Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Example Of Long-Distance Learning In Engineering Education: The University Of Florida

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 1, 58 - 63, 12.07.2014

Öz

Long-distance education is a way to provide an educational experience independent of time and place. This type of education is very useful for individuals who are in all levels of higher education, including further education in industry. Long-distance education is a viable solution for people who need the flexibility of location and time. It can also be a valuable resource to people with disabilities and other constraints restricting them from access to a university campus or normal learning situation. Long working hours, financial difficulties, travel constraints, and family-related reasons are all barriers that can be eliminated. Long-distance education students can continue their education from anywhere using the current communication tools and necessary resources available to them. The University of Florida has provided both opportunities and information about long-distance education programs. Online courses in manufacturing engineering and computer control of machines and processes provided by the Mechanical and Aerospace Engineering department are mentioned in this paper. Course issues discussed include course objectives, topics, and desired program outcomes for Accreditation Board for Engineering Technology and Mechanical Engineering, exam policy, and grading. As a result of qualitative research, students' opinions as well as surveys were used to make a general assessment of the program

Kaynakça

  • Gültekin S., Gezen N., Tüney A.F., Can F., Gündoğar K. Internet
  • web.inonu.edu.tr/~makdag/uzakeg.doc Erişim tarihi erişim 10.08.2012.
  • adresi, Karaağaçlı, M., 2008. Internet Teknolojileri Destekli Uzaktan Eğitimde Sosyal Kazanımlar Gereksinimi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt:1, Sayı:2
  • Daş R., Varol N., 2001. Günümüzde uzaktan eğitim uygulamalarına genel bakış. UBMK 2001 Ulusal Bilişim Multimedya Konferansı, Fırat Üniversitesi, Elazığ, sayfa 53-62.
  • UF Uzaktan eğitim bölümü, Internet erişim adresi, http://www.ufedge.ufl.edu, Erişim tarihi 15.08.2012.

Mühendislik Eğitiminde Uzaktan Öğrenme Uygulamasına Bir Örnek: Florida Üniversitesi

Yıl 2013, Cilt: 17 Sayı: 1, 58 - 63, 12.07.2014

Öz

Uzaktan eğitim, güncel olarak kullanılan iletişim araçları ile zaman ve mekandan bağımsız olarak lisansüstü öğrencilerin yada fakülte mezunu olan bireylerin, hayat boyu bireysel gelişimini sağlamak amacı ile uygulanmaktadır. Bu şekilde, iş saatlerinde çalıştığı için eğitimine, kişisel gelişimine zaman ayıramayan ya da kampüse ulaşım engeli/kısıtlılıkları olan bireylerin eğitimine devam etmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır. Bu makalede, Florida Üniversitesi (UF) tarafından uygulanan, iş temposunun yüksek olması, maddi zorluklar, seyahat engeli ya da ailesel sebepleri ortadan kaldıran ve öğrenciye/bireye eğitimine devam etmesini iletişim araçları ile sağlayan bir uzaktan eğitim uygulaması modeli incelenerek, uzaktan eğitim için gerekli hazırlıklar hakkında bilgi verilmiştir. Uzaktan eğitim uygulamasına örnek dersler belirlenerek, yapılan nitel araştırma sonucunda öğrencilerin görüşleri alınmış ve genel değerlendirme yapılmıştır.

Kaynakça

  • Gültekin S., Gezen N., Tüney A.F., Can F., Gündoğar K. Internet
  • web.inonu.edu.tr/~makdag/uzakeg.doc Erişim tarihi erişim 10.08.2012.
  • adresi, Karaağaçlı, M., 2008. Internet Teknolojileri Destekli Uzaktan Eğitimde Sosyal Kazanımlar Gereksinimi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, Cilt:1, Sayı:2
  • Daş R., Varol N., 2001. Günümüzde uzaktan eğitim uygulamalarına genel bakış. UBMK 2001 Ulusal Bilişim Multimedya Konferansı, Fırat Üniversitesi, Elazığ, sayfa 53-62.
  • UF Uzaktan eğitim bölümü, Internet erişim adresi, http://www.ufedge.ufl.edu, Erişim tarihi 15.08.2012.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Özel Sayı
Yazarlar

Özlem Salman Bu kişi benim

Hitomi Yamaguchı Bu kişi benim

John Schueller Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Salman, Ö., Yamaguchı, H., & Schueller, J. (2014). Mühendislik Eğitiminde Uzaktan Öğrenme Uygulamasına Bir Örnek: Florida Üniversitesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(1), 58-63.
AMA Salman Ö, Yamaguchı H, Schueller J. Mühendislik Eğitiminde Uzaktan Öğrenme Uygulamasına Bir Örnek: Florida Üniversitesi. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. Mart 2014;17(1):58-63.
Chicago Salman, Özlem, Hitomi Yamaguchı, ve John Schueller. “Mühendislik Eğitiminde Uzaktan Öğrenme Uygulamasına Bir Örnek: Florida Üniversitesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17, sy. 1 (Mart 2014): 58-63.
EndNote Salman Ö, Yamaguchı H, Schueller J (01 Mart 2014) Mühendislik Eğitiminde Uzaktan Öğrenme Uygulamasına Bir Örnek: Florida Üniversitesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17 1 58–63.
IEEE Ö. Salman, H. Yamaguchı, ve J. Schueller, “Mühendislik Eğitiminde Uzaktan Öğrenme Uygulamasına Bir Örnek: Florida Üniversitesi”, Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg., c. 17, sy. 1, ss. 58–63, 2014.
ISNAD Salman, Özlem vd. “Mühendislik Eğitiminde Uzaktan Öğrenme Uygulamasına Bir Örnek: Florida Üniversitesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi 17/1 (Mart 2014), 58-63.
JAMA Salman Ö, Yamaguchı H, Schueller J. Mühendislik Eğitiminde Uzaktan Öğrenme Uygulamasına Bir Örnek: Florida Üniversitesi. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. 2014;17:58–63.
MLA Salman, Özlem vd. “Mühendislik Eğitiminde Uzaktan Öğrenme Uygulamasına Bir Örnek: Florida Üniversitesi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 17, sy. 1, 2014, ss. 58-63.
Vancouver Salman Ö, Yamaguchı H, Schueller J. Mühendislik Eğitiminde Uzaktan Öğrenme Uygulamasına Bir Örnek: Florida Üniversitesi. Süleyman Demirel Üniv. Fen Bilim. Enst. Derg. 2014;17(1):58-63.

e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688

Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.