In this study, which examines the process of reproduction between cinema and photography, it is explained how Cindy Sherman was inspired by Alfred Hitchcock's films in her Untitled Film Stills series, created from a feminist perspective. The focal point of the study is how Hitchcock’s films are reproduced in Sherman’s photographs and what kind of impact this creates. Additionally, the study makes observations on Sherman’s critique of the patriarchal order in Hitchcock’s cinema. The study approaches reproduction not as appropriation but as a different and new product. In this context, the study argues that through reproduction, art gains new possibilities and liberates itself from the boundaries of traditional art. In the study, Sherman’s Untitled Film Stills series and Hitchcock’s films are examined through comparative visual analysis and a feminist art criticism perspective. The aim of this study is to demonstrate that reproduction is possible between two different fields of art. As a result of the research, it has been observed that while reinterpreting Hitchcock’s cinema, Sherman adopts an approach that critiques the male gaze. These findings reveal that feminist reproduction can be a critical tool that examines not only the aesthetic elements of art but also gender roles.
Reproduction Cindy Sherman Alfred Hitchcock Feminism Interdisciplinary Art
Sinema ve fotoğraf arasındaki yeniden üretim sürecinin ele alındığı bu çalışmada, Cindy Sherman’ın feminist bakış açısıyla oluşturduğu Untitled Film Stills serisinde, Alfred Hitchcock filmlerinden nasıl esinlendiği anlatılmıştır. Çalışmanın odak noktasını Hitchcock filmlerinin Sherman'ın fotoğraflarında nasıl yeniden üretildiği ve bu durumun nasıl bir etki yarattığı oluşturmaktadır. Ayrıca çalışmada, Cindy Sherman’ın, Hitchcock sinemasına getirdiği ataerkil düzen eleştirisi üzerine saptamalar yapılmıştır. Çalışma yeniden üretime aşırma değil, farklı ve yeni bir ürün olarak yaklaşmaktadır. Bu doğrultuda çalışma; yeniden üretim sayesinde, sanatın yeni olanaklar kazandığını ve geleneksel sanatın sınırlarından kurtulduğunu ileri sürer. Çalışmada, Sherman'ın Untitled Film Stills serisi ve Hitchcock filmleri karşılaştırmalı görsel analiz ve feminist sanat eleştirisi perspektifiyle incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı; iki farkı sanat alanı arasında yeniden üretimin mümkün olduğunu göstermektir. Araştırma sonucunda, Sherman'ın Hitchcock sinemasını yeniden yorumlarken, eril bakış açısını eleştiren bir yaklaşım benimsediği görülmüştür. Bu bulgular, feminist yeniden üretimin sanatın estetik unsurlarının yanı sıra toplumsal cinsiyet rollerini de inceleyen eleştirel bir araç olabileceğini ortaya koymaktadır.
Yeniden Üretim Cindy Sherman Alfred Hitchcock Feminizm Disiplinlerarası Sanat
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Fotoğraf, Video ve Lens Tabanlı Uygulama |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 21 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 10 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 17 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 13 Mayıs 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 18 Sayı: 36 |