Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 30, 1352 - 1376, 31.12.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1209658

Öz

Kaynakça

  • Aksel, M. (2015). Türklerde Dini Resimler, İstanbul: Kapı Yayınları.
  • Becer, E. (2010). Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Yayınevi.
  • Bedir Erişti, S. D. (2017). Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı, 2. Basım, Ankara: Pegem Akademi.
  • Blackwell, L. (2004). 20th. Century Type, London: Laurence King Publishing.
  • Ertan, G. ve E. Sansarcı (2016). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, İstanbul: Alternatif Yayınları.
  • Heller S. ve Anderson, G. (2016). The Typography Idea Book, USA: Laurence King Publishing.
  • Hillner, M. (2009). Virtual Typography, Switzerland: AVA Publishing SA.
  • Kince, E. (1992). Visual Puns in Design, 1. Published, Watson-Guptill Publications, Billboard Publications, NY.
  • Larousse (Milliyet bas.). İstanbul: Büyük Larousse Sözlük ve Ansiklopedisi c.4.
  • Larousse (Milliyet bas.). İstanbul: Büyük Larousse Sözlük ve Ansiklopedisi c.11.
  • Lee, J. vd. (2002). “The Kinetic Typography Engine, an ExtensibleSsystem for Animating Expressive Text”,
  • Proceedings of the 15th Annual ACM Symposium on User İnterface Software and Technology. Paris: ACM.
  • Meggs, P. B. (1993). A History of Graphic Design, NY: Van Nostrand Reinhold Company.
  • Meggs, P. B. ve Purvis, A. W. (2016). Megss’ History of Graphic Design, 6. Basım, USA: Wiley Published.
  • Sarıkavak, N. K. (2013). “Sözsüz İletişim Aracı Olarak Tasarım”, İletişimde Tasarım-Tasarımda İletişim Konulu Uluslararası Sempozyum ve Sergi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi.
  • Şölenay, E. (1997). Sanatta Biçim İçerik Sorunu, Anadolu Sanat, 7(16), 138-144.
  • Suwanlert, S. (1990). Creative Typography, Graduate Faculty in Partial Fullfilment of the Requirements fort he
  • Desgree of Master of Arts, Art and Design department, Lowa: Lowa State University.
  • Williams, F., Rice R. E. ve Rogers, E. (1988). Research Methods and the New Media, Free Press: NewYork.
  • İnternet Kaynakları
  • Babich, N. (2019). “Etkileşim Tasarımı,https://xd.adobe.com/ideas/principles/humancomputer- interaction/what-is-interaction-design/ (Erişim tarihi: 14.05.2020).
  • Herzbrun, D. J. (2020). “How do You Symbolize Spasm? A knotted Rope? A clenched fist? It had all been Done Before” https://readymag.com/lubalincenter/slinky/ (Erişim tarihi: 02.03.2020).

Etkileşimli Ekran Uygulamalarında Kavramsal Tipografi Tasarımları

Yıl 2022, Cilt: 15 Sayı: 30, 1352 - 1376, 31.12.2022
https://doi.org/10.21602/sduarte.1209658

Öz

Öz
Klasik basımcılık döneminde var olan tipografi anlayışı modernistlerin deneysel çalışmalarıyla yeni anlatım türüne ve işleve sahip olmuştur. Tipografik tasarımlarda yazı ve görüntü çeşitli tekniklerle getirilmiş, ayrıca sayfa tasarımlarındaki kompozisyonlarda alışılmadık düzenlemeler ortaya çıkmıştır. İçeriğin biçimi oluşturduğu tasarımlarda sayfa üzerinde dinamik tasarımlar yaratılmıştır. Tipografi, okunur olma işlevinin dışında yeni bir boyut kazanmış ve görüntü haline gelmiştir. Kavramsal anlayışın benimsendiği bu yeni anlatım biçimlerinde fikirleri, kavramları ve duyguları dışa vuran bir aktarım geliştirilmiştir.
Bu makalede tipografi kapsamında modern hareketler ile teknolojik gelişmelerin ışığında kazanılan yeni boyutlar ve yeni kullanım ortamları örneklerle açıklanmıştır. Tipografik tasarımlarda görülmeye başlanan kavramsal anlayış, kuramsal çerçeve ışığında detaylı olarak incelenmiştir. Günümüz teknolojisinin getirdiği dijital ekranlar ile sunum olanakları değerlendirilerek tasarımlar dijital sunuma göre tasarlanmış ve kavramsal tipografik tasarımların okurun üzerinde etkisi gözlemlenmiştir.

Kaynakça

  • Aksel, M. (2015). Türklerde Dini Resimler, İstanbul: Kapı Yayınları.
  • Becer, E. (2010). Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Yayınevi.
  • Bedir Erişti, S. D. (2017). Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı, 2. Basım, Ankara: Pegem Akademi.
  • Blackwell, L. (2004). 20th. Century Type, London: Laurence King Publishing.
  • Ertan, G. ve E. Sansarcı (2016). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı, İstanbul: Alternatif Yayınları.
  • Heller S. ve Anderson, G. (2016). The Typography Idea Book, USA: Laurence King Publishing.
  • Hillner, M. (2009). Virtual Typography, Switzerland: AVA Publishing SA.
  • Kince, E. (1992). Visual Puns in Design, 1. Published, Watson-Guptill Publications, Billboard Publications, NY.
  • Larousse (Milliyet bas.). İstanbul: Büyük Larousse Sözlük ve Ansiklopedisi c.4.
  • Larousse (Milliyet bas.). İstanbul: Büyük Larousse Sözlük ve Ansiklopedisi c.11.
  • Lee, J. vd. (2002). “The Kinetic Typography Engine, an ExtensibleSsystem for Animating Expressive Text”,
  • Proceedings of the 15th Annual ACM Symposium on User İnterface Software and Technology. Paris: ACM.
  • Meggs, P. B. (1993). A History of Graphic Design, NY: Van Nostrand Reinhold Company.
  • Meggs, P. B. ve Purvis, A. W. (2016). Megss’ History of Graphic Design, 6. Basım, USA: Wiley Published.
  • Sarıkavak, N. K. (2013). “Sözsüz İletişim Aracı Olarak Tasarım”, İletişimde Tasarım-Tasarımda İletişim Konulu Uluslararası Sempozyum ve Sergi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi.
  • Şölenay, E. (1997). Sanatta Biçim İçerik Sorunu, Anadolu Sanat, 7(16), 138-144.
  • Suwanlert, S. (1990). Creative Typography, Graduate Faculty in Partial Fullfilment of the Requirements fort he
  • Desgree of Master of Arts, Art and Design department, Lowa: Lowa State University.
  • Williams, F., Rice R. E. ve Rogers, E. (1988). Research Methods and the New Media, Free Press: NewYork.
  • İnternet Kaynakları
  • Babich, N. (2019). “Etkileşim Tasarımı,https://xd.adobe.com/ideas/principles/humancomputer- interaction/what-is-interaction-design/ (Erişim tarihi: 14.05.2020).
  • Herzbrun, D. J. (2020). “How do You Symbolize Spasm? A knotted Rope? A clenched fist? It had all been Done Before” https://readymag.com/lubalincenter/slinky/ (Erişim tarihi: 02.03.2020).
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Münire Yıldız 0000-0003-2064-9555

Yusuf Keş 0000-0002-8715-8809

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 24 Kasım 2022
Kabul Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Yıldız, M., & Keş, Y. (2022). Etkileşimli Ekran Uygulamalarında Kavramsal Tipografi Tasarımları. Art-E Sanat Dergisi, 15(30), 1352-1376. https://doi.org/10.21602/sduarte.1209658
AMA Yıldız M, Keş Y. Etkileşimli Ekran Uygulamalarında Kavramsal Tipografi Tasarımları. Art-e. Aralık 2022;15(30):1352-1376. doi:10.21602/sduarte.1209658
Chicago Yıldız, Münire, ve Yusuf Keş. “Etkileşimli Ekran Uygulamalarında Kavramsal Tipografi Tasarımları”. Art-E Sanat Dergisi 15, sy. 30 (Aralık 2022): 1352-76. https://doi.org/10.21602/sduarte.1209658.
EndNote Yıldız M, Keş Y (01 Aralık 2022) Etkileşimli Ekran Uygulamalarında Kavramsal Tipografi Tasarımları. Art-e Sanat Dergisi 15 30 1352–1376.
IEEE M. Yıldız ve Y. Keş, “Etkileşimli Ekran Uygulamalarında Kavramsal Tipografi Tasarımları”, Art-e, c. 15, sy. 30, ss. 1352–1376, 2022, doi: 10.21602/sduarte.1209658.
ISNAD Yıldız, Münire - Keş, Yusuf. “Etkileşimli Ekran Uygulamalarında Kavramsal Tipografi Tasarımları”. Art-e Sanat Dergisi 15/30 (Aralık 2022), 1352-1376. https://doi.org/10.21602/sduarte.1209658.
JAMA Yıldız M, Keş Y. Etkileşimli Ekran Uygulamalarında Kavramsal Tipografi Tasarımları. Art-e. 2022;15:1352–1376.
MLA Yıldız, Münire ve Yusuf Keş. “Etkileşimli Ekran Uygulamalarında Kavramsal Tipografi Tasarımları”. Art-E Sanat Dergisi, c. 15, sy. 30, 2022, ss. 1352-76, doi:10.21602/sduarte.1209658.
Vancouver Yıldız M, Keş Y. Etkileşimli Ekran Uygulamalarında Kavramsal Tipografi Tasarımları. Art-e. 2022;15(30):1352-76.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.