Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAMCILIĞIN YENİ YÜZÜ; ETKİLEŞİMLİ AÇIKHAVA REKLAMLARI

Yıl 2022, , 416 - 436, 30.06.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1110160

Öz

Toplumun güncel alışkanlıklarına cevap verebilen yeni medya araçları ile rekabetini olduğu hali ile sürdüremeyeceğini anlayan geleneksel medya, yeni medya ile ortak çalışma yolunu seçmek zorunda kalmıştır. Yeni medyanın hedef kitleye sağladığı zaman, mekan sınırsızlığıyla, müdahaleye açık olma haliyle ortaya çıkan etkileşime teşvik etme yeteneğini, geleneksel medya kendisine de entegre edebilmelidir. Etkileşimde bulunmayı seven, mesaj karşısında pasif kalmayı ret eden, reklamı yönlendirmeyi isteyen hedef kitleden burada kullanıcı olarak söz etmek mümkündür. Bu çalışmada; gününün önemli bir kısmını evinin dışında geçiren yeni insan tipi için en uygun olabilecek “açıkhava reklam araçları” ele alınacaktır. Açıkhava reklam araçlarının bünyelerinde barındırdıkları avantajlara etkileşim unsurunun da eklenerek yeni insan tipine uyarlanması ve bu geleneksel medya aracının melezleşmesi ile hayatta kalması sağlanarak, reklam dünyasında önemli olan bir materyalin yok olup gitmesinin önüne geçileceği gerçeği üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Baştan, S. (2009). Kuramdan Uygulamaya Etkileşimli İletişim Tasarımı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Balta Peltekoğlu, F. (2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Deniz, E. (2010). Markalaşma ve Reklam, Kum Saati Yayınları, İstanbul.
  • Elden, M. ve Kocabaş, F. (2005). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Elden, M. (2018). Reklam ve Reklamcılık, 5. Baskı, Say Yayınları, İstanbul.
  • Elden, M. ve Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri Cinsellik, Mizah, Korku, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Odabaşı, Y. (2019). Tüketim Kültürü, Aura Kitapları, İstanbul.
  • Özcan, O. (2008). İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar, Pusula Yayıncılık, İstanbul.
  • Özsoy, Y. ve Madran, C. (2010). Reklamın Teknik Analizi, Reklamda Kadın, Pegem Akademi, Ankara.
  • Öztürk, R. G. (2013). Dijital Reklamcılık ve Gençlik, Beta Basım, İstanbul.
  • Ries, L. (2013). Görsel Çekiç, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • Tayfur, G. (2008). Reklamcılık, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Üsterman, Ü. (2009). Açıkhava Reklamcılığı ve İmgesel Yaklaşımlar, İkinci Adam Yayınları, İstanbul.
  • Varnalı, K. (2013). Dijital Tutulma Pazarlama İletişimi ve İnsan, Mediacat, İstanbul.
  • Yengin, D. (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum, Derin Yayınları, İstanbul.

NEW FACE OF ADVERTISING: INTERACTIVE OUTDOOR ADVERTISEMENTS

Yıl 2022, , 416 - 436, 30.06.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1110160

Öz

Unable to respond to contemporary habits of society, and realizing that they can hardly compete with new media in this regard, traditional media have opted for cooperation with new media. Traditional media should be able to accommodate the possibilities afforded by new media, namely lack of temporal or spatial limits, and ability to promote interaction thanks to openness to intervention. As they like to interact, refuse to be passive in the face of messages, and wish to direct the advertisement, the target audience here can be referred to as users. The present study discusses outdoor advertising tools that are most suitable for new type of people who spend most of their time outside home. The study focused on how to adapt outdoor advertising tools to new profile of people by imparting communication dimension into their inherent advantages, and emphasized that ensuring their hybridization will blow new life into traditional media which are important in the advertising world.

Kaynakça

  • Baştan, S. (2009). Kuramdan Uygulamaya Etkileşimli İletişim Tasarımı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Balta Peltekoğlu, F. (2019). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Deniz, E. (2010). Markalaşma ve Reklam, Kum Saati Yayınları, İstanbul.
  • Elden, M. ve Kocabaş, F. (2005). Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Elden, M. (2018). Reklam ve Reklamcılık, 5. Baskı, Say Yayınları, İstanbul.
  • Elden, M. ve Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri Cinsellik, Mizah, Korku, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Odabaşı, Y. (2019). Tüketim Kültürü, Aura Kitapları, İstanbul.
  • Özcan, O. (2008). İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar, Pusula Yayıncılık, İstanbul.
  • Özsoy, Y. ve Madran, C. (2010). Reklamın Teknik Analizi, Reklamda Kadın, Pegem Akademi, Ankara.
  • Öztürk, R. G. (2013). Dijital Reklamcılık ve Gençlik, Beta Basım, İstanbul.
  • Ries, L. (2013). Görsel Çekiç, Mediacat Kitapları, İstanbul.
  • Tayfur, G. (2008). Reklamcılık, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Üsterman, Ü. (2009). Açıkhava Reklamcılığı ve İmgesel Yaklaşımlar, İkinci Adam Yayınları, İstanbul.
  • Varnalı, K. (2013). Dijital Tutulma Pazarlama İletişimi ve İnsan, Mediacat, İstanbul.
  • Yengin, D. (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum, Derin Yayınları, İstanbul.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Asena Başer Akyürek Bu kişi benim 0000-0001-9242-5871

Yusuf Keş 0000-0002-8715-8809

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 28 Nisan 2022
Kabul Tarihi 12 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Başer Akyürek, A., & Keş, Y. (2022). REKLAMCILIĞIN YENİ YÜZÜ; ETKİLEŞİMLİ AÇIKHAVA REKLAMLARI. Art-E Sanat Dergisi, 15(29), 416-436. https://doi.org/10.21602/sduarte.1110160
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.