Bu makalede, anayol üzerindeki tasıtların saga dönen araçlardan dolayı maruz kaldıkları gecikme ve yakıt tüketiminin etkisi arastırılmıs ve bu etkiye baglı olarak gecikme ve yakıt tüketimini tahmin eden çoklu lineer regresyon modelleri gelistirilmistir. Modeller gelistirilirken 1125 farklı trafik durumu göz önüne alınmıs ve CORSIM simülasyon programı yardımı ile simülasyonları yapılmıstır. Bu modellerde bagımlı degisken olarak gecikme ve yakıt tüketimi kullanılırken, bagımsız degisken olarak anayoldaki agır vasıta oranı, trafik hacmi, hız ve saga dönüs oranı kullanılmıstır. Yapılan analizler sonucunda, saga dönen tasıtların neden oldugu gecikme ve yakıt tüketimi üzerinde anayoldaki trafik hacminin en fazla etkili oldugu görülmüstür. Anayol üzerindeki hız degisiminin gecikme ve yakıt tüketimi üzerinde belirgin bir etkisi bulunmazken agır vasıta oranı hıza göre daha etkili bir parametre olmustur. Anayoldaki agır vasıta oranı gecikme ve yakıt tüketimi üzerin de düsük hacimlerde kısmen lineer artan bir etki gösterirken yüksek hacimlerde logaritmik bir etki göstermis olup, bu etki gecikmeye göre yakıt tüketimi üzerinde daha da belirgin olmustur
Gecikme Yakıt Tüketimi Corsim Sağa Dönüş Manevrası Regresyon
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 10 Sayı: 3 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.