BibTex RIS Kaynak Göster

Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi

Yıl 2007, Cilt: 11 Sayı: 2, 110 - 115, 09.04.2009

Öz

Fizik dersinde, kullanılan laboratuvar yönteminin amaçlarından biri, laboratuvar çalısmalarında görülen olgular ile teorik bilgi arasındaki anlamlı iliskiyi gelistirerek ve bunun sonucunda gerçek ve anlamlı ögrenmeye yardımcı olmaktır. Laboratuvar çalısmalarında kullanılan anlamlı ögrenme stratejilerinden biri de V-diyagramları'dır. Yapılan bu çalısmanın amacı, V-diyagramları yardımıyla ikinci yıl fizik ögrencilerinin Dalgalar ve Titresim dersindeki konularla ilgili kavram yanılgılarını belirlemek ve Vdiyagramlarının ögrencilerin, Dalgalar Laboratuvarı dersine karsı tutumlarına etkisini arastırmaktır. Bu çalısmada ögrencilere Vdiyagramları hazırlatılmıs, sonra bu V-diyagramları incelenerek, ögrencilerin Dalgalar ve Titresim dersindeki kavram yanılgıları belirlenmistir. Fizik Laboratuvarı Tutum Ölçegi ögrencilere öntest ve sontest olarak uygulanmıstır. V-diyagramı uygulamasından sonra ögrencilerin derse karsı daha fazla olumlu tutum sergiledikleri gözlenmistir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm TEMEL BİLİMLER
Yazarlar

Hasan Tortop Bu kişi benim

Nalan Bezir Bu kişi benim

Mehmet Uzunkavak Bu kişi benim

Nuri Özek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Nisan 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tortop, H., Bezir, N., Uzunkavak, M., Özek, N. (2009). Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11(2), 110-115. https://doi.org/10.19113/sdufbed.81226
AMA Tortop H, Bezir N, Uzunkavak M, Özek N. Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. Nisan 2009;11(2):110-115. doi:10.19113/sdufbed.81226
Chicago Tortop, Hasan, Nalan Bezir, Mehmet Uzunkavak, ve Nuri Özek. “Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı Ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11, sy. 2 (Nisan 2009): 110-15. https://doi.org/10.19113/sdufbed.81226.
EndNote Tortop H, Bezir N, Uzunkavak M, Özek N (01 Nisan 2009) Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11 2 110–115.
IEEE H. Tortop, N. Bezir, M. Uzunkavak, ve N. Özek, “Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi”, Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg., c. 11, sy. 2, ss. 110–115, 2009, doi: 10.19113/sdufbed.81226.
ISNAD Tortop, Hasan vd. “Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı Ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11/2 (Nisan 2009), 110-115. https://doi.org/10.19113/sdufbed.81226.
JAMA Tortop H, Bezir N, Uzunkavak M, Özek N. Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. 2009;11:110–115.
MLA Tortop, Hasan vd. “Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı Ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 11, sy. 2, 2009, ss. 110-5, doi:10.19113/sdufbed.81226.
Vancouver Tortop H, Bezir N, Uzunkavak M, Özek N. Dalgalar Laboratuvarında, Kavram Yanılgılarını Belirlemek için V-Diyagramlarının Kullanımı ve Derse Karşı Geliştirilen Tutuma Olan Etkisi. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. 2009;11(2):110-5.

e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688

Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.