Duygu, düşünce ve kavramların birer imgeye dönüştürülmesi ile oluşan görsel ve yazılı anlatım dili, geçmişten günümüze mağara duvarları, kil tablet, papirüs, parşömen, kâğıt, duvar, tuval ve sayısal ekran gibi taşıyıcılar aracılığıyla yaşamın her alanında iletişim kurma yöntemlerinden biri olarak varlığını sürdürmektedir. Resim-yazı ile başlayan görsel iletişim kurma süreci yazıyı oluşturan işaretlerin aynı zamanda birer göstergeye dönüşmesine ve sanatsal bir anlatım dili olarak da kullanılmasına yol açmıştır. Bu çalışmanın amacı, 1960 ve sonrası yazıyı görsel bir anlatım dili olarak kullanan çağdaş sanatçıların eserlerini incelemek ve sanatta yazının görsel bir anlatım dili olarak yerini değerlendirmektir. Yazı ve sanat arasındaki ilişkinin tarihsel süreci, yazının görsel bir dil olarak kullanılma biçimi ve çağdaş sanat alanındaki yeri alanyazın incelemesi olarak ele alınmıştır. Yazıyı kullanan çağdaş sanatçıların eserleri incelenmiştir. Eserler incelendiğinde yazının ağırlıklı olarak görsel ve kavramsal bir anlatım dili olarak kullanıldığı, kelimeler ya da cümlelerin kavramsal ve tipografik anlam bakımından birbirleriyle örtüştüğü görülmüştür.
Being created by transforming emotions, ideas and concepts into images; visual and written expressions have always been a way to communicate in all areas of life by means of cave walls, clay tablets, papyruses, parchments, paper, walls, canvases and numeric screens. The process of visual communication, which started with hieroglyphs, caused signs to change into indicators and to be used as an artistic way of expression. The purpose of this study is to examine the artworks of contemporary artists using script as a way of expression after 1960 and to evaluate script in art as a visual way of expression. The historical process of the relationship between script and art, using script as a visual expression method and its place in contemporary art have been evaluated as a literature examination. The artworks of contemporary artists who used scripts have been assessed. As a result of the examination of artworks, it was seen that script was used mostly as a visual and conceptual way of expression and that words or sentences match up with each other in terms of conceptual and typographic meanings.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 14 |