Şehir içi ulaşım ağlarında bir noktadan başka bir noktaya yapılan yolculukların seyahat sürelerinin istatistiksel olarak modellenmesi ve bunların güvenirliğinin analiz edilmesi büyük önem arz etmektedir. Gerçekleştirilen kimi çalışmalarda seyahat süresini modellemek için normal dağılım gibi teorik olarak uygun olmayan dağılımlar tercih edilmiştir. Bunun yanında birçok çalışma haftanın günleri hafta içi ve hafta sonu olmak üzere iki farklı sınıfta değerlendirmektedir. Gelişen sensör teknolojileri ile elde edilen büyük ulaşım verisi üzerinden seyahat sürelerinin istatiksel dağılımı ve güvenirliği gibi şehir hayatına etki eden faktörler analiz edilebilmektedir. Bu çalışmada New York şehrine ait açık ulaşım verisi analiz edilerek, birçok çalışmanın varsaydığı hafta içi-hafta sonu ayrımının gerçekçi olmayabileceği ve bir gün içindeki farklı zaman dilimlerinde istatistiksel sonuçların farklı çıkabileceği tespit edilmiştir. John F. Kennedy ve LaGuardia havalimanları arasında 07:00-19:00 arasında gerçekleşen taksi yolculuklarının seyahat süresi değişkenliği ve dağılımları incelendiğinde, seyahat sürelerinin Log-Lojistik (3P) dağılımına uyduğu tespit edilmiştir. Bu dağılım Salı ve Çarşamba günleri baskın dağılım değildir ve bu günlerde seyahat süresi güvenilirliğinin düşük olduğu zaman dilimlerinin bulunduğu tespit edilmiştir.
Büyük veri Seyahat süresi dağılımı Seyahat süresi güvenilirliği Veri tabanı yönetim sistemleri
TÜBİTAK
118Y282
Bu çalışma TÜBİTAK 118Y282 numaralı proje tarafından desteklenmiştir.
Many cities are dealing with traffic problems. One of emerging of these problems is that travel times are longer than estimated values. Variability in travel times leads to disruptions in supply chain and delayed passengers, amongst others. Variability of travel time is a phenomenon dependent on time and space. Determining this variability is important for transportation planning in traffic-intensive times and regions. Such a quest requires big geospatial data. The taxi dataset of New York City has been openly distributed since 2009, which describes each taxi trip with attributes such as the pickup and dropoff location and time, total cost of the trip and number of passengers. The aim of this article is to determine the travel time variability and distributions between John F. Kennedy and LaGuardia airports using the openly available taxi dataset involving approximately 140 million trips that occurred in 2015. The journeys, which take place every day of the week and between 07:00 and 19:00, are analyzed at 15 minute intervals. Log-Normal, Log-Normal (3P), Log-Logistics, Log-Logistics (3P), Weibull, Gamma and Burr distributions were examined. 95% of travel time, buffer time index and planned time index were used as the travel time reliability measurements. According to the results obtained, travel times are consistent with Log-Logistics (3P) distribution. This distribution is not the dominant distribution on Tuesdays and Wednesdays and it has been found that there are times when travel time reliability is low.
Big data Travel time distribution Travel time reliability Database management systems
118Y282
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 118Y282 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 2 |
e-ISSN :1308-6529
Linking ISSN (ISSN-L): 1300-7688
Dergide yayımlanan tüm makalelere ücretiz olarak erişilebilinir ve Creative Commons CC BY-NC Atıf-GayriTicari lisansı ile açık erişime sunulur. Tüm yazarlar ve diğer dergi kullanıcıları bu durumu kabul etmiş sayılırlar. CC BY-NC lisansı hakkında detaylı bilgiye erişmek için tıklayınız.