Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Grafik Kullanıcı Arayüzünde Neumorfıc Tasarım

Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 30, 1251 - 1269, 31.12.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1179261

Öz

Teknoloji ve bilgisayarların gelişmesiyle beraber çoklu ortamların arayüz tasarımlarında yeni yaklaşımlar ortaya çıkmaya başlamıştır. Son zamanlarda kullanıcı grafik arayüzü tasarımları hakkında çeşitli araştırmalar yapılmasına rağmen neumorphic tasarım ile ilgili çok az sayıda araştırma bulunmaktadır. Bu araştırmaların azlığı göz önünde bulundurularak skemorfik, düz (flat), materyal ve neumorphic tasarıma dikkat çekilmek istenmektedir.
Bu araştırmada, grafik arayüz tasarım yöntemlerinden olan skemorfik, düz (flat), materyal ve neumorphic tasarımlarının gelişim süreçlerinin incelenmesi amaçlanmış, neumorphic tasarım yaklaşımına odaklanılmıştır. Bu doğrultuda skemorfik, düz (flat), materyal tasarım yöntemlerinin özellikleri ve neumorphic tasarımın gelişim süreci çalışmaya aktarılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup, gerekli alan yazın taraması ile elde edilen veri ve içerikler betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Bu araştırma, arayüz tasarımlarında çok fazla kullanılmayan neumorphic tasarımın gelecekte arayüz tasarımlarına uygulanma olasılığını göstermesi açısından önemlidir. Sonuç olarak, kullanıcı arayüz tasarımlarının kullanımını üst düzeye çıkarmak için ihtiyaç duyulan kısımlarda neumorphic tasarımdan faydalanılması gerektiği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Björk, S. (2021). Flat and neumorphic design: aesthetic preferences compared between age groups. In Conference in interaction technology and design, 71.
  • Bollini, L. (2016). From skeuomorphism to material design and back. The language of colours in the 2nd generation of mobile interface design. Colour and colorimetry. Multidisciplinary contributions, 12, 309-320.
  • El-Sherbiny, H. F. (2022). Realısm And 3d Graphıcs In Uı Desıgns And Socıal Medıa Platforms (Trend Of 2020/21). Journal of Arts & Architecture Research Studies, 3(5), 138-153.
  • Gessler, N. (1998). Skeuomorphs and cultural algorithms. In International Conference on Evolutionary Programming Springer, Berlin, Heidelberg, 229-238.
  • Han, S. H. ve Kim, B. (2019). The Skeuomorphism in iOS User Interface Design-Interpretation Through Simulacrum Continuous Phase Theory. Journal of Communication Design, 67, 197-207.
  • Park J. ve Kim H. (2013). 7 Secrets of UX Design. The Obvious Secrets of UX Design That Are Too Well-Known But Don't Use Well. Ahn Graphics.
  • Park, J., Oh, N. Y., ve Park, J. W. (2021). A Study on UI Design Trends Analysis with Neumorphism Design. The Journal of the Korea Contents Association, 21(2), 148-160.
  • Patel, P. (2016). A Guide to Material Design, a Modern Software Design Language. Open Source for You. 64-66.
  • İnternet Kaynakları Bece, A. (2020). Nömorfizm ve CSS, https://css-tricks.com/neumorphism-and-css/, Erişim tarihi: 10.05.2020.
  • Caldbeck M. (2020). Soft UI/Neumorphism in Adobe XD — what is it, and how do you do it?, https://uxdesign.cc/create-soft-ui-neumorphism-in-adobe-xd-bc08bb4cb79d, Erişim tarihi: 29.05.2022.
  • Cio, (2013). The Rise of Flat Design, https://www.pragermicrosystems.com/flat-design/, Erişim tarihi: 03.05.2022.
  • Cio, (2022). Neumorphism: Its Origin Story & Influence on the UI Design World. Erişim Tarihi 05.06.2022. https://www.svgator.com/blog/neumorphism-origin-influence-design/.
  • Green I. (2013). Pros and Cons of Skeuomorphism [Infographic], https://designwebkit.com/inspiration/pros-cons-skeuomorphism-infographic/, Erişim tarihi: 16.07.2022.
  • Kolokus, J. (2020). Apple, Big Sur, and the rise of Neumorphism, https://www.inputmag.com/design/apple-macos-big-sur-the-rise-of-neumorphism, Erişim tarihi: 20.05.2022.
  • Kühne, L. (2020). Soft UI is fun but not very practical, https://lukasckuehne.medium.com/trying-out-soft-ui-12153537dc50, Erişim tarihi: 16.02.2022.
  • Malewicz M. (2019). Neumorphism in user interfaces, https://uxdesign.cc/neumorphism-in-user-interfaces-b47cef3bf3a6, Erişim tarihi: 10.07.2022.
  • Pavlova, I. (2020). Graphic Design Trends in 2021 That Will C ause Revolution, https://graphicmama.com/blog/graphic-design-trends-2021/, Erişim tarihi: 10 Mayıs 2022.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oya Cansu Demirkale Kukuoğlu 0000-0001-6577-366X

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 23 Eylül 2022
Kabul Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Demirkale Kukuoğlu, O. C. (2022). Grafik Kullanıcı Arayüzünde Neumorfıc Tasarım. Art-E Sanat Dergisi, 15(30), 1251-1269. https://doi.org/10.21602/sduarte.1179261
AMA Demirkale Kukuoğlu OC. Grafik Kullanıcı Arayüzünde Neumorfıc Tasarım. Art-e. Aralık 2022;15(30):1251-1269. doi:10.21602/sduarte.1179261
Chicago Demirkale Kukuoğlu, Oya Cansu. “Grafik Kullanıcı Arayüzünde Neumorfıc Tasarım”. Art-E Sanat Dergisi 15, sy. 30 (Aralık 2022): 1251-69. https://doi.org/10.21602/sduarte.1179261.
EndNote Demirkale Kukuoğlu OC (01 Aralık 2022) Grafik Kullanıcı Arayüzünde Neumorfıc Tasarım. Art-e Sanat Dergisi 15 30 1251–1269.
IEEE O. C. Demirkale Kukuoğlu, “Grafik Kullanıcı Arayüzünde Neumorfıc Tasarım”, Art-e, c. 15, sy. 30, ss. 1251–1269, 2022, doi: 10.21602/sduarte.1179261.
ISNAD Demirkale Kukuoğlu, Oya Cansu. “Grafik Kullanıcı Arayüzünde Neumorfıc Tasarım”. Art-e Sanat Dergisi 15/30 (Aralık 2022), 1251-1269. https://doi.org/10.21602/sduarte.1179261.
JAMA Demirkale Kukuoğlu OC. Grafik Kullanıcı Arayüzünde Neumorfıc Tasarım. Art-e. 2022;15:1251–1269.
MLA Demirkale Kukuoğlu, Oya Cansu. “Grafik Kullanıcı Arayüzünde Neumorfıc Tasarım”. Art-E Sanat Dergisi, c. 15, sy. 30, 2022, ss. 1251-69, doi:10.21602/sduarte.1179261.
Vancouver Demirkale Kukuoğlu OC. Grafik Kullanıcı Arayüzünde Neumorfıc Tasarım. Art-e. 2022;15(30):1251-69.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.