In order to prepare graduates for work in cross-disciplinary and multicultural enviroments, it has become almost essential for engineering education to be founded on the base of multiple disciplines. When an engineering program is supported by a number of disciplines, academic resources are much better integrated, and a general improvement in both the quality and efficiency of engineering education can be achieved. In this study, various new methods and solutions for developing engineering education in academic institutions have been examined and various properties of the related training structures have been compared. This paper shows that such approaches for developing engineering education can respond and adapt more quickly to the needs and expectations of the society
Engineering education Interdisciplinary Technology Multiple disciplines
Disiplinlerarası mühendislik konularında ve çok kültürlü koşullar altında çalışacak mezunların yetiştirilebilmesi için mühendislik eğitiminin farklı disiplinleri kapsayacak bir temel üzerine inşa edilmesi zorunlu hale gelmiştir. Bir mühendislik programı birkaç farklı disiplin tarafından desteklendiğinde mühendislik eğitiminde hem akademik kaynakların entegrasyonu geliştirilmiş olacaktır, hem de kalitenin ve verimliliğinin arttırılması sağlanmış olacaktır. Bu yazıda karma disiplin destekli mühendislik eğitimi için akademik kurumlardaki mühendislik eğitiminin geliştirilmesine yönelik olarak oluşturulan yeni yaklaşımlar sunulmuş ve eğitim yapıları ile ilgili bazı özellikler incelenmiştir. Sözkonusu yaklaşımların mühendislik eğitimini geliştireceği ve toplumun beklentilerine ve ihtiyaçlarına daha çabuk tepki verilebilmesini sağlayacağı öngörülmektedir.
Mühendislik eğitimi Disiplinlerarası Teknoloji Karma disiplin
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Özel Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 17 Sayı: 1 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.