The 1960s, when the great political and social events took place
throughout the world, were a period when many artists questioned the nature of
art, its relationship with commercial associations and traditional
institutions, moved away from general rules and expectations, and experimented
with new forms and concepts. The conceptual art movement, which emerged with
the development of an attitude that the thought is superior to the object, was
a tendency that included Daniel Buren. But
Buren puts himself in a different place by using the concept as an instrument
of criticism. This study involves the evaluation, in terms of conceptual art, of
Buren's unique works, not only within the boundaries of painting or sculpture,
but also by the architectural space and the space where it is created.
Keywords: Daniel Buren,
Conceptual Art, In Situ, Installation, Visual Art.
Dünya
genelinde büyük siyasi ve sosyal olayların yaşandığı 1960’lar pek çok
sanatçının sanatın doğasını, ticari ilişkiler ve geleneksel kurumlarla olan
bağlantısını sorguladığı, genel geçer kurallar ve beklentilerden uzaklaşarak
yeni formlar ve kavramlarla denemelere giriştiği bir dönemdir. Sanatta düşüncenin
nesneye baskın çıktığı bir tavrın gelişmesiyle ortaya çıkan Kavramsal Sanat
hareketi, Daniel Buren’in de dâhil olduğu bir eğilim olmuştur. Ancak Buren,
kavramı bir eleştiri aracı olarak kullanmasıyla kendini farklı bir yere
koymaktadır. Bu çalışma Buren’in, yalnızca resim ya da heykelin sınırları
içinde kalmayan, mimariyle ve oluşturulduğu mekânla anlam kazanan kendine özgü
yapıtlarının, kendisi tarafından eleştirilen ve farklı bir şekilde yorumlanan kavramsal
sanat açısından değerlendirilmesini içermektedir.
Anahtar Kelimeler:
Daniel Buren, Kavramsal Sanat, In Situ, Yerleştirme, Görsel Sanat.
Daniel Buren Kavramsal Sanat In Situ Yerleştirme Görsel Sanat
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 20 |