Bir trafik akımında, araçlar arasındaki zaman cinsinden aralık değerlerinin dağılımı, trafik mühendisliği uygulamaları
açısından önemlidir. Araçlar arasındaki aralık dağılımları simülasyon işlemleri, sinyalize kavşakların düzenlenmesi, denetimsiz
kavşakların kapasitesinin belirlenmesi ve trafik güvenliği analizleri için kullanılmaktadır. Çalışmada İzmir'deki önemli sinyalize
arterler üzerinde yer alan altı farklı noktada gözlemler yapılmış, bu noktalardan geçen araçlar arasındaki zaman cinsinden aralık
değerlerinin dağılımı, araç türlerine ve şerit özelliklerine göre değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, sinyalize arter üzerinde
hareket etmekte olan araçlara ait aralık değerlerini en iyi tanımlayan dağılım belirlenmeye çalışılmıştır. İncelenen basit dağılımlardan
negatif üssel dağılımın lognormal dağılıma kıyasla araçlar arasındaki aralıkları temsil etmekte daha başarılı olduğu görülmüş,
karmaşık istatistiksel dağılımlardan Cowan M3 dağılımının veri gruplarına uygulanabilir olduğu sonucuna varılmıştır.
Zaman cinsinden aralık değeri Cowan M3 dağılımı Negatif üssel dağılım Sinyalize arter
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 2 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.