In this
study, anion exchange membranes (AEM) based on poly(vinyl alcohol) (PVA) were
prepared by two different cross-linking techniques and the effects of application
sequence of thermal and chemical cross-linking technique on properties of AEM
were investigated. Poly(ethylene glycol) diglycidly ether (PEGDGE) was used as
a chemical cross-linking agent instead of the commonly used glutaraldehyde (GA).
Evaluation of the fuel cell-related properties of the prepared membranes showed
that the technique of cross-linking and the application sequence of techniques
affected the properties of membranes. Promisingly, it was found that the
membranes prepared by firstly chemical cross-linking and then thermal
cross-linking at 150˚C (PPP150) exhibited high ionic conductivity (47 mS/cm),
membrane selectivity values (89 x104 S.s/cm3) and
sufficient mechanical strength. These encouraging results indicate that
AEMs-based on PVA cross-linked by chemical technique with PEGDGE and then
thermal technique may be considered as a promising membrane for Direct Methanol
Alkaline Fuel Cell (DMFC) applications.
Bu
çalışmada poli (vinil alkol) (PVA) esaslı anyon değişim membranlar (AEM) iki
farklı çapraz bağlama tekniği ile hazırlanmış ve ısıl ve kimyasal çapraz
bağlama tekniklerinin uygulanma sırasının AEM’ın özellikleri üzerine etkisi incelenmiştir.
Kimyasal çapraz bağlayıcı olarak en çok kullanılmakta olan glutaraldehit (GA)
yerine poli(etilen glikol) diglisidil eter (PEGDGE) kullanılmıştır. Hazırlanan
membranların yakıt hücresi ile ilgili özellikleri değerlendirildiğinde, çapraz
bağlama tekniğinin ve farklı tekniklerin uygulama sırasının membranın
özelliklerini etkilediği görülmüştür. Önce kimyasal sonra 150˚C’de ısıl çapraz
bağlama uygulanarak hazırlanan membranın (PPP150) yüksek iyonik iletkenlik (47
mS/cm), membran seçimlilik (89 x104 S.s/cm3) ve yeterli mekanik dayanıma sahip olduğu
görülmüştür. Elde edilen sonuçlar, önce PEGDGE ile kimyasal, sonra ısıl olarak
çapraz bağlanan PVA esaslı anyon değişim membranların Doğrudan Metanol Alkali
Yakıt Hücresi (DMFC) uygulamaları için ümit veren membranlar olarak
düşünülebileceğini göstermiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 3 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.