Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel Kültür Öğelerinin, Görsel Metafor Tipolojisine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 17 Sayı: 34, 626 - 644, 07.01.2025
https://doi.org/10.21602/sduarte.1545052

Öz

Tabelalar, afişler, billboardlar, semboller, ikonlar, etiketler, piktogramlar ve benzeri tüm görsel ögelerin birer görsel kültür ürünleri olduğu bilinmektedir. Araştırmada görsel kültür ögelerinin, grafik tasarım sanatçıları tarafından yaratıcı yaklaşımlarıyla gelişen anlamsal değişimleri ele alınmıştır. Günlük hayatta sıkça karşılaştığımız bu görseller taşıdıkları sıradanlaşmış anlamlarından tasarımcılar tarafından çıkarılarak; güçlü ve ikna edici kavramsal mesajlara dönüşmektedirler. Görsellerin farklı bir anlam evrenine geçişleri ve bu geçiş süreçlerinin aşamaları irdelenmiş, Philips ve Mcquarrie tarafından geliştirilen görsel metafor tipolojisine göre çözümlenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Ay, R. ve İsmailoğlu, D. K. (2022). “Görsel İletişim Tasarımında Uluslararası Tasarımcıların Metafor Oluşturma ve Uygulama Süreçleri”, Digital Communication Journal, Sayı 8, s.80-98.
  • Barnard, M. (1998). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, çev. Güliz Korkmaz, Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Bozkurt, N. (1995). Sanat ve Estetik Kuramları, İstanbul: Sarmal Yayınevi.
  • Casakin, H. (2006). “Assessing the Use of Metaphors in the Design Process”, Environment and Planning B: Planning and Design, Sayı 33, Londra: Sage Publishing, s.253-268.
  • Chaves, M. (2013). “Visual Metaphor in the Illustrated Children’s Album”, EME, Sayı 1, s.103-106.
  • Çelik, N. ve Güzeloğlu, C. (2021). “Hatırlama Kültürü Bağlamında Afiş Sanatı: Yossi Lemel Afişleri”, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, Sayı 16, İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları, s.33-48.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Görsel İletişim Tasarımı (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Resul Ay 0009-0000-5147-4570

Erken Görünüm Tarihi 27 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2025
Gönderilme Tarihi 7 Eylül 2024
Kabul Tarihi 2 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Ay, R. (2025). Görsel Kültür Öğelerinin, Görsel Metafor Tipolojisine Göre Değerlendirilmesi. Art-E Sanat Dergisi, 17(34), 626-644. https://doi.org/10.21602/sduarte.1545052
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.