Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPORTANCE OF DIGITAL FILM RESTORATION IN PRESERVATION OF CINEMATOGRAPHIC HERITAGE

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 31, 286 - 312, 30.06.2023
https://doi.org/10.21602/sduarte.1267395

Öz

Although protecting and preserving film material is crucial to the creation of cinematographic heritage, it is insufficient on its own because even a film that has been preserved under optimal conditions has a finite lifespan. The photochemical material can be digitally scanned and renewed using computer software, and this copy can be preserved and stored as digital output or photochemical film thanks to advancements in digital technology. This method is known as digital film restoration. In this study, the main activities for the preservation of cinematographic heritage will be discussed, the main qualities and types of photochemical film material that form the basis of the cinematographic heritage will be explained technically, the workflow of digital film restoration will be compared with restoration based solely on photochemical processes, and the importance of digital film restoration in the preservation of cinematographic heritage will be addressed by using qualitative research methods.

Kaynakça

  • Enticknap, L. (2013). Film Restoration: The Culture and Science of Audiovisual Heritage, New York: Palgrave Macmillan.
  • Eren, E. (2012). Sinema Kültür Mirasının Korunması ve Dijital Teknolojik Gelişmelerin Film Arşivciliğine Etkileri, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema-TV Anasanat Dalı.
  • Film Preservation Guide (2004). San Francisco: National Film Preservation Foundation.
  • Fossati, G. (2018). From Grain to Pixel: The Archival Life of Film in Transition, Amsterdam: Amsterdam University Press.
  • Goerke, F. (1912). “Vorschlag zur Einrichtung eines Archives für Kino-films”, Zum Fünfundzwangigjährigen Regierungs-Jubiläum Seiner Majestät des Deutschen Kaisers Königs von Preussen Wilhelm II, 63-68.
  • Korkmaz, A. (2007). Sinematografik Mirasın Korunması, Yayımlanmamış Profesörlük Tezi, İstanbul.
  • Matuszewski, B. (1898). Une Nouvelle Source de L'histoire: Creation d'un Dépot de Cinematographie Historique.
  • McGreevey T. ve Yeck J. L. (1997). Our Movie Heritage. New Jersey: Rutgers University Press.
  • Ramsaye, T. (1926). A Million and One Nights. A History of the Motion Picture, California: Simon & Schuster.
  • Read P. ve Meyer M. P. (2000). Restoration of Motion Picture Film, Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Roud, R. (1983). A Passion for Films: Henri Langlois and the Cinémathèque Française. London: Secker & Warburg.
  • Schaefer E. ve Streible D. (2002). “Archival News”, Cinema Journal, sayı 42, s.143.
  • Smither, R. (Ed.). (2002). This Film is Dangerous: A Celebration of Nitrate Film. Bruxelles: FIAF.
  • Smither R. ve Walsh D. (2000). “Unknown Pioneer: Edward Foxen Cooper And the Imperial War Museum Film Archive, 1919-1934”, Film History, 12, 187-203.
  • Ün, M. (1996). “Film Arşivinin Önemi”, Sanat Çevresi, İstanbul, Sayı 213-214, s.23.
  • Verrier, R. (2011). “Last Picture Show for Single Screen?”, Los Angeles Times, 19 Nisan, s.15.
  • Giardina, C. (2014). “Christopher Nolan, J.J. Abrams Win Studio Bailout Plan to Save Kodak Film”, The Hollywood Reporter, https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/christopher-nolan-jj-abrams-win-722363/, Erişim tarihi: 17.02.2023.

Sinematografik Mirasın Korunmasında Dijital Film Restorasyonunun Önemi

Yıl 2023, Cilt: 16 Sayı: 31, 286 - 312, 30.06.2023
https://doi.org/10.21602/sduarte.1267395

Öz

Sinematografik mirasın oluşturulmasında fotokimyasal film malzemesini saklamanın ve korumanın büyük bir önemi vardır ancak bu tek başına yeterli değildir. Çünkü uygun koşullarda korunan bir filmin bile belli bir ömrü vardır. Dijital teknolojinin gelişmesiyle birlikte artık bu fotokimyasal malzeme dijital olarak taranıp bilgisayar yazılımları yardımıyla yenilenebilmekte ve bu kopya, dijital çıktı ya da fotokimyasal film olarak korunup saklanabilmektedir. Bu işlem, dijital film restorasyonu olarak adlandırılmaktadır. Çalışmada dünyada ve ülkemizde sinematografik mirasın korunmasına yönelik başlıca faaliyetler ele alınacak, sinematografik mirasın temelini oluşturan fotokimyasal film malzemesinin ana nitelikleri ve türleri teknik olarak açıklanacak, dijital film restorasyonunun iş akışı, tamamen fotokimyasal işlemlere dayalı restorasyonla karşılaştırılarak ele alınacak ve sinematografik mirasın korunmasında dijital film restorasyonunun önemi nitel araştırma yöntemiyle ortaya konacaktır.

Kaynakça

  • Enticknap, L. (2013). Film Restoration: The Culture and Science of Audiovisual Heritage, New York: Palgrave Macmillan.
  • Eren, E. (2012). Sinema Kültür Mirasının Korunması ve Dijital Teknolojik Gelişmelerin Film Arşivciliğine Etkileri, Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sinema-TV Anasanat Dalı.
  • Film Preservation Guide (2004). San Francisco: National Film Preservation Foundation.
  • Fossati, G. (2018). From Grain to Pixel: The Archival Life of Film in Transition, Amsterdam: Amsterdam University Press.
  • Goerke, F. (1912). “Vorschlag zur Einrichtung eines Archives für Kino-films”, Zum Fünfundzwangigjährigen Regierungs-Jubiläum Seiner Majestät des Deutschen Kaisers Königs von Preussen Wilhelm II, 63-68.
  • Korkmaz, A. (2007). Sinematografik Mirasın Korunması, Yayımlanmamış Profesörlük Tezi, İstanbul.
  • Matuszewski, B. (1898). Une Nouvelle Source de L'histoire: Creation d'un Dépot de Cinematographie Historique.
  • McGreevey T. ve Yeck J. L. (1997). Our Movie Heritage. New Jersey: Rutgers University Press.
  • Ramsaye, T. (1926). A Million and One Nights. A History of the Motion Picture, California: Simon & Schuster.
  • Read P. ve Meyer M. P. (2000). Restoration of Motion Picture Film, Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Roud, R. (1983). A Passion for Films: Henri Langlois and the Cinémathèque Française. London: Secker & Warburg.
  • Schaefer E. ve Streible D. (2002). “Archival News”, Cinema Journal, sayı 42, s.143.
  • Smither, R. (Ed.). (2002). This Film is Dangerous: A Celebration of Nitrate Film. Bruxelles: FIAF.
  • Smither R. ve Walsh D. (2000). “Unknown Pioneer: Edward Foxen Cooper And the Imperial War Museum Film Archive, 1919-1934”, Film History, 12, 187-203.
  • Ün, M. (1996). “Film Arşivinin Önemi”, Sanat Çevresi, İstanbul, Sayı 213-214, s.23.
  • Verrier, R. (2011). “Last Picture Show for Single Screen?”, Los Angeles Times, 19 Nisan, s.15.
  • Giardina, C. (2014). “Christopher Nolan, J.J. Abrams Win Studio Bailout Plan to Save Kodak Film”, The Hollywood Reporter, https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/christopher-nolan-jj-abrams-win-722363/, Erişim tarihi: 17.02.2023.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Plastik Sanatlar (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Mert Atalar 0000-0002-4313-6579

Erken Görünüm Tarihi 29 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2023
Kabul Tarihi 28 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Atalar, M. M. (2023). Sinematografik Mirasın Korunmasında Dijital Film Restorasyonunun Önemi. Art-E Sanat Dergisi, 16(31), 286-312. https://doi.org/10.21602/sduarte.1267395
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.