BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fizik Dersine Bakışı

Yıl 2005, Cilt: 9 Sayı: 2, 0 - 0, 26.03.2005

Öz

Fizik cğitimindexarolaıı sorunların birisi de tizik dersine karşı oluşan önyargıdır. Derse karşı önyargı, çeşitli nedenlere bağlı olarak anlık gelişebileccğ' gibi, eğitim süreci içerisinde birikimle de ortaya çıkabilir. Bu nedenle öğrencinin lizik kavram ve terimleri ile ilk karşılaşma anı (my: gının oluşmasında önemli bir nn olabilir. Bu ilk karşılaşmada öğrencinin rehberi olan sınılöğretmenlerinin temel lizik bilgisi veya tizigc karsı tavrı öğrencide bir önyargı oluşumunu tetikleyebilir. Bu çalışmada. ileride bu rehber rolünü üstlenecek sınıf öğretmeni adaylarının tiziğe karşı yargıları incelcnnıiştir

Kaynakça

  • l]."'e‘11a|;-0... L992 Ulusların Zenginliği. .e Uyğaı'iığı' (Eğitim Boyutu)”, T1‘.’11‘k - Bankas”: 'Ktiiıür Yayınları. No:443, Auk-111a. ' Bakaç, M, ve Kumru. MN, 1993. ““i—e.: Öğ: :etimiııde
  • Amaçlar“: Belirlenmesi", Alli. Ulusal Feıı Bilimleri Eğitimi Sempozyumu. Sancar, M ve. Usruner.'19~)8.'Oim11111111: l izik
  • Öğretmenlerinin F" :: Dersinin Anaç-lar:: Koııusundak iGör'uşleri. Ti-D 7.8 F1; ik Kangıesi. Teachers Doğan, M, Oı'uncak. B. Gi:ııbayı,_. i 2.303. 'I/i (:ucaiion : / Education at High Schonl Level”. Physic; . (:ucaiion : / Doöa ıı. M. 01'111'1c11k. B G'ıîribayı, |. 3003.
  • “Ortaöğretim Fizik Eğııınıiııde Karsılasılan Serumlar Uzerine Bir Araştırma“. AKU ii'-' 'İ-iliıı liri Deığisi. Cil“. lll, Sayı l—Z. p . ..].ı Dreyer, HP, 1992‘ Pil). ies l en 11g 111 S::ciîzeı'laııcl".
  • Physics Education 3 1'. Grimm, 7, and Ric; , î-“l 1992. 111
  • Germany". Physics Education '17. S'] Woolnough. EB 1991 . "Wax (.“ntıııs'e
  • Physics or Rejecı it". Prıysi 5 E1: ’ 1.113.110“ .:») M.E.B., Talim Terbiye iki 1111111.: BC;
  • Okulu Fen Bilgisi Dersi 4. 195.3111: , Ankara..
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm TEMEL BİLİMLER
Yazarlar

B. Oruncak Bu kişi benim

R. Ünal Bu kişi benim

N. Özek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Oruncak, B., Ünal, R., & Özek, N. (2005). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fizik Dersine Bakışı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(2). https://doi.org/10.19113/sdufbed.71160
AMA Oruncak B, Ünal R, Özek N. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fizik Dersine Bakışı. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. Mart 2005;9(2). doi:10.19113/sdufbed.71160
Chicago Oruncak, B., R. Ünal, ve N. Özek. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fizik Dersine Bakışı”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 9, sy. 2 (Mart 2005). https://doi.org/10.19113/sdufbed.71160.
EndNote Oruncak B, Ünal R, Özek N (01 Mart 2005) Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fizik Dersine Bakışı. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 9 2
IEEE B. Oruncak, R. Ünal, ve N. Özek, “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fizik Dersine Bakışı”, Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg., c. 9, sy. 2, 2005, doi: 10.19113/sdufbed.71160.
ISNAD Oruncak, B. vd. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fizik Dersine Bakışı”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 9/2 (Mart 2005). https://doi.org/10.19113/sdufbed.71160.
JAMA Oruncak B, Ünal R, Özek N. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fizik Dersine Bakışı. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. 2005;9. doi:10.19113/sdufbed.71160.
MLA Oruncak, B. vd. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fizik Dersine Bakışı”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 9, sy. 2, 2005, doi:10.19113/sdufbed.71160.
Vancouver Oruncak B, Ünal R, Özek N. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fizik Dersine Bakışı. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. 2005;9(2).

e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688

Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.