Coğrafi alanları, genellikle harita veya kroki gibi düz bir yüzey üzerinde grafik olarak temsil etme bilimi ve sanatı olan kartografi, 21. yüzyılda gelişen sayısal haritalandırma teknolojileri ile kurumların ve kentlerin turizme ve pazarlamaya yönelik eğilimleri sonucu yeniden gündeme gelmiş ve harita tasarımında grafik tasarımcının konumu güçlenmiştir. Haritalar aracılığıyla düşünen grafik tasarımcı, neo-kartografik veri tabanlarının sağladığı kolay ulaşılabilir bilgilerin ışığında haritalar üzerine de tekrar düşünme fırsatı yakalamıştır. Çizgilerin, renklerin ve tipografinin yeryüzünden kağıt üzerinde tercümesinde daha özgün yöntemler denemeye elverişli olan bu dönemde coğrafi içerik yaşamsal ve kültürel bilgi ile harmanlanmaktadır. Aktarılan bilginin coğrafi doğruluğunun ötesinde bir bakış, bir mekana, bir kültüre, bir kimliğe ait yeni bilgiler sunar.
Cartography, the art and science of graphically representing geographical space on a flat surface like a map or a plan has regained its importance due to the advancement of mapping technologies and the need towards tourism and marketing of corporates and cities, therefore the position of graphic designer has regained its strength With the advancement of neo-cartographic database and the accesible information graphic designers, who think via maps have found the opportunity to think more on the maps,. In this era, which new ways of translating earth to paper via lines, colors and typography is possible, geographical facts blend into cultural information. A vision beyond the geographical facts presents information that belongs to an environment, a culture and an identity
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 14 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 12 |