Bu makalede, Amerika Birleşik Devletlerindeki Sam Houston State Üniversitesi (SHSU) ve Türkiye'deki Fırat Üniversitesinin (FU) Yazılım Mühendisliği ve Adli Bilişim Mühendisliği alanlarında geliştirdikleri ortak lisans derecesi program süreçleri tanımlanmaktadır. Yapılan anlaşmayı başarı bir sonuca getirebilmek için ele alınması gereken yönetim, müfredat, akreditasyon ve mali konuları araştırılmaktadır.
Bu makalede, Amerika Birleşik Devletlerindeki Sam Houston State Üniversitesi (SHSU) ve Türkiye'deki Fırat Üniversitesinin (FU) Yazılım Mühendisliği ve Adli Bilişim Mühendisliği alanlarında geliştirdikleri ortak lisans derecesi program süreçleri tanımlanmaktadır. Yapılan anlaşmayı başarı bir sonuca getirebilmek için ele alınması gereken yönetim, müfredat, akreditasyon ve mali konuları araştırılmaktadır.
In this paper, we describe the process by which Sam Houston State University, United States, (SHSU) and Firat University (FU), Turkey developed collaborative undergraduate degree programs in Software Engineering and Digital Forensics Engineering. The paper explores the administrative, curricular, accreditation, and financial issues that needed to be addressed in order to bring the agreement to a successful conclusion. Following an iTiCSE workshop in Ankara, Turkey (Cooper et al., 2010), the department chair of Computer Science at Sam Houston State University was invited to present a paper “Towards Standards in Digital Forensics Education” to the Faculty of Technology at Firat University. As a result, informal conversations took place regarding potential research, exchange and curricular collaborations between the two universities.
International collaborative programs Curriculum Accreditation
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Özel Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 17 Sayı: 1 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.