Bu araştırmada, Jale YILMABAŞAR'ın eserlerindeki göz ve horoz imgelerinin Anadolu kültüründeki sembol ve imgeler açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemine başvurulmuştur. Araştırmanın çalışma kapsamını Jale YILMABAŞAR'ın göz ve horoz figürlerini belirgin bir biçimde kullandığı eserleri oluşturmaktadır. Araştırmada bu sanatçının araştırılmak istenmesinde, sanatçının eserlerinde göz ve horoz gibi bazı sembolleri kullanması etkili olmuştur. Araştırmanın verilerinin analiz edilmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, bir sanatçının eserlerinde kuşkusuz yetiştiği coğrafyadan imgeler, semboller ve konular görmek olası bir durum olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda sanatçının yetiştiği coğrafya ne kadar zengin bir kültüre sahipse, sanat eserleri de o denli sağlam, renkli ve zengin olabilmektedir. Bu bilgilere dayanarak, Anadolu’nun zengin ve köklü kültüründen beslenerek yetişen sanatçıların da üreteceği sanat eserlerinin eşsiz bir değeri olduğunu söyleyebiliriz. Anadolu’nun bağrında yetişmiş Jale YILMABAŞAR gibi sanatçılar, bu coğrafyanın kendilerine sunduğu kültür zenginliklerini hakkıyla eserlerine yansıtmışlarıdır. Sanatçı Jale YILMABAŞAR, Anadolu kültürünün kendisine sunduğu sembollerden nazar boncuğu, göz ve horoz imgelerini sıkça kulanmış bir sanatçıdır. Sanatçının Dünya’nın en iyi yedi seramik sanatçısının arasında yer almasında, Türkiye’nin ilk seramik profesörü olma unvanını almış olmasında ve uluslararası yarışmalarda dereceler almasında, sanatçının yetiştiği zengin Anadolu kültürünün etkisinin oldukça büyük olduğunu söylemek mümkündür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 31 |