Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Kurulumlar ve Etkileşimli Mekanlar

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 27, 223 - 238, 30.06.2021
https://doi.org/10.21602/sduarte.883648

Öz

Günümüz sanat anlayışında teknoloji ve sanat ilişkisi, teknolojinin insan yaşamı üzerindeki hakimiyeti ile paralellik gösteren bir yapıya bürünmüştür. Gelişen teknoloji, birçok unsuru dijitalleştirdiği gibi sanatta da kullanım aracı olarak ele alınılması kaçınılmaz olmuştur. Bu durum sonucunda yeni deneyimler ortaya koyması açısından önemli olan “dijital sanat” kavramı ortaya çıkmış olup, beraberinde birçok yeniliği de getirmiştir. Disiplinlerarası sanat anlayışına yeni bir bakış açısı ile dijital ortamı mekan ile bütünleştirip, mekan algısını değiştirerek yeni bir boyuta taşımıştır. Bu çalışmada Dünyanın çeşitli yerlerinde oluşturulan dijital enstalasyon örnekleri ve farklı bakış açıları incelenmiştir.

Teşekkür

Gerekli Dosyalar yüklenmiştir. Teşekkürler.

Kaynakça

  • Bayraktar, E. ve Kaleli, F. (2007). “Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları”, Akademik Bilişim, s.1-6.
  • Çokokumuş, B. (2012). International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education- 2012, volume 1, issue 3.
  • Elias, N. (2017). Uygarlık Süreci, 10. Basım, İstanbul: İletişim yayınları.
  • Kutup, N. (2010). “İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve Net.art”, Muğla Üniversitesi XII.
  • Kwon, M. (2002). One Place After Another-Site-Spesific Art and Loational Identitiy, London: The Mit Press.
  • Lenoir, Tim (2000), “All But War is Simulation: The Military-Entertainment Complex”, Configurations 8: 289-335.
  • Moran, L. (2003). What is Installation Art, What is Series, Press of Irish Modern Art Museum.
  • Wilson, Michael. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur? 21. yüzyıl sanatını yaşamak, Hayalperest yayınları.
  • Woolley, Benjamin (1992), Virtual Worlds, Oxford: Blackwell.
  • “Vahiy Kitabı”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Vahiy_kitab%C4%B1, Erişim tarihi: 18.02.2021.
  • “Jonah”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Vahiy_kitab%C4%B1, Erişim tarihi: 18.02.2021.
  • Görsel 1. ENIAC (Electronic Numerator Integrator Analyzer and Computer) https://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:Eniac.jpg, Erişim tarihi: 10.09.2020.
  • Görsel 2. Anna Zhilyaeva, 3 boyutlu dijital Çizim (VR), 2020, https://fahrenheitmagazine.com/life-style/tecnologia/anna-zhilyaeva-el-arte-de-pintar-con-realidad-virtual Erişim tarihi: 10.09.2020.
  • Görsel 3. Miguel Chevalier, 2014, “Magic Carpets” (Büyülü Halılar) 2014, Dijital Enstalasyon, İtalya. https://www.annamonteverdi.it/digital/miguel-chevalier-digital-artist/, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 4. Miguel Chevalier, “Trans-Natures”, 2015. https://medium.com/@janiquelaudouar/retour-au-jardin-fran%C3%A7ois-orne-317f9413afc9, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 5. Rafael Lozano-Hemmer, “Airborne Newscast”, Etkileşimli Mekan, 2013. https://macm.org/en/exhibitions/rafael-lozano-hemmer-unstable-presence/, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 6. Tsang Kin- Wah, Dördüncü Mühür- O Gayesiz ve O İkinci Defa Ölmek İstiyor, Dijital Enstelasyon,2010. https://blog.peramuzesi.org.tr/wp-content/uploads/2017/10/Bienal_18F.jpg, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 7. Tsang Kin-Wah, “In The End Is The Word”,2016. https://artssummary.files.wordpress.com/2016/11/talesinstall-tsangkinwah.jpg, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 8. Japanese collective teamLab müzesi, Dijital Enstalasyon, Tokyo, 2018. https://www.teamlab.art/e/?type=pickup, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 9. Toshiyuki Inoko, 2018‘Crystal Universe’, Etkileşimli mekan. https://www.teamlab.art/e/?type=pickup, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 10. Susan Hiller,2000, “Witness” (Tanık), (Tate Britain Installation shot) Audio-sculpture, https://www.timeshighereducation.com/features/culture/the-pick-susan-hiller/415159.article, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 11. Dimoda Müzesi (sanal müze) https://www.creativeapplications.net/environment/everything-old-is-new-again-dimoda-a-digital-native-platform-for-digital-art/, Erişim tarihi: 18.01.2019.

DIGITAL INSTALLATION AND INTERACTIVE SPACES

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 27, 223 - 238, 30.06.2021
https://doi.org/10.21602/sduarte.883648

Öz

Kaynakça

  • Bayraktar, E. ve Kaleli, F. (2007). “Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları”, Akademik Bilişim, s.1-6.
  • Çokokumuş, B. (2012). International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education- 2012, volume 1, issue 3.
  • Elias, N. (2017). Uygarlık Süreci, 10. Basım, İstanbul: İletişim yayınları.
  • Kutup, N. (2010). “İnternet ve Sanat, Yeni Medya ve Net.art”, Muğla Üniversitesi XII.
  • Kwon, M. (2002). One Place After Another-Site-Spesific Art and Loational Identitiy, London: The Mit Press.
  • Lenoir, Tim (2000), “All But War is Simulation: The Military-Entertainment Complex”, Configurations 8: 289-335.
  • Moran, L. (2003). What is Installation Art, What is Series, Press of Irish Modern Art Museum.
  • Wilson, Michael. (2015). Çağdaş Sanat Nasıl Okunur? 21. yüzyıl sanatını yaşamak, Hayalperest yayınları.
  • Woolley, Benjamin (1992), Virtual Worlds, Oxford: Blackwell.
  • “Vahiy Kitabı”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Vahiy_kitab%C4%B1, Erişim tarihi: 18.02.2021.
  • “Jonah”, https://tr.wikipedia.org/wiki/Vahiy_kitab%C4%B1, Erişim tarihi: 18.02.2021.
  • Görsel 1. ENIAC (Electronic Numerator Integrator Analyzer and Computer) https://tr.wikipedia.org/wiki/Dosya:Eniac.jpg, Erişim tarihi: 10.09.2020.
  • Görsel 2. Anna Zhilyaeva, 3 boyutlu dijital Çizim (VR), 2020, https://fahrenheitmagazine.com/life-style/tecnologia/anna-zhilyaeva-el-arte-de-pintar-con-realidad-virtual Erişim tarihi: 10.09.2020.
  • Görsel 3. Miguel Chevalier, 2014, “Magic Carpets” (Büyülü Halılar) 2014, Dijital Enstalasyon, İtalya. https://www.annamonteverdi.it/digital/miguel-chevalier-digital-artist/, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 4. Miguel Chevalier, “Trans-Natures”, 2015. https://medium.com/@janiquelaudouar/retour-au-jardin-fran%C3%A7ois-orne-317f9413afc9, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 5. Rafael Lozano-Hemmer, “Airborne Newscast”, Etkileşimli Mekan, 2013. https://macm.org/en/exhibitions/rafael-lozano-hemmer-unstable-presence/, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 6. Tsang Kin- Wah, Dördüncü Mühür- O Gayesiz ve O İkinci Defa Ölmek İstiyor, Dijital Enstelasyon,2010. https://blog.peramuzesi.org.tr/wp-content/uploads/2017/10/Bienal_18F.jpg, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 7. Tsang Kin-Wah, “In The End Is The Word”,2016. https://artssummary.files.wordpress.com/2016/11/talesinstall-tsangkinwah.jpg, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 8. Japanese collective teamLab müzesi, Dijital Enstalasyon, Tokyo, 2018. https://www.teamlab.art/e/?type=pickup, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 9. Toshiyuki Inoko, 2018‘Crystal Universe’, Etkileşimli mekan. https://www.teamlab.art/e/?type=pickup, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 10. Susan Hiller,2000, “Witness” (Tanık), (Tate Britain Installation shot) Audio-sculpture, https://www.timeshighereducation.com/features/culture/the-pick-susan-hiller/415159.article, Erişim tarihi: 18.01.2019.
  • Görsel 11. Dimoda Müzesi (sanal müze) https://www.creativeapplications.net/environment/everything-old-is-new-again-dimoda-a-digital-native-platform-for-digital-art/, Erişim tarihi: 18.01.2019.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Semih Çınar 0000-0001-5942-3241

Özkan Köse 0000-0002-9353-9149

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 20 Şubat 2021
Kabul Tarihi 12 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Çınar, S., & Köse, Ö. (2021). Dijital Kurulumlar ve Etkileşimli Mekanlar. Art-E Sanat Dergisi, 14(27), 223-238. https://doi.org/10.21602/sduarte.883648
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.