Since the dawn of human consciousness, technology has brought a fresh perspective to the stories that have always been part of life. Interactive stories, found in video games and interactive fiction, offer viewers an active role in the story they experience, unlike traditional narratives where they are passive observers. These stories, co-shaped by designers and viewers, hold limitless experience potential. However, guiding the viewer's perspective in interactive media is crucial for a coherent narrative progression, and the control methods used in other visual narrative genres often fall short in interactive storytelling. Imposing a fixed, pre-determined perspective on viewers may disrupt the fundamental immersive concept of interactive experiences. Therefore, unique narrative structure of interactive storytelling requires creative solutions to direct the viewer's perspective. This study examines solutions developed to guide the viewer's perspective without disrupting the sense of immersion and explores the impact of visual design on narrative structure through examples.
Interactive Storytelling Video Games Perspective Visual Design Narrative
İnsan bilincinin doğuşundan bu yana hayatın bir parçası olan öykülere gelişen teknoloji ile yeni bir bakış açısı kazandırılmıştır. Video oyunları ve etkileşimli kurgu yapıtları ile izleyiciye sunulan etkileşimli öyküler, izleyicinin deneyimlediği öyküde pasif bir gözlemci olduğu geleneksel anlatıların aksine, aktif bir rol vererek onu öykü dokusunun temel bir parçası haline getirmektedir. Tasarımcının ve izleyicinin birlikte şekillendirdiği bu anlatılar sonsuz deneyim potansiyeline sahiptir. Ancak etkileşimli bir medyada kurgulanan anlatının kararlı ilerleyebilmesi için izleyici perspektifinin yönlendirilebilmesi kritik önem taşımaktadır ve diğer görsel anlatı türlerinde yer alan kontrol metotları etkileşimli öyküleme yapısı için çoğu zaman yetersizdir. İzleyiciye dayatılabilecek sabit ve önceden kurgulanmış bir perspektif, etkileşimli öykülemenin sunduğu en temel özellik olan kapsayıcılık kavramını olumsuz etkileyebilmektedir. Bu nedenle etkileşimli öykülemenin farklı görsel anlatı yapısı izleyici perspektifinin yönlendirilebilmesi için yaratıcı çözümler gerektirmektedir. Etkileşimli öykülemede kapsayıcılık algısını bozmadan izleyici perspektifini yönlendirmek amacıyla geliştirilmiş çözümlerin incelendiği bu çalışmada, görsel tasarımın anlatı yapısı üzerindeki etkileri örnekler ile irdelenmiştir.
Etkileşimli Öyküleme Video Oyunları Perspektif Görsel Tasarım Anlatı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Grafik Tasarımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 16 Sayı: 32 |