Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte görsel tasarım geleneksel sunum ve uygulamalardan dijital platformlara doğru taşınmaktadır. Arttırılmış gerçeklik, gerçek dünyanın içine dijital araçlar aracılığıyla ses, görüntü ya da hareket gibi aktif bileşenlerin entegre edilmesiyle oluşturulmaktadır. Sanal gerçeklik ise, gerçek dünya görülmeden tamamen sanal bir ortamda bulunan görüntülerin deneyimlenmesidir. Bu doğrultuda gerçeklik tümüyle sanal bir ortamdan oluşmaktadır. Arttırılmış ve sanal gerçeklik ortamlarında oluşturulan reklam tasarımları izleyici ve tasarımcıya yeni bir deneyim sunmakla birlikte, gelenekselin getirdiği sınırların dışına çıkılmasını ve gelişen teknoloji ile birlikte hayal edilenden daha fazlasının elde edilmesini de sağlamaktadır. Araştırmada “Arttırılmış ve Sanal Gerçeklik” bağlamında oluşturulan reklam tasarımı örnekleri değerlendirilmektedir. Çalışma kapsamında, 2014-2024 yılları arasında Türkiye ve dünyada arttırılmış ve sanal gerçeklik kullanılarak hazırlanmış 6 reklam kampanyası betimsel analiz yöntemi ile ele alınmaktadır.
Arttırılmış gerçeklik sanal gerçeklik reklam tasarım dijitalleşme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel İletişim Tasarımı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 7 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 34 |