Tabelalar, afişler, billboardlar, semboller, ikonlar, etiketler, piktogramlar ve benzeri tüm görsel ögelerin birer görsel kültür ürünleri olduğu bilinmektedir. Araştırmada görsel kültür ögelerinin, grafik tasarım sanatçıları tarafından yaratıcı yaklaşımlarıyla gelişen anlamsal değişimleri ele alınmıştır. Günlük hayatta sıkça karşılaştığımız bu görseller taşıdıkları sıradanlaşmış anlamlarından tasarımcılar tarafından çıkarılarak; güçlü ve ikna edici kavramsal mesajlara dönüşmektedirler. Görsellerin farklı bir anlam evrenine geçişleri ve bu geçiş süreçlerinin aşamaları irdelenmiş, Philips ve Mcquarrie tarafından geliştirilen görsel metafor tipolojisine göre çözümlenmeye çalışılmıştır.
Görsel Kültür Kavramsal Tasarım Görsel Metafor Görsel Metafor Tipolojisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel İletişim Tasarımı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 7 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 34 |