto 0nk paragraf ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır.
• Özetlerin altına en az 3 Türkçe ve İngilizce anahtar kelime (Keywords) yazılmalıdır.
• Giriş bölümü özetin genişletilmiş hali olarak çalışmanın amacını, kapsamını, yöntemini ve desenini içermelidir.
• Eğer çalışma, tez, bildiri veya proje çalışmasının bir kısmını içermekte ya da bunlardan üretilmiş ise bu bilgi mutlaka dipnot olarak belirtilmeli ve gerekli açıklama yapılmalıdır.
• Türkçe yazılmış makalelerde İngilizce, İngilizce yazılmış makalelerde Türkçe 750-1000 kelime aralığında genişletilmiş özet (extended summary) olmalıdır.
• Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (SCÜSBED) çift kör hakemlik sistemini benimsediği için makalelerin ilk ya da diğer sayfalarının herhangi birinde yazara ait kişisel ve akademik bilgilerin bulunmaması gerekmektedir. Yazar bilgileri, makale gönderim sürecinde yer alan başlık sayfası dosyasına göre doldurup, sisteme yüklenmelidir.


Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (SCÜSBED) atıf ve referans gösterme kurallarında APA 7 sistemini kullanmaktadır.  APA 7, atıf ve referans gösterme kuralları aşağıdaki  dosyada yer almaktadır. Değerlendirme süreci bitip, kabul edilen yazıların yayımlanabilmesi için tam metin dosyasının aşağıdaki linkte yer alan APA 7 versiyonuna göre düzenlenmesi gerekmektedir. Tam metin dosyası APA 7 versiyonuna göre düzenlenmeyen yazılar, yazarlara iade edilir.

https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/34713


APA 7. VERSİYON

1- SÜRELİ YAYINLAR/PERİODİCALS
Dergi Makaleleri/ Journal Articles
Tek yazarlı/ Single author
Kabasakal, Z. (2020). Creativity and innovation: Providing competitive advantage in the business world. Journal of Business and Management Research, 12(3), 45-60. https://doi.org/xxxxxx
Metin içi gösterimi: (Kabasakal, 2020), Kabasakal’ın (2020) çalışmasına göre …, (Kabasakal, 2020, s. 48), (Kabasakal, 2020, ss. 48-52)
In-text notation: (Kabasakal, 2020), Kabasakal (2020), (Kabasakal, 2020, p. 48), (Kabasakal, 2020, pp. 48-52)

İki yazarlı/ With 2 authors
Yılmaz, A., & Demir, B. (2018). The effect of leadership styles on the performance of teams: A meta-analysis. Journal of Leadership and Organisation Development, 5(2), 112-129. https://doi.org/xxxxxx
Metin içi gösterimi: (Yılmaz & Demir, 2018), Yılmaz ve Demir’in (2018) araştırmalarına göre …, (Yılmaz & Demir, 2018, s. 115), (Yılmaz & Demir, 2018, ss. 115-118)
In-text citation: (Yılmaz & Demir, 2018), Yılmaz and Demir (2018), (Yılmaz & Demir, 2018, s. 115), (Yılmaz & Demir, 2018, pp. 115-118)

Üç ya da daha fazla yazarlı/ With 3 or more authors
Smith, J. A., Johnson, A. L., & Brown, K. M. (2022). Team dynamics in the workplace. Journal of Applied Psychology, 30(4), 210-225. https://doi.org/xxxxxx
Metin içi gösterimi: (Smith vd., 2022), Smith vd. (2022)
If there are more than three authors: (Smith et al., 2022), Smith et al. (2022)

Gazete Makelesi/ Newspaper Article
Carey, B. (2019, March 22). Can we get better at forgetting? The New York Times. https://www.nytimes.com/2019/03/22/health/memory-forgetting-psychology.html
Metin içi gösterimi: (Carey, 2019), Carey (2019)
In- text citiation: (Carey, 2019), Carey (2019)

2- KİTAPLAR/BOOKS

Basılı Kitap / Printed Book

Tek yazarlı/ Single author
Smith, J. (2020). Leadership in the digital age. Publisher.
Metin içi gösterimi: (Smith, 2020), Smith (2020), Smith (2020, s. 18), Smith (2020, ss. 18-81)
In- text citiation: (Smith, 2020), Smith (2020), Smith (2020, p. 18), Smith (2020, pp. 18-81)

İki ya da daha fazla yazarlı/ With 2 or more authors
Jones, A., & Brown, B. (2018). The power of collaboration. Publisher.
Metin içi gösterimi: (Jones & Brown, 2018), Jones ve Brown (2018), Jones and Brown (2018, s. 19), Jones and Brown (2018, ss. 19-23)
In-text citation: (Jones & Brown, 2018), Jones and Brown (2018), Jones and Brown (2018, p. 19), Jones and Brown (2018, pp. 19-23)

Üç ya da daha fazla yazarlı/ With 3 or more authors
Jones, B., Brown, K., & George, M. (2019). The power of collaboration. Publisher.
Metin içi gösterimi: (Jones vd., 2018), Jones vd. (2018), Jones vd. (2018, s. 19), Jones vd. (2018, ss. 19-23)
In-text citiation: (Jones et al., 2018), Jones et al. (2018), Jones et al. (2018, s. 19), Jones et al. (2018, pp. 19-23)

Elekronik Kitap / Online Book
Tek yazarlı/ Single author
Smith, J. (2020). Leadership in the digital age. Publisher. https://doi.org/10.xxxxx. https://webpagexxxx.
Metin içi gösterimi: (Smith, 2020), Smith (2020), Smith (2020, s. 18), Smith (2020, ss. 18-81)
In-text citiation: (Smith, 2020), Smith (2020), Smith (2020, p. 18), Smith (2020, pp. 18-81)




İki yazarlı/ With 2 authors
Jones, A., & Brown, B. (2018). The power of collaboration. Publisher. https://doi.org/10.xxxxx. https://webpagexxxx.
Metin içi gösterimi: (Jones & Brown, 2018), Jones ve Brown (2018), Jones and Brown (2018, s. 19), Jones and Brown (2018, ss. 19-23)
In-text citation: (Jones & Brown, 2018), Jones and Brown (2018), Jones and Brown (2018, p. 19), Jones and Brown (2018, pp. 19-23)

Üç ya da daha fazla yazarlı/ With 3 or more authors
Jones, B., Brown, K., & George, M. (2019). The power of collaboration. Publisher. https://doi.org/10.xxxxx. https://webpagexxxx.
Metin içi gösterimi: (Jones vd., 2018), Jones vd. (2018), Jones vd. (2018, s. 19), Jones vd. (2018, ss. 19-23)
In-text citation: (Jones et al., 2018), Jones et al. (2018), Jones et al. (2018, s. 19), Jones et al. (2018, pp. 19-23)

Çeviri Kitapları/ Translation Book
Braudel, F. (1990). Akdeniz mekan ve tarih. N. Erkurt (Çev.). İstanbul: Metis Yayınları.
Braudel, F. (1990). Mediterranean space and history. N. Erkurt (Trans.). Istanbul: Metis Publications.
Metin içi gösterimi: (Braudel, 1990), Braudel (1990), Braudel (1990, ss. 67-86)
In-text citation: (Braudel, 1990), Braudel (1990), Braudel (1990, pp. 67-86)

Kitap Bölümü/ Book Section
Mith, S., Smith, M. & George, F. (2020). Title of chapter: Subtitle. A. Editör & B. Editör (Ed.), Title of book: Subtitle (X ed., pp. 190-519). Pub: Publishing House. DOI
Metin içi gösterimi: (Mith et al., 2020), Mith vd. (2020, p. 235), Mith vd. (2020, ss. 235-258)
In-text citation: (Mith et al., 2020), Mith et al. (2020, p. 235), Mith et al. (2020, pp. 235-258).

3- TEZLER/THESES
Doktora Tezi / PhD Thesis
Alptekin, D. (2011). Toplumsal aidiyet ve gençlik: Üniversite gençliğinin aidiyeti üzerine sosyolojik bir araştırma [Doktora tezi, Selçuk Üniversitesi].
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=Po5lwsEaU9Ng6w-1EJvwhw&no=W4QXp1lf0GMqlOzzd0dXTg

Alptekin, D. (2011). Social belonging and youth: A sociological research on the belonging of university youth [DoctoralThesis. Selcuk University].
Metin içi gösterimi: (Alptekin, 2011, s.45)
In-text citiation: (Alptekin, 2011, p.45)

Yüksek Lisans Tezi / Master’s Thesis
Balatongöz, N. (2019). Network toplumlar: Manuel Castells’te teorisi [Yüksek lisans tezi, Mardin Artuklu Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=RMFRzkst7jwOZgyMmbTP5A&no=oizttAFJjQD1deMOW-6leA.
Balatongöz, N. (2019). Network societies: Manuel Castells'te teorisi [Master's thesis, Mardin Artuklu University].https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=RMFRzkst7jwOZgyMmbTP5A&no=oizttAFJjQD1deMOW-6leA.
Metin içi gösterimi: (Balatongöz, 2019, s.45), Balatongöz (2019, s.45), (Balatongöz, 2019, ss. 45-54), Balatongöz, (2019, ss. 45-54)
In-text citiation: (Balatongöz, 2019, p.45), Balatongöz (2019, p.45), (Balatongöz, 2019, pp. 45-54), Balatongöz, (2019, pp. 45-54)

4- KONFERANS BİLDİRİLERİ/CONFERENCE PAPERS
Bir dergide yayınlanan bildiriler/ Papers published in a journal
Smith, A. & Johnson, B. (Ed.). (2020). Öğrenme ve eğitimde yenilikçi yaklaşımlar [Özel Sayı]. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2).
Smith, A. & Johnson, B. (Ed.). (2020). Innovative Approaches in Learning and Education [Special Issue]. Journal of Educational Research, 5(2).
Metin içi gösterimi: (Smith, vd., 2020), Smith vd. (2020, s.130), Smith vd. (2020, ss. 130-145)
In-text citiation: (Smith, et al., 2020), Smith et al. (2020, p.130), Smith et al. (2020, pp. 130-145)


Bir kişi tarafından yazılan çevrimiçi rapor/ Online report written by one person
Doe, J. (2021). Eğitimde teknolojinin rolü: Yeni yaklaşımlar ve imkanlar [Rapor No. 123]. Eğitim Araştırmaları Enstitüsü. https://www.example.com/report123
Metin içi gösterimi: (Doe, 2021), (Doe, 2021, s.45), Doe (2021, s.45), (Doe, 2021, ss 45-50)
In-text citiation: Doe, 2021), (Doe, 2021, p.45), Doe (2021, p.45), (Doe, 2021, pp. 45-50)

Kurumsal bir yazarla çevrimiçi rapor/ Online report with a corporate author
World Health Organization. (2022). Global health trends: An overview [Rapor No. 567]. https://www.who.int/reports/global-health-trends-2022
Metin içi gösterimi: (WHO, 2022), WHO (2022). (WHO, 2022, s.30). WHO (2022, s.30), (WHO, 2022, ss.30-45). WHO (2022, ss.30-45)
In-text citiation: (WHO, 2022), WHO (2022). (WHO, 2022, p.30). WHO (2022, p.30), (WHO, 2022, pp.30-45). WHO (2022, pp.30-45)

Bir kişi tarafından yazılan çevrimiçi belge/ online document written by a person
Doe, J. (2021). İklim değişikliği ve sürdürülebilirlik: Küresel bir inceleme [Belge No. 123]. Çevre ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı. https://www.ornek-belge.com/document123
Doe, J. (2021). Climate change and sustainability: A global review [Document No. 123]. Ministry of Environment and Natural Resources. https://www.ornekbelge.com/document123
Metin içi gösterimi: (Doe, 2021), Doe (2021), (Doe, 2021, s.20), Doe (2021, s.20), (Doe, 2021, ss.20-35). Doe (2021, ss. 20-35)
In-text citiation: (Doe, 2021), Doe (2021), (Doe, 2021, p.20), Doe (2021, p.20), (Doe, 2021, pp. 20-35). Doe (2021, pp. 20-35)

Resmi bir yazarın yer aldığı çevrimiçi belge/ Online document with an official author
Çevre ve Doğal Kaynaklar Bakanlığı. (2022). Sürdürülebilir Orman Yönetimi Rehberi [Belge No. 456]. https://www.ornek-belge.com/surdurulebilir-orman-rehberi
Ministry of Environment and Natural Resources. (2022). Sustainable Forest Management Guidelines [Document No. 456]. https://www.ornek-belge.com/surdurulebilir-orman-rehberi
Metin içi gösterimi: (ÇDKB, 2022), ÇDKB (2022), (ÇDKB, 2022, s.50), ÇDKB (2022, s.50), (ÇDKB, 2022, ss. 50-65), ÇDKB (2022, ss. 50-65).
In-text citiation: ÇDKB, 2022), ÇDKB (2022), (ÇDKB, 2022, p.50), ÇDKB (2022, p.50), (ÇDKB, 2022, pp. 50-65), ÇDKB (2022, pp. 50-65).

5- ANSİKLOPEDİ/ENCYCLOPEDIA

Smith, A. (2005). "Osmanlı İmparatorluğu." Encyclopedia of World History (Cilt 3, s. 123-125). New York: Oxford Üniversitesi Yayınları. 350-355
Smith, A. (2005). "Ottoman Empire." Encyclopedia of World History (Vol. 3, pp. 123-125). New York: Oxford University Press.
Metin içi gösterimi: (Smith, 2005), Smith (2005), (Smith, 2005, s.352), Smith (2005, s.352), (Smith, 2005, ss.352-354), Smith (2005, ss.352-354)
In-text citiation: (Smith, 2005), Smith (2005), (Smith, 2005, p.352), Smith (2005, p.352), (Smith, 2005, pp.352-354), Smith (2005, pp.352-354)

6- EL YAZMASI/MANUSCRIPT

Farukî. (1385). Risâle-i Mi'mâriyye. Süleymaniye Kütüphanesi. Esad Efendi. No. 789. fol. 20b.
Metin içi gösterimi: (Farukî [yz.] 1385, 20b)
In-text citiation: (Farukî [yz.] 1385, 20b)


7- EKSİK KAYNAKLAR/MISSING RESOURCES

Eksik öge yazarsa/ If he writes a missing element
Başlık, tarihi ve kaynak belirtilmelidir.
Title, date and source should be indicated.

Örnek/ For example:
Yapay Zeka ve Gelecekteki Rolü. (2023, Şubat 20). https://www.example.com/yapay-zeka-gelecek
Artificial Intelligence and its Future Role. (2023, February 20). https://www.example.com/yapay-zeka-gelecek
Metin içi gösterimi: (başlık, yıl), (Yapay Zeka ve Gelecekteki Rolü, 2023)
In-text citiation: (title, year), (Artificial Intelligence and its Future Role, 2023)

Eksik öge tarihse/ eksik öğe tarih ise/ if the missing item is the date
Yazar belirtilir, "tarih yok" yerine "nd" yazılır ve ardından başlık ve kaynak belirtilir.
The author is indicated, "nd" is written instead of "no date", and then the title and source are indicated

Örnek/ for example
Smith, J. (nd). Yapay Zeka ve Gelecekteki Rolü. https://www.example.com/yapay-zeka-gelecek
Smith, J. (n.d.). Artificial Intelligence and its Future Role. https://www.example.com/yapay-zeka-gelecek
Metin içi gösterimi: (Yazar, nd), (Smith, nd)
In-text citiation: (Author, nd), (Smith, nd)

Eksik öge başlıksa/ if the missing element is the title
Yazarı ve tarihi belirtilir, çalışma köşeli parantez içinde tanımlanır ve ardından kaynak belirtilir.
The author and date are indicated, the work is described in square brackets and then the source is indicated.


Örneğin/ for example:
Smith, J. (2022). [Çalışmanın Başlığı Bilinmiyor]. [Web sitesi adı]. https://www.example.com/bilinmeyen-calisma
Smith, J. (2022). [Title of Study Unknown]. [Website name]. https://www.example.com/bilinmeyen-calisma
Metin içi gösterimi: (Yazar, yıl), (Smith, 2022)
In-text citiation: (Author, year), (Smith, 2022)

Eksik öge yazar ve tarihse/ If the missing element is the author and date
Başlık girilmelidir, "tarih yok" yerine "nd" yazılmalıdır ve ardından kaynak belirtilmelidir.
The title should be entered, "nd" should be written instead of "no date" and then the source should be indicated.

Örneğin/ for example:
[Yapay Zeka ve Gelecekteki Rolü]. (nd). [Web sitesi adı]. https://www.example.com/bilinmeyen-calisma
[Artificial intelligence and its future role]. (nd). [Websitename].https://www.example.com/bilinmeyen-calisma
Metin içi gösterimi: (Başlık, nd), (Yapay Zeka ve Gelecekteki Rolü, nd)
In-text citiation: (Başlık, nd), (Artificial intelligence and its future role, nd)

Eksik öge yazar ve başlıksa/ If the missing element is the author and title
Çalışma, köşeli parantez içinde tanımlanır ve ardından tarih ve kaynak belirtilir.
The work is identified in square brackets, followed by the date and source.
Örneğin/ for example:
[Bilinmeyen Çalışma]. (2023). [Web sitesi adı]. https://www.example.com/bilinmeyen-calisma
[Unknown Study]. (2023). [Website name]. https://www.example.com/bilinmeyen-calisma
Metin içi gösterimi: (İş tanımı, yıl), ([Bilinmeyen Çalışma], 2023)
In-text citiation: (Job description, year), ([Unknown Work], 2023)

Eksik öge tarih ve başlıksa/ If the missing item is the date and title
Çalışma, köşeli parantez içinde tanımlanır, "tarih yok" yerine "nd" yazılır ve ardından kaynağı belirtilir.
The work is identified in square brackets, "nd" is written instead of "no date" and then the source is indicated.
Örneğin/ for example:
[Bilinmeyen Çalışma]. (nd). [Web sitesi adı]. https://www.example.com/bilinmeyen-calisma
[Unknown Study]. (nd). [Website name]. https://www.example.com/bilinmeyen-calisma
Metin içi gösterimi: (İş tanımı, nd), (Bilinmeyen çalışma, nd)
In-text citiation: (Job description, nd), (Bilinmeyen çalışma, nd)

Eksik öge yazar, tarih ve başlıksa/ If the missing element is the author, date and title
Çalışma, köşeli parantez içinde tanımlanır, "tarih yok" yerine "nd" yazılır ve ardından kaynağı belirtilir.
The work is identified in square brackets, "nd" is written instead of "no date" and then the source is indicated.

Örneğin/ for example:
[Bilinmeyen Çalışma]. (nd). [Web sitesi adı]. https://www.example.com/bilinmeyen-calisma
[Unknown Study]. (nd). [Website name]. https://www.example.com/bilinmeyen-calisma
Metin içi gösterimi: (İş tanımı, nd), (Bilinmeyen çalışma, nd)
In-text citiation: (Job description, nd), (Bilinmeyen çalışma, nd)

Anonim yazarlar/ Anonymous authors
Metin içi gösterimi: ([Anonim], yıl)
In-text citiation: ([Anonymous], year)

8- WEB SİTELERİ VE SOSYAL MEDYA

Web Sayfası
Bir kişi tarafından yazılan web sayfası/ Web page written by one person
Doe, J. (2023,15 Şubat). Dijital sanatın yükselişi: Yaratıcı ifadeler için yeni olanaklar. Sanat ve Kültür Dünyası. https://www.example.com/digital-art-rise
Doe, J. (2023,15 February). The rise of digital art: New possibilities for creative expression. World of Art and Culture. https://www.example.com/digital-art-rise
Metin içi gösterimi: (Doe, 2023), Doe (2023)
In-text citiation: Doe, 2023), Doe (2023)

Kurumsal yazarlı web sayfası/Web page with corporate author
Dünya Sağlık Örgütü. (2022, 10 Mart). Küresel sağlık girişimleri: Sağlık hizmetlerine erişimin iyileştirilmesi. Dünya Sağlık Örgütü. https://www.who.int/global-health-initiatives
World Health Organization. (2023, 10 March). Global health ınitiatives: Improving access to healthcare. World Health Organization. https://www.who.int/global-health-initiatives
Metin içi gösterimi: (WHO, 2022), WHO (2022).
In-text citiation: (WHO, 2022), WHO (2022).

Web sitesinden belge
Yazar tarafından belge/Document by author
Doe, J. (2022). Dijital okuryazarlık: Bilgi çağında kritik beceriler [Kişisel görüş]. Kişisel Blog. https://www.example.com/digital-literacy
Doe, J. (2022). Digital literacy: Critical skills in the information age [Personal opinion]. Personal Blog. https://www.example.com/digital-literacy
Metin içi gösterimi: (Doe, 2022), Doe (2022).
In-text citiation: (Doe, 2022), Doe (2022).

Kurumsal yazarlı belge/ Corporate authored document
Dünya Ekonomik Forumu. (2021). İşlerin geleceği raporu 2021: Gelecek için yeniden beceri kazandırma [Rapor]. https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobs-report-2021
World Economic Forum. (2021). The future of jobs report 2021: Reskilling for the future [Rapor]. https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobs-report-2021
Metin içi gösterimi: (WEF, 2021), WEF (2021)
In-text citiation: (WEF, 2021), WEF (2021)

Blog yazısı/ Blog post
Bir kişinin yazdığı yazılar/Articles written by one person
Doe, J. (2022, 25 Ocak). Sanatın gücü: Toplumsal değişim için yaratıcılığın rolü. Sanat ve Düşünce Blogu. https://www.example.com/art-power-social-change
Doe, J. (2022, 25 January). The power of art: The role of creativity for social change. Art and Thought Blog. https://www.example.com/art-power-social-change
Metin içi gösterimi: (Doe, 2022), Doe (2022)
In-text citiation: Doe, 2022), Doe (2022)

Sosyal medya/ Social media
Bir kişinin yazdığı yazılar/Articles written by one person
Doe, J. (2022, 30 July). Information security in the digital world: Key principles [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/exampleuser/status/123456789
Doe, J. (2022, 30 Temmuz). Dijital dünyada bilgi güvenliği: Temel ilkeler [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/exampleuser/status/123456789
Metin içi gösterimi: (Doe, 2022), Doe (2022)
In-text citiation: Doe, 2022), Doe (2022)

Kullanıcı adı/tanımlayıcısı olan bir kişi tarafından yazılan gönderiler/ Posts written by a person with a username/identifier
Doe, J. [@exampleuser]. (2021, 5 Şubat). Dijital pazarlama stratejileri: Güncel trendler ve ipuçları [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/exampleuser/status/987654321
Doe, J. [@exampleuser]. (2021, 5 February). Digital marketing strategies: Current trends and tips [Tweet]. Twitter. https://twitter.com/exampleuser/status/987654321
Metin içi gösterimi: (Doe, 2021), Doe (2021)
In-text citiation: Doe, 2021), Doe (2021)

Kurumsal Yazarlı Gönderiler/ Posts with corporate authors
World Health Organization. (2022, 10 Şubat). COVID-19 aşıları hakkında en güncel bilgileri sağlıyoruz [Facebook Güncellemesi]. Facebook. https://www.facebook.com/WHO/posts/123456789012345

World Health Organization. (2022, 10 February). We provide the most up-to-date information on COVID-19 vaccines [Facebook Update]. Facebook. https://www.facebook.com/WHO/posts/123456789012345
Metin içi gösterimi: (WHO, 2022), WHO (2022).
In-text citiation: (WHO, 2022), WHO (2022).

9- HARİTALAR VE POSTERLER/ MAPS AND POSTER


Online map or poster/ Online harita ya da poster
Smith, J. (2021). Dünya üzerinde biyoçeşitlilik haritası [Harita]. Nature Conservation Society. https://www.example.com/biodiversity-map
Metin içi gösterimi: (Smith, 2021), Smith (2021)
In-text citiation: (Smith, 2021), Smith (2021)

Print map or poster
Doe, J. (2022). Exploring ancient civilizations: A historical map [Poster]. National Geographic.
Metin içi gösterimi: (Doe, 2022), Doe (2022)
In-text citiation: (Doe, 2022), Doe (2022)

Google Maps
Google. (n. d). [İstanbul Haritası]. 15 Ocak 2023, https://www.google.com/maps

10- VİDEOLAR, PODCAST’LER VE GÖRSELLER/ VIDEOS, PODCASTS AND IMAGES
Videolar, Film ve TV
Çevrimiçi video akışı/ Online video streaming
TechTalks. (2023, 15 Şubat). Kuantum hesaplama: Teknolojinin geleceğini keşfetmek [Webinar]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=example123
TechTalks. (2023, 15 Şubat). Quantum computing: Exploring the future of technology [Webinar]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=example123
Metin içi gösterimi: (TeachTalks, 2023), TeachTalk (2023)
In-text citiation: (TeachTalks, 2023), TeachTalk (2023)

Filmler ve belgeseller/ films and documentaries
Nolan, C. (Yönetmen). (2014). Interstellar [Film]. Warner Bros.
Metin içi gösterimi: Nolan, 2014), Nolan (2014)
In-text citiation: (Nolan, 2014), Nolan (2014)

Televizyon programları/ TV programmes
Smith, J. (Yazar) ve Robinson, L. (Yönetmen). (2020). İğne Gözü (Sezon 1, Bölüm 14) [TV dizisi bölümü]. Brown, N., Doe, J. (Yönetici Yapımcılar), Prodigal son. Warner Bros. Televizyonu; Fox Eğlence.
Metin içi gösterimi: (Smith, 2020), Smith (2020).
In-text citiation: (Smith, 2020), Smith (2020).

Podcast’ler ve ses
Podcast’ler
Doe & Smith (Hosts). 2018, March 10). Creativity and innovation (Episode 7) [Interview format]. Advanced podcast. PodcastProd.
Metin içi gösterimi: (Doe, vd., 2018), Doe (vd., 2018)
In-text citiation: (Doe, et al., 2018), Doe (et al., 2018)

Şarkılar ve ses parçaları/ Songs & audio tracks
Adele. (2011). Rolling in the deep [Single]. On Late night feelings. Columbia
Metin içi gösterimi: (Adele, 2019), Adele (2019)
In-text citiation: (Adele, 2019), Adele (2019)

Klasik müzik şarkıları/ Classical music songs
Mozart, W. A. (1787). Symphony no. 41 in C major, K. 551, "Jupiter" [Chicago Symphony Orchestra tarafından kaydedilen şarkı]. Mozart: The complete symphonies. Deutsche Grammophon. (Original work published 1773)
Metin içi gösterimi: (Mozart, 1787), Mozart (1787).
In-text citiation: (Mozart, 1787), Mozart (1787)

11- İKİNCİL KAYNAKLAR/ SECONDARY SOURCES
İkincil kaynaklara yapılan kaynakça gösterimi, orijinal araştırmaya isim ve tarih verirken, aynı zamanda ikincil kaynağı da belirtir. İkincil kaynaklar, mümkünse orijinal kaynağa ulaşılamadığı durumlarda kullanılmalıdır.
Bibliographical references to secondary sources give the name and date of the original research, while also indicating the secondary source. Secondary sources should be used, if possible, when the original source cannot be reached.
Örneğin/ for example
• Orijinal araştırma (kitap):
Smith, A. (2005). The Art of Writing. Publisher.
• İkincil kaynak (makale):
Jones, B. (2020). A Review of "The Art of Writing" by Smith. Journal of Writing Studies, 15(2), 123-145. https://doi.org/xxxx
• Metin içinde ikincil kaynağa atıf yaparken:
(Jones, 2020, s. 130) veya Jones'a göre (2020, s. 130)
• Kaynakça gösterimi:
Jones, B. (2020). A Review of "The Art of Writing" by Smith. Journal of Writing Studies, 15(2), 123-145. https://doi.org/xxxx

12- KURS MALZEMELERİ/ COURSE MATERIALS
Ders notları ve powerpointler/ Lecture notes and powerpoints
Smith, A. (2021, February 10). Introduction to psychology: Understanding human behavior [Lecture notes]. University of Example. https://www.example.edu/psychology-101
Metin içi gösterimi: (Smith, 2021), Smith (2021), (Smith, 2021, s.30), Smith (2021, s.30), (Smith, 2021, ss.30-45), Smith (2021, ss. 30-45)
In- text citiation: (Smith, 2021), Smith (2021), (Smith, 2021, p.30), Smith (2021, p.30), (Smith, 2021, pp.30-45), Smith (2021, pp. 30-45).




13- KİŞİSEL İLETİŞİMLER / PERSONAL COMMUNICATIONS

The APA manual identifies the following examples of personal communications:
• emails
• private letters
• memos
• personal interviews
• telephone conversations
• other sources not publicly available

In- text citiation: Mail: (K. Johnson, kişisel ileti, 10 Ocak 2022), özel mektup: (R. Davis, kişisel ileti, 22 Kasım 2020), telefon konuşması: (M. Anderson, kişisel ileti, 5 Mayıs 2021), Kişisel röportaj: (P. Smith, kişisel ileti, 15 Şubat 2023)



Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'nde (SCÜSBED) takip edilen yayın süreçleri, bilginin tarafsız ve saygın bir şekilde gelişimine ve dağıtımına temel teşkil etmektedir. Bu doğrultuda izlenen süreçler, yazarların ve yazarları destekleyen kurumların çalışmalarının kalitesine doğrudan yansımaktadır. Hakemli çalışmalar bilimsel yöntemi somutlaştıran ve destekleyen çalışmalardır. Bu noktada sürecin bütün paydaşlarının (yazarlar, okuyucular, araştırmacılar, yayıncı, hakemler, editörler) etik ilkelere yönelik standartlara uyması önem taşımaktadır.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'nde (SCÜSBED) yayın etiği kapsamında tüm paydaşlarından aşağıdaki etik sorumlulukları taşımasını beklemektedir.
Aşağıda yer alan etik görev ve sorumluluklar, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikalar dikkate alınarak hazırlanmıştır.
1. Etik İlkeler
• Makalenin Yazarlığı
Yazarlık, rapor edilen çalışmanın tasarımına, yürütülmesine veya yorumlanmasına önemli katkılarda bulunan kişilerle sınırlandırılmalıdır. Önemli katkılarda bulunan herkes ortak yazar olarak listelenmelidir. Araştırma projesinin belirli önemli yönlerine katılmış olan başka kişiler varsa, bunlar kabul edilmeli veya katkıda bulunanlar olarak listelenmelidir. İlgili yazar, makaleye tüm uygun ortak yazarların dahil edildiğinden ve uygun olmayan ortak yazarların bulunmadığından ve tüm ortak yazarların makalenin son halini görüp onayladığından ve yayınlanmak üzere sunulmasını kabul ettiğinden emin olmalıdır.

• Çıkar Çatışmaları
Yazarlar: Tüm yazarlar, makalelerinin sonuçlarını veya yorumunu etkilemek üzere yorumlanabilecek herhangi bir mali veya diğer önemli çıkar çatışmalarını makalelerinde açıklamalıdır. Proje için tüm finansal destek kaynakları açıklanmalıdır.
Hakemler: Hakemler, değerlendirdikleri makalede herhangi bir çıkar çatışması olduğundan şüphelendiklerinde değerlendirme süreci ile ilgili olarak dergi editörlüğüne bilgi vermeli ve gerekirse makale değerlendirmesini ret etmelidirler. Çıkar çatışmasını engellemek için makale yazarlarının görev yaptığı kurumlardaki kişiler, makale için hakemlik yapamazlar.
Editörler: Editörlerin, makalelerle kişisel veya mali açıdan çıkar çatışması olmamalıdır.

• Veri Erişimi ve Saklama
Yazarlardan, editöryal inceleme için bir makaleyle bağlantılı olarak ham verileri sağlamaları istenir ve mümkünse, bu tür verilere halkın erişimini sağlamaya hazırlıklı olmalı ve her halükarda bu tür verileri yayınlandıktan sonra makul bir süre boyunca saklamaya hazır olmalıdır.
• Uydurma Veri Üretimi ve Sahtecilik
Görüntüler de dahil olmak üzere uydurulmuş ve/veya tahrif edilmiş deneysel sonuçlar.

• Yinelenen / Çoklu Makale Gönderimleri

Başka bir yere gönderildiği veya başka bir yerde yayınlandığı tespit edilen makaleler. Yazarlar, daha önce gönderilmiş veya yayınlanmış kendi çalışmalarını gönderilen bir makale için temel olarak kullanmışlarsa, önceki çalışmalara atıfta bulunmaları gerekir. Ayrıca, sundukları makalelerde önceki çalışmalara ek olarak yeni katkıların nasıl sunulduğunu da belirtmeleri gerekir.

• Fikri Mülkiyet Hakkı
 Yazarlar, gönderdikleri makalenin (ve herhangi bir destekleyici öğenin) kendi fikri mülkiyetleri olduğunu ve telif hakkının başkalarına devredilmediğini onaylar.
 Yazarlar, makalenin intihal, uydurma, tahrifat, manipüle edilmiş alıntılar içermediğini ve makalenin JSS yazarlık politikalarına uygun olduğunu onaylar.
 Tüm el yazmaları, revizyonlar, taslaklar ve dizgiler yazar(lar)ın fikri mülkiyetinde kalır. Kararlaştırılan lisansta belirtilenin dışında, yazar(lar) eserlerinin telif hakkını elinde tutar.
 Yazarlar, hakemler ve editörler, hakemlerden veya editörlerden gelen tüm iletişimleri, yorumları veya raporları gizli tutmayı kabul eder.
 Hakemler ve editörler, yayınlanan nihai dizgi(ler) dışında tüm el yazmalarını, düzeltmeleri ve taslakları gizli tutmayı kabul ederler.

• Düzeltme, Geri Çekme, Endişe İfadesi
 Editörler, yayınlanan makalede, bulguları, yorumları ve sonuçları etkilemeyen küçük hatalar tespit ederse düzeltme yapabilirler.
 Editörler, bulguları ve sonuçları geçersiz kılan büyük hatalar/ihlaller söz konusu olduğunda, makaleyi geri çekebilirler.
 Yazarlar tarafından araştırma veya yayını kötüye kullanmaya yönelik olasılık söz konusu ise bulguların güvenilir olmadığına ve yazarların kurumlarının olayı soruşturmadığına dair kanıtlar var veya olası soruşturma haksız veya sonuçsuz görünüyor ise editörler endişe ifadesi yayımlayabilirler. Düzeltme, geri çekme veya endişe ifadesi ile ilgili olarak COPE ve ICJME yönergeleri dikkate alınır.

• Anket ve Mülakata Dayanan Çalışmaların Yayını
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'nde (SCÜSBED) bilimsel süreli yayıncılıkta etik güvence oluşturmak amacıyla, Yayın Etiği Komitesi’nin (COPE) “Dergi Editörleri için Davranış Kuralları ve En İyi Uygulama Rehber İlkeleri” ve “Dergi Yayıncıları için Davranış Kuralları” ilkelerini benimsemektedir. Bu kapsamda dergiye gönderilen çalışmalarda aşağıdaki hususlara uyulmalıdır:
 Etik kurul izni gerektiren, tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir.
 Etik kurul izni gerektiren araştırmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı numarası) yöntem bölümünde yer verilebilir. Fakat Makale sonunda makale bilgi formunda olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmelidir.

Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir:

 Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem ve görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar,
 Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,
 Ayrıca;
• Olgu sunumlarında aydınlatılmış onam formunun alındığının belirtilmesi,
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi.

Diğer etik ihlal türleri
a) Destek alınarak yürütülen araştırmalar sonucu yapılan yayınlarda destek veren kişi, kurum veya kuruluşlar ile bunların katkılarını belirtmemek,
b) Henüz sunulmamış veya savunularak kabul edilmemiş tez veya çalışmaları, sahibinin izni olmadan kaynak olarak kullanmak,
c) İnsanlar üzerinde yapılan araştırmalarda etik kurallara uymamak, yayınlarında hasta haklarına saygı göstermemek,
ç) İnsanlarla ilgili araştırmalarda ilgili mevzuat hükümlerine aykırı davranmak,
d) İncelemek üzere görevlendirildiği bir eserde yer alan bilgileri eser sahibinin açık izni olmaksızın yayımlanmadan önce başkalarıyla paylaşmak,
e) Bilimsel araştırma için sağlanan veya ayrılan kaynakları, mekânları, imkânları ve cihazları amaç dışı kullanmak,
f) Dayanaksız, yersiz ve kasıtlı olarak etik ihlal isnadında bulunmak,
g) Bilimsel bir çalışma kapsamında yapılan anket ve tutum araştırmalarında katılımcıların açık rızasını almadan ya da araştırma bir kurumda yapılacaksa ayrıca kurumun iznini almadan elde edilen verileri yayımlamak,
h) Yapılan araştırmalarda ekolojik dengeye zarar vermek,
ı) Araştırmalarda çalışmalara başlamadan önce alınması gereken izinleri yetkili birimlerden yazılı olarak almamak.
i) Araştırmalarda mevzuatın veya Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası sözleşmelerin ilgili araştırma ve deneylere dair hükümlerine aykırı çalışmalarda bulunmak.
j) Araştırmacılar ve yetkililerce, yapılan bilimsel araştırma ile ilgili olarak muhtemel zararlı uygulamalar konusunda ilgilileri bilgilendirme ve uyarma yükümlüğüne uymamak,
k) Bilimsel çalışmalarda, diğer kişi ve kurumlardan temin edilen veri ve bilgileri, izin verildiği ölçüde ve şekilde kullanmamak, bu bilgilerin gizliliğine riayet etmemek ve korunmasını sağlamamak,
l) Akademik atama ve yükseltmelerde bilimsel araştırma ve yayınlara ilişkin yanlış veya yanıltıcı beyanda bulunmak.

Yazarların Sorumlulukları ve Uyması Gereken Etik İlkeler
• Çalışmaların özgün olması ve araştırmaya dayalı olması gerekmektedir.
• Makalede ismi yazılacak olan diğer yazarların araştırmaya katkı sağladığından emin olunmalıdır. Akademik katkısı olmayan kişilerin ilave yazar olarak gösterilmesi veya katkı sırası gözetilmeksizin, unvan, yaş ve cinsiyet gibi bilim dışı ölçütlerle yazar sıralaması yapılması bilim etiğine aykırıdır.
• Çok yazarlı makalelerde yazarların makalenin hangi aşamasına hangi oranda katkı sağladıkları net bir şekilde belirtilmelidir.
• Makale aynı anda farklı dergilere gönderilmemelidir ve daha önce başka bir dergiye gönderilmiş olmamalıdır. Gönderilmesi halinde yayın süreci iptal edilecektir.
• Dergiye makale gönderen yazarların derginin yayım ve yazım ilkelerini okuduğu ve kabul ettiği varsayılır ve yazarlar bu ilkelerde kendinden beklenenleri taahhüt etmiş sayılmaktadır.
• Dergimizde daha önce reddedilen çalışmalar aynı şekilde tekrar gönderilmemelidir. Böyle bir durumda, çalışmalar reddedilecektir.
• Atıf gösterimi ve Kaynakça listesi eksiksiz olmalıdır.
• İntihal yapılmamalı ve sahte veriye yer verilmemelidir.
• Benzerlik taraması sonucunda makalenin hakem sürecinin başlatılabilmesi için benzerlik oranı %15’i geçmemelidir.
• Sorumlu yazar herhangi bir çıkar çatışması durumunda dergi editörünü bilgilendirmelidir.
Bu hususta; (https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals) World Association of Medical Editors’e atıf yapılabilir.

Hakemliklerin Sorumlulukları ve Uyması Gereken Etik İlkeler
• Hakemler dergide yayımlanacak makalenin akademik kalitesinin en temel tespit edicisi olduklarının bilinciyle davranmalı ve akademik kaliteyi arttırma sorumluluğuyla değerlendirme yapmalıdır.
• Hakemler, yalnızca uygun bir değerlendirmeyi yapmak için gereken uzmanlığa sahip oldukları, kör hakemlik gizliliğine riayet edebilecekleri ve makaleye dair detayları her şekilde gizli tutabilecekleri makalelerin hakemliğini kabul etmelidirler.
• Makale inceleme süreci sonrasında da incelenen makaleye dair herhangi bir bilgi hiçbir şekilde başkalarıyla paylaşılmamalıdır.
• Hakemler, yalnızca makalelerin içeriğinin doğruluğunu ve akademik ölçütlere uygunluğunu değerlendirmelidir. Makalede ortaya konan düşüncelerin hakemin düşüncelerinden farklı olması değerlendirmeyi etkilememelidir.
• Hakem raporları objektif ve ölçülü olmalıdır. Hakaret içeren, küçümseyici ve itham edici ifadelerden kesinlikle kaçınılmalıdır.
• Hakemler, değerlendirme raporlarında yüzeysel ve muğlak ifadelerden kaçınmalıdır. Sonucu olumsuz olan değerlendirmelerde sonucun dayandığı eksik ve kusurlu hususlar somut bir şekilde gösterilmelidir.
• Hakemler, kendilerine tanınan süre içerisinde makaleleri değerlendirmelidir. Şayet değerlendirme yapmayacaklarsa, makul bir süre içerisinde dergiye bildirmelidirler.

Editörlerin Sorumlulukları ve Uyması Gereken Etik İlkeler
• Editörler, dergi politikasında belirtilen ilgili alanlara katkı sağlayacak makaleleri değerlendirme sürecine kabul etmelidir.
• Editörler, kabul veya ret edilen makaleler ile herhangi bir çıkar çatışması/ilişkisi içinde olmamalıdır.
• Editörler bir makaleyi kabul etmek ya da reddetmek için tüm sorumluluğa ve yetkiye sahiptir.
• Hakemlerin ve yazarların isimlerinin karşılıklı olarak gizli tutulması editörlerin sorumluluğudur.
• Sadece alana katkı sağlayacak makaleler kabul edilmelidir.
• Hatalar bulunduğu zaman düzeltmenin yayımlanmasını ya da geri çekilmesini desteklemelidir.
• Dergiye gönderilen makalelerin ön inceleme, hakemlik, düzenleme ve yayınlama süreçlerinin vaktinde ve sağlıklı bir şekilde tamamlanması editörlerin görevidir.
• Editörler dergiye katkısı olmayan kişileri yayın kurulu üyesi veya yardımcı editör olarak göstermemelidir.

2. Yayın Politikası

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'nde (SCÜSBED) yayınlanmak üzere düşünülen herhangi bir yazı, aşağıdaki ölçütleri yerine getirmelidir:
• Özgünlük
• Etik ihlal içermemek
• Bilim çevrelerine iletilecek açık mesajlar içermek
• Alandaki araştırmacılara ne düzeyde bir katkı sağlayacağı ve bunun sosyal bilimleri açısından önemi
• Sosyal bilimleri alanındaki araştırmacıların ilgi duydukları güncel alan ve konular
• Yapısal ve mantıksal bütünlük taşıması
• Araştırma sonuçlarının bilimsel kanıtlara dayanması
• Bilimsel yöntemin uygunluğu

Yazıların Değerlendirilmesi

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'nde (SCÜSBED) makale başvurusu adresinden "Makale Yönetim Sistemi"ne kaydolarak yapılır. E-posta ile gönderilen makaleler değerlendirmeye alınmaz.

Ön İnceleme ve İntihal Taraması
Derginin yazım kurallarına uygunluk açısından incelenir ve intihali önlemek için benzerlik taraması yapılır. Benzerlik programı kullanılarak benzerlik taramasından geçirilir. Benzerlik oranının %15'den az olması ve tek bir kaynaktan en fazla %3 olması şartı aranır. Benzerlik oranı fazla %20'den fazla ise çalışma ya reddedilir ya da benzerlik oranının düşürülmesi için tekrar yazara yollanır. 

Editör / Alan Editörü İncelemesi
Ön inceleme ve benzerlik taraması aşamasından geçen çalışma, ilgili editör / alan editörü tarafından konu, kapsam, dil ve akademik yeterlilik açısından incelenir. 

Hakemlik Süreci (Çift-Kör Hakemlik)
Ön inceleme ve Editör incelemesinden geçen çalışmalar çift taraflı kör hakemlik uygulaması çerçevesinde gizlilik içinde yürütülür. Çift körleme stratejisine göre dergiye yayın gönderen yazarlar makalelerinin hangi hakemler tarafından değerlendirileceği bilgisine erişemezler. Aynı şekilde, bir makaleyi değerlendiren hakemler de hangi yazar(lar)a ait çalışmayı değerlendirdiklerini bilemezler. Diğer bir deyişle, değerlendirme sürecindeki bir makalenin yazar ve hakem kimlikleri gizli tutularak değerlendirme süreci tamamlanmaktadır. Ayrıca raporlar Makale Yönetim Sisteminde saklanır. 

Yazar Düzenlemesi
Yazarlar, hakem ve Yayın Kurulunun eleştiri ve önerilerini dikkate alırlar. Katılmadıkları hususlar varsa, gerekçeleriyle birlikte itiraz etme hakkına sahiptirler. Raporlar kapsamında makaleyi düzenleyip makalenin son halini sisteme yüklerler.

Alan Editörü Kontrolü
Alan editörü, yazarın metinde kendisinden talep edilen düzeltmeleri yapıp yapmadığını kontrol eder. Eğer hakem raporları içerisinde “Major Revizyon” var ise ilgili hakeme makaleyi yollar. Eğer “Kabul” veya “Minör Revizyon” var ise düzenlemeler yapılmış ise makaleyi dil kontrolü aşamasına yönlendirebilir. Düzeltmelerin yapılmadığını tespit etmesi halinde yazara makaleyi tekrar yollar. Yazar tekrar düzeltmeleri yapmazsa makaleyi reddedebilir. Yayına kabul edilmeyen yazılar, sistemden silinmez. Süreç aşaması ve tüm dosyaları sistemde kayıt altındadır.

Türkçe Dil Kontrolü
Hakem sürecinden geçen çalışmalar Türkçe Dil Editörü tarafından incelenir ve gerekli ise yazardan düzeltme istenir. 

İngilizce Dil Kontrolü
Türkçe dil kontrolünden geçen çalışmalar, İngilizce Dil Editörü tarafından incelenir ve gerekli ise yazardan düzeltme istenir. 

Yayın Kurulu İncelemesi
Teknik, akademik ve dilsel incelemelerden geçen makaleler, Yayın Kurulu’nda incelenerek nihai yayın durumu karara bağlanır. Üyelerden itiraz gelmesi hâlinde Kurul, oy çokluğu ile karar verir.

Dizgi ve Mizanpaj Aşaması
Yayın Kurulu tarafından yayımlanması kararlaştırılan çalışmaların dizgi ve mizanpajı yapılarak yayına hazır hale getirilir.

Yazım Dili
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'nde (SCÜSBED) Türkçe ve İngilizce makaleler yayımlanır.  Türkçe yayımlanan makalelerde İngilizce özete de yer verilir. İngilizce yayımlanan makalelerde de Türkçe özet bulunmalıdır.  Genişletilmiş özet, makalenin yazım kuralları ile aynı olmalıdır ve en fazla 750 kelime olmalıdır.

Yazar Değişikliği
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (SCÜSBED) , makale yazarlarını yazının başlık sayfasındaki beyana göre kabul etmektedir. Bu nedenle, tam yazar sıralamasının son halini göndermek yazarların sorumluluğundadır. 

İtiraz ve Şikâyet
Derginin Yayın Kurulu, itiraz ve şikâyet vakalarını, COPE rehberleri kapsamında işleme almaktadır. Yazarlar, itiraz ve şikâyetleri için doğrudan Editöryal Ofis ile temasa geçebilirler. İhtiyaç duyulduğunda Yayın Kurulu’nun kendi içinde çözemediği konular için tarafsız bir temsilci atanmaktadır. İtiraz ve şikâyetler için karar verme süreçlerinde nihai kararı Baş Editör verecektir.

Sorumluluk Reddi
Dergide yayınlanan makalelerde ifade edilen görüşler ve fikirler Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'nde (SCÜSBED), baş editör, editörler, yayın kurulu ve yayıncının değil, yazar(lar)ın bakış açılarını yansıtır. Baş editör, editörler, yayın kurulu ve yayıncı bu gibi durumlar için hiçbir sorumluluk ya da yükümlülük kabul etmemektedir. Yayınlanan içerik ile ilgili tüm sorumluluk yazarlara aittir.

Şikayet ve İtirazlar

Bir Makalenin İçeriği Hakkında Şikayetler
Baş editör, yazarların şikayetlerini ve hakemlerin raporlarını inceler ve bir karar verir:
- Makalenin reddedildiğinin teyit edilmesi,
- Yazarın itirazının dikkate alınılması,
- Bağımsız bir hakemden yeni bir görüş alınması gerekmektedir.
Baş editörün nihai kararı, yazarlara bildirilmektedir. İtirazın sonuçlarına ilişkin açıklama, gerekli görüldüğünde yazarlar ile paylaşılmaktadır. Bu, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi'nin (SCÜSBED) nihai kararıdır.


Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (SCÜSBED) her yıl şubat ve eylül aylarında yayımlanmaktadır.