Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel Tasarımın Dijitalleşmesi: Artırılmış Ve Sanal Gerçekliğin İzinde Reklam Tasarımlarına Bir Bakış

Yıl 2024, Cilt: 17 Sayı: 34, 1025 - 1041
https://doi.org/10.21602/sduarte.1545196

Öz

Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte görsel tasarım geleneksel sunum ve uygulamalardan dijital platformlara doğru taşınmaktadır. Arttırılmış gerçeklik, gerçek dünyanın içine dijital araçlar aracılığıyla ses, görüntü ya da hareket gibi aktif bileşenlerin entegre edilmesiyle oluşturulmaktadır. Sanal gerçeklik ise, gerçek dünya görülmeden tamamen sanal bir ortamda bulunan görüntülerin deneyimlenmesidir. Bu doğrultuda gerçeklik tümüyle sanal bir ortamdan oluşmaktadır. Arttırılmış ve sanal gerçeklik ortamlarında oluşturulan reklam tasarımları izleyici ve tasarımcıya yeni bir deneyim sunmakla birlikte, gelenekselin getirdiği sınırların dışına çıkılmasını ve gelişen teknoloji ile birlikte hayal edilenden daha fazlasının elde edilmesini de sağlamaktadır. Araştırmada “Arttırılmış ve Sanal Gerçeklik” bağlamında oluşturulan reklam tasarımı örnekleri değerlendirilmektedir. Çalışma kapsamında, 2014-2024 yılları arasında Türkiye ve dünyada arttırılmış ve sanal gerçeklik kullanılarak hazırlanmış 6 reklam kampanyası betimsel analiz yöntemi ile ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • Arat, T. ve Kazan, İ. (2019). “Geleneksel Reklamcılıktan Dijital Reklamcılığa Geçiş”, Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7(18), s.448-464.
  • Ayaz, Z. ve Ersöz, B. (2022). “Metaverse Evrenine Doğru Reklamcılık”, Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(2), s.708-729.
  • Aydın, K. B. (2022). “Lüks Markaların Dijital Platformları Kullanıcı Deneyimi Bağlamında Kullanımı: Youtube Sanal Gerçeklik Videoları Üzerine Bir Araştırma”, Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 5(1), s.30-53.
  • Aydoğan, D. ve Kaplanoğlu, L. (2020). “Toplum, Sanat ve Sanal Gerçeklik”, Yeni Medya Elektronik Dergisi, 4(2), s.79-88.
  • Aziz, A. (2008). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Ankara: Nobel Yayınları.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Görsel İletişim Tasarımı (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zehra Atabey 0000-0003-2308-0819

Erken Görünüm Tarihi 6 Ocak 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 7 Eylül 2024
Kabul Tarihi 2 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Atabey, Z. (2025). Görsel Tasarımın Dijitalleşmesi: Artırılmış Ve Sanal Gerçekliğin İzinde Reklam Tasarımlarına Bir Bakış. Art-E Sanat Dergisi, 17(34), 1025-1041. https://doi.org/10.21602/sduarte.1545196
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.