BibTex RIS Kaynak Göster

Video Sanatında Sergileme Sorunu Ve Çözüm Arayışları

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 17, 173 - 188, 20.07.2016

Öz

Deneysel bir özgürlük alanı sunan video sanatı, temsil bağlamında sergileme problemini bünyesinde barındırmaktadır. Çünkü video sanatının, diğer sanat alanlarıyla etkileşim içerisinde olması, aslında salt olarak, bağımsız olamayacağı anlamına gelmektedir. Resmin temsil nesnesi tuval, heykelin temsil nesnesi şekil verilebilen her tür materyal, fotoğrafın temsil nesnesi basılabilir her türlü düz alan, sinemanın temsil nesnesi ise karanlık oda bağlamında beyaz perdedir. Hem içeriğini oluşturduğu özü itibariyle hem de anlatım biçimlerinde kullandığı materyaller itibariyle temsil nesnesini diğer sanat dalları üzerinden oluşturması, video sanatı ile temsil nesnesi arasında, diğer sanat dallarındaki gibi bütünleşik bir ilişkiye sahip olamayacağı anlamına gelmektedir. Bu yüzden Video eserinin sergilenmesinde, eserin konusuna uygun bir yöntem belirlemek gerekmektedir. Diğer sanat disiplinlerinin mekan içi/mekan dışı başarılı sergileme yöntemlerinin bilinmesine ve uygulanabilmesine rağmen video sanatında esere uygun sergileme yönteminin bilinmemesi, bu konuda çalışma yapılması ihtiyacını doğurmuştur. Araştırmada farklı sergilerde yer alan video çalışmalarının sergileme yöntemleri incelenmiş ve çözüm önerileri belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Antmen, A., (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayınları, İstanbul.
  • Antmen, A., (2010). Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekânının İdeolojisi, Sel Yayınları, İstanbul.
  • Barnard M., (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınevi, İstanbul.
  • Crow, T., (1987). Painters and Public Life in 18th Century Paris, Yale Üniversitesi Yayınları, Connecticut.
  • Çağan, K., (2006). “Sanat Sosyolojisinin İmkânına ve İnşasına Dair”, 13. Sayı, İstanbul Bilgi Yayınları, İstanbul.
  • Heinrich, B., (2007). Gülsün Karamustafa: Güllerim Tahayyüllerim, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Meıgh-Andrews, C., (2007). A History Of Video Art: The Development Of Form And Function, Londra.
  • Rush, M., (2007). Video Art, Thames & Hudson Yayınları, Londra.
  • Martın, S., (2006). Video Art , Taschen Yayınları, Berlin.
  • Brambilla, (2014). http://www.borusancontemporary.com/sergiler/37/megaplex-uclemesi.aspx (15.02.2015)
Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 17, 173 - 188, 20.07.2016

Öz

Kaynakça

  • Antmen, A., (2008). 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayınları, İstanbul.
  • Antmen, A., (2010). Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekânının İdeolojisi, Sel Yayınları, İstanbul.
  • Barnard M., (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınevi, İstanbul.
  • Crow, T., (1987). Painters and Public Life in 18th Century Paris, Yale Üniversitesi Yayınları, Connecticut.
  • Çağan, K., (2006). “Sanat Sosyolojisinin İmkânına ve İnşasına Dair”, 13. Sayı, İstanbul Bilgi Yayınları, İstanbul.
  • Heinrich, B., (2007). Gülsün Karamustafa: Güllerim Tahayyüllerim, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Meıgh-Andrews, C., (2007). A History Of Video Art: The Development Of Form And Function, Londra.
  • Rush, M., (2007). Video Art, Thames & Hudson Yayınları, Londra.
  • Martın, S., (2006). Video Art , Taschen Yayınları, Berlin.
  • Brambilla, (2014). http://www.borusancontemporary.com/sergiler/37/megaplex-uclemesi.aspx (15.02.2015)
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Emin Kahraman

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 3 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Kahraman, M. E. (2016). Video Sanatında Sergileme Sorunu Ve Çözüm Arayışları. Art-E Sanat Dergisi, 9(17), 173-188.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.