Ambalajlama tarih boyunca kil kaplardan yüksek teknolojili ambalajlara kadar süren bir serüvendir. Ambalaj tüketici odaklı bir sektör olduğu için tüketicinin istek ve ihtiyaçları ön planda tutularak, doğru dürüst ambalaj tasarımlarının yapılması tüketicinin markaya olan güvenini arttırmaktadır. Tüketicinin aldatılması amaçlananın ve beklentinin sonucu olarak tüketiciyi olumsuz etkilemektedir. Bu çalışmada da ambalaj yüzeylerindeki imgelerin tüketiciyi yanıltan görselleri üzerinde durularak araştırma kapsamında Türkiye’deki atıştırmalık gıda ambalajları incelenmiştir. Aldatıcı ambalajları belirleyerek bu yaklaşımın yanlış olduğunu, farklı yaklaşımlar sonucunda da tüketiciyi etkileyebilmenin yönleri olduğunu gösterebilmek bir ihtiyaç olarak görülmüştür. Araştırmada literatür taraması ve ürün incelemesi ile özgün tasarımların ortaya konulması yöntemleri kullanılmıştır. Genel olarak atıştırmalık gıda ambalajlarının tasarımları incelenmiş, abartılı ve yanıltıcı ifadelerin olduğu ambalaj tasarımları ile sınırlandırılmıştır. Yanıltıcı görsellerin olduğu ambalajlara örnek olması adına yeniden tasarlanan özgün ambalaj tasarımları hazırlanmıştır. Bu çalışma dürüstlük misyonuna sahip ambalaj tasarımları için yol gösterici olması bakımından önemlidir.
Tasarım Ambalaj Tasarımı Gıda Ambalaj Tasarımı Ambalaj Tasarım Sorunu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Görsel İletişim Tasarımı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 34 |