Demokrasinin bir yaşam biçimi olarak tüketildiği tüm toplumlarda siyasal liderler en çok tanınan, bilinen kişiler arasında yer almaktadırlar. Siyasal liderlerin, tanınırlıklarını toplum içinde sürdürmek ve popülerliklerini yitirmemek için her zaman gündemde kalmaları gerekmektedir. Gündemde kalmanın temel gereksinimi ise kitle iletişim araçlarını doğru ve sürekli olarak kullanmayı gerektirir. Bu bağlamda siyasal liderlerin, toplum üzerinde imajlarını doğru biçimde kurmalarını sağlayacak görselliği, bir dil olarak doğru biçimde kullanabilen zihin yönlendiricilerine ya da propagandistlere ihtiyaçları vardır.
Teknolojinin oldukça baskın bir yaşam kültürü haline geldiği, yaşamın en üst seviyede görselleştiği ve kurulduğu günümüzde, televizyon gibi zihni/yaşamı yönlendiren kitle iletişim araçlarında devingen görüntüler, gazetelerde ise durağan görüntüler başrolü üstlenmektedir. Lider imajının yaratılmasında, genelde görseller özelde ise fotoğrafların öne çıkardığı iki temel unsur olduğu söylenebilir. Devingen görüntülerin akılda kalıcılığı ile durağan görüntülerin akılda kalıcılığı arasında bir karşılaştırma yapıldığında tek bir görüntünün daha çok akılda kalıcı olduğu yapılan araştırmalarda saptanmıştır. Bu bilinçle fotoğraf gibi durağan görüntüler billboard, afiş ve broşür gibi toplumsal boyutta bilgilendirici basılı grafik araçlarda yoğun biçimde kullanılmaya devam edilmektedir ki bu araçlar sayesinde toplumların nasıl düşünmesi gerektiği toplum mühendisleri tarafından, toplumun görsel hafızasına yerleştirilen görsel kodlar aracılığıyla sağlanabilmektedir. Görsel bir unsur olan fotoğrafta lider imajının kurulmasında önemli bir role sahiptir.
Anahtar Kelimeler: Kitle İletişim Araçları, İmaj Yaratma, Lider, Fotoğraf.
Abstract
Political leaders are among the most well-known public figures in communities where democracy is a lifestyle. They always need to remain on the agenda in order to preserve their publicity and not to disappear from the political stage, which requires a continual use of mass media in the right way. Therefore, political leaders need propagandists or opinion makers who can use visuality succesfully so that the public have a positive perception of political leaders.
Today, when technology is ubiquitous and visualization in every part of life is a fact, both moving and still images in the mass media have an important role. It may be claimed that there are two basic elements in creating a leader's image: visuals in general and photography in specific. When respective memorability of moving and still images are compared, it will be seen, as it has been proved in many studies over the past years, that a still image is more memorable than a moving one. With this in mind, still images such as photographs are used intensively on graphic tools such as billboards, posters and leaflets, all of which help to raise social awareness. Thanks to these, community engineers are able to shape public opinion through visual codes placed in the visual memory of a community. Photography, which is a visual element, has a significant role in creating a leader's image.
Key Words: Mass Media, Creating an Image, Leader, Photography.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 7 |