Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Çağda Güncel Bir Anlam Üretim Mecrası Olarak Reklamcılıkta Kullanılan Fotoğraflar

Yıl 2020, Cilt: 13 Sayı: 25, 247 - 275, 30.06.2020
https://doi.org/10.21602/sduarte.690038

Öz

Bu çalışma içinde bulunduğumuz dijital çağda fotoğraf ve reklam ilişkisini temel alır. Bu kapsamda fotoğrafın reklamlarda markaların gerçekleştirmek istediği satış ve olumlu imaja hizmet etmek için nasıl kullanıldığı incelenmektedir. Reklam ve fotoğraf ilişkisinin kavramsal temelleri tartışıldıktan sonra bu ilişkinin dijital çağ öncesi dönemde ne gibi bir şekil aldığı ve dijital çağın etkisiyle nasıl dönüştüğü tartışılmıştır. Her iki kısımda da tartışma konuyu aydınlatacak ilgili örnek fotoğraflar üzerinden yürütülmüştür. Fotoğrafın dijital çağda reklamcılık bağlamında kullanıldığı örneklerle derinleştirilen tartışma, reklam ve fotoğraf ilişkisinin psikolojik boyutu ve bu boyutun hem görsel algı hem de tüketici psikolojisi üzerindeki etkilerine değinilen örnek fotoğraflarla daha geniş bir perspektife oturulmuştur. Sonuçlar ise fotoğrafın reklamda markaların amaçladığı yönde ve etkili kullanımı için sadece fotoğraf tasarımının değil aynı zamanda tüketici davranışına yönelik temel görsel ve psikolojik ilkelerin de dikkate alınmasının önemine işaret etmektedir. Salt belgeleyici amaçla veya estetik kaygılarla tasarlanan fotoğraflar ise çoğunlukla tüketici üzerinde istenenin tersi yönde etki yaratmaktadır.

Kaynakça

  • Kaynakça Bourdieu, P. (1996). Photography: A Middle-brow Art, Stanford: Stanford University Press. Brown, E. H. (2015). “Rationalizing Consumption: Lejaren à Hiller and the Origins of American Advertising Photography, 1913–1924”, Enteprise & Society, Cambrigde: Cambridge University Press, Cilt 1, Sayı 4, 715-738. Dahlgren, A. (2007). “Commercial Realism: Concepts on Photography in Advertising in the 1930s”, Konsthistorisk tidskrift/Journal of Art History, London: Taylor & Francis, Cilt 76, Sayı 3, s. 135-146. Heywood, I. ve Sandwell, B. (2012). The Handbook of Visual Culture, London: Bloomsbury Academic. Irvine, M. (2012). Key Issues in Modern Photography, Washington: Georgetown University. Johnston, P. (1997). Real Fantasies: Edward Steichen’s Advertising Photography, California: University of California Press. Marchland, P. (1985). Advertising the American Dream: Making Way for Modernity, Califaornia: University of California. O'Barr, W.M. ve O'Barr, W.M. (2006). “The Interpretation of Advertisements”, Advertising & Society Review, Cilt 7, Sayı 3. Pinney, R. (2012). “A History of Creative Advertising Photography”, Arts Education Policy Review, Michigan: University of Michigan, Cilt 64, Sayı 2, s. 83-85. Rosenblum, N. (2007). A World History of Photography, New York: Abbville Press. Sarvas, R. ve Froclich D. M. (2011). From Snapshots to Social Media - The Changing Picture of Domestic Photography, London: Springer-Verlag London Limited. Wagemans, J., Elder, J. H., Kubovy, M., Palmer, S. E., Peterson, M. A., Singh, M., Von Der Heydt, Rudinger. (2012). “A Century of Gestalt Psychology in Visual Perception I. Perceptual Grouping and Figure-Ground Organization”, Psychol Bull, Cilt 138, Sayı 6, 1172-1217. Yochelson, B. (1996). “Pictorialism into Modernism: The Clarence H. White School of Photography”, der. Marianne Fulton, Chicago: Reed Business Information, Inc. İnternet Kaynakları Boyton, P. (2020). “How to Use Photography in Advertising to Engage and Inspire Your Audience”, Instapage, https://instapage.com/blog/advertising-photography, Erişim Tarihi: 22.01.2020. Chapnick, B. “The Art of Advertising Photography”, Black Star Rising, http://rising.blackstar.com/the-art-of-advertising-photography.html, Erişim Tarihi: 24.01.2020. Edwards, J. (2013). “20 Ads That Changed How We Think About Race In America”, Business Insider, https://www.businessinsider.com/20-ads-that-changed-how-we-think-about-race-in-america-2013-2, Erişim Tarihi: 23.01.2020. McCumber, C. C. (2009). “What kind of thinker am I? Linear vs. Non-linear thinking”, Chuck's Lamp, http://chuckslamp.com/index.php/2009/04/11/non-linearthinking/, Erişim Tarihi: 05.02.2020. Neeves, M. (2015). “Why is photography important in advertising and marketing?”, Martine Neeves, https://www.martinneeves.com/photography-in-advertising-and-marketing/, Erişim Tarihi: 22.01.2020. Rosman, K. (2012). “Why Ads Are Imitating the Photos in Your Smartphones”, The Wall Street Journal, https://www.wsj.com/articles/SB10000872396390443916104578020302707039068, Erişim Tarihi: 30.01.2020. Valentine, B. (2014). “The First 100 Years of Camera Advertising”, Hyperallergic, https://hyperallergic.com/128081/the-first-100-years-of-camera-advertising/, Erişim Tarihi: 24.01.2020. Görsel Kaynaklar Görsel 1. Marlboro reklam posteri, 1978, Fotoğraf, 50 cm x 70 cm, http://www.vintageadbrowser.com/search?q=marlboro&page=13, Erişim Tarihi: 23.01.2020. Görsel 2. Virgina Slims reklam posteri, 1978, Fotoğraf, 50 cm x 70 cm, https://flashbak.com/youve-come-a-long-way-baby-virginia-slims-advertising-year-by-year-365664/, Erişim Tarihi: 23.01.2020. Görsel 3. Virgina Slims reklam posteri, 1978, Fotoğraf, 50 cm x 70 cm, Flashbak, https://flashbak.com/youve-come-a-long-way-baby-virginia-slims-advertising-year-by-year-365664/, Erişim Tarihi: 23.01.2020. Görsel 4. Virgina Slims reklam posteri, 1978, Fotoğraf, 50 cm x 70 cm, Flashbak, https://flashbak.com/youve-come-a-long-way-baby-virginia-slims-advertising-year-by-year-365664/, Erişim Tarihi: 23.01.2020. Görsel 5. United Colors of Benetton reklam posteri, 1990, Fotoğraf, Pinterest, https://i.pinimg.com/originals/70/61/92/706192ea0be8316241c66a54337a48ac.jpg, Erişim Tarihi: 23.01.2020. Görsel 6. United Colors of Benetton reklam posteri, 1990, Fotoğraf, Benetton Group, http://www.benettongroup.com/media-press/image-gallery/institutional-communication/historical-campaigns/, Erişim Tarihi: 23.01.2020. Görsel 7. Kors reklam kampanyası, Fotoğraf, 2012, Mike McCahill's Blog, https://mikemccahilldotcom.wordpress.com/2012/10/31/why-ads-are-imitating-the-photos-in-your-smartphone/, Erişim Tarihi: 30.01.2020. Görsel 8. Hudson Jeans reklam kampanyası, Fotoğrafı, 2013, Fashion Gone Rouge, https://www.fashiongonerogue.com/georgia-may-jagger-stars-in-instagram-inspired-hudson-jeans-spring-2013-campaign/, Erişim Tarihi: 30.01.2020. Görsel 9. American Apparel reklam kampanyası, Fotoğraf, 2013, Georgetown University, http://blogs.commons.georgetown.edu/cctp-725-fall2014/files/2014/04/9744_NASHE_2_900.jpg, Erişim Tarihi: 02.02.2020. Görsel 10. Mulberry reklam kampanyası, Fotoğraf, 2015, Poisepolish, https://www.poisepolish.com/2012/07/mulberry-fall-2012-ad-campaign.html, Erişim Tarihi: 03.02.2020. Görsel 11. Pearl Izumi reklam kampanyası, Fotoğraf, 2013, NBC NEWS, https://www.nbcnews.com/businessmain/sneaker-company-doghouse-after-dead-dog-ad-8C11080335, Erişim Tarihi: 05.02.2020. Görsel 12. Chanel reklam kampanyası, Fotoğraf, 2014, Vintage Ad Browser, http://www.vintageadbrowser.com/search?q=chanel&page=13, Erişim Tarihi: 06.02.2020.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İsmail Erim Gülaçtı 0000-0002-6786-479X

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 17 Şubat 2020
Kabul Tarihi 28 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Gülaçtı, İ. E. (2020). Dijital Çağda Güncel Bir Anlam Üretim Mecrası Olarak Reklamcılıkta Kullanılan Fotoğraflar. Art-E Sanat Dergisi, 13(25), 247-275. https://doi.org/10.21602/sduarte.690038
AMA Gülaçtı İE. Dijital Çağda Güncel Bir Anlam Üretim Mecrası Olarak Reklamcılıkta Kullanılan Fotoğraflar. Art-e. Haziran 2020;13(25):247-275. doi:10.21602/sduarte.690038
Chicago Gülaçtı, İsmail Erim. “Dijital Çağda Güncel Bir Anlam Üretim Mecrası Olarak Reklamcılıkta Kullanılan Fotoğraflar”. Art-E Sanat Dergisi 13, sy. 25 (Haziran 2020): 247-75. https://doi.org/10.21602/sduarte.690038.
EndNote Gülaçtı İE (01 Haziran 2020) Dijital Çağda Güncel Bir Anlam Üretim Mecrası Olarak Reklamcılıkta Kullanılan Fotoğraflar. Art-e Sanat Dergisi 13 25 247–275.
IEEE İ. E. Gülaçtı, “Dijital Çağda Güncel Bir Anlam Üretim Mecrası Olarak Reklamcılıkta Kullanılan Fotoğraflar”, Art-e, c. 13, sy. 25, ss. 247–275, 2020, doi: 10.21602/sduarte.690038.
ISNAD Gülaçtı, İsmail Erim. “Dijital Çağda Güncel Bir Anlam Üretim Mecrası Olarak Reklamcılıkta Kullanılan Fotoğraflar”. Art-e Sanat Dergisi 13/25 (Haziran 2020), 247-275. https://doi.org/10.21602/sduarte.690038.
JAMA Gülaçtı İE. Dijital Çağda Güncel Bir Anlam Üretim Mecrası Olarak Reklamcılıkta Kullanılan Fotoğraflar. Art-e. 2020;13:247–275.
MLA Gülaçtı, İsmail Erim. “Dijital Çağda Güncel Bir Anlam Üretim Mecrası Olarak Reklamcılıkta Kullanılan Fotoğraflar”. Art-E Sanat Dergisi, c. 13, sy. 25, 2020, ss. 247-75, doi:10.21602/sduarte.690038.
Vancouver Gülaçtı İE. Dijital Çağda Güncel Bir Anlam Üretim Mecrası Olarak Reklamcılıkta Kullanılan Fotoğraflar. Art-e. 2020;13(25):247-75.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.