Fizik dersinde, kullanılan laboratuvar yönteminin amaçlarından biri, laboratuvar çalısmalarında görülen olgular ile teorik bilgi arasındaki anlamlı iliskiyi gelistirerek ve bunun sonucunda gerçek ve anlamlı ögrenmeye yardımcı olmaktır. Laboratuvar çalısmalarında kullanılan anlamlı ögrenme stratejilerinden biri de V-diyagramları'dır. Yapılan bu çalısmanın amacı, V-diyagramları yardımıyla ikinci yıl fizik ögrencilerinin Dalgalar ve Titresim dersindeki konularla ilgili kavram yanılgılarını belirlemek ve Vdiyagramlarının ögrencilerin, Dalgalar Laboratuvarı dersine karsı tutumlarına etkisini arastırmaktır. Bu çalısmada ögrencilere Vdiyagramları hazırlatılmıs, sonra bu V-diyagramları incelenerek, ögrencilerin Dalgalar ve Titresim dersindeki kavram yanılgıları belirlenmistir. Fizik Laboratuvarı Tutum Ölçegi ögrencilere öntest ve sontest olarak uygulanmıstır. V-diyagramı uygulamasından sonra ögrencilerin derse karsı daha fazla olumlu tutum sergiledikleri gözlenmistir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | TEMEL BİLİMLER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 11 Sayı: 2 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.