Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu Uyarınca İdari Gözetim

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 119 - 138, 30.12.2020

Öz

Hakkında sınır dışı etme kararı verilmiş yabancıların idari gözetim altında
tutulması uluslararası hukuk ve Türk hukukunda kabul gören bir uygulamadır. İdari
gözetim, Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’nda (LFIP) yer alan sebeplerle
hakkında sınır dışı kararı alınan yabancıların, idari işlemlerin bitirilmesine kadar gözetim
alanlarına konulması şeklinde tanımlanabilir. Türk hukukunda da LFIP’nın yürürlüğe
girdiği dönemden önce de kanuni düzenleme olsa da idari gözetim kavramı LFIP
yürürlüğe girmesiyle hukuki dayanağa kavuşmuştur. Bu Kanunda idari gözetimin
sebepleri, idari gözetimin denetimi, denetim sonucu verilen kararın tebliği, bu karara
karşı başvurulabilecek hukuki yollar gibi konular ayrıntılı olarak düzenlenmiştir. LFIP ile
birlikte getirilen bu düzenlemelerin uygulamada nasıl hayata geçirildiği ve Avrupa İnsan
Hakları Mahkemesi ve Anayasa Mahkemesi kararları çerçevesinde uygulamanın seyri ele
alınarak yeni Kanunun işlevsel olup olmadığının irdelenmesi gerekmektedir.

Kaynakça

  • A.S. Application, , (Application no: 2014/2841, Decision Date: 09.06.2016), Ofiicial Gazette. Date:29.06.2016, No. 29757, bkz. (http://kararlaryeni.anayasa.gov.tr/BireyselKarar/ Content/03234646-f24f-4946-8162-390d3ee7f206?wordsOnly=False 12.10.2020)
  • Asalya v. Türkiye Davası (Application no: 43875/09, Karar Tarihi: 15.04.2014), kararın Türkçe metni için bkz.: (http://www.inhak.adalet.gov.tr/ara/karar/asalya.pdf 05.10.2020)
  • AYBAY, Rona: Bir İnsan Hakları Sorunu Olarak Sınır Dışı Edilme, Maltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2003/2, p.141-172.
  • AYBAY, Rona: Yabancılar Hukuku, İstanbul 2005.
  • BALFE, Lord Richard, Committee on Legal Affairs and Human Rights, Administrative detention in Council of Europe member states – legal limits and possible alternative measures, AS/Jur (2016) 18, (https://www.statewatch.org/media/documents/news /2016/may/coe-pa-admin-detention-report.pdf, p.7. 20.10.2020)
  • BAYRAKTAROĞLU ÖZÇELİK, Gülüm: Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu Hükümleri Uyarınca Yabancıların Türkiye’den Sınır Dışı Edilmeleri, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 2013(108), p. 211-258.
  • CASSEL, Douglass International Human Rights Law and Security Detention, 40 Case W. Res. J. Int'l L. 383, 2009, pp.383-401.
  • CLAIRE, Macken (2006) Preventive Detention And The Right To Personal Liberty And Security Under Article 5 ECHR, The International Journal of Human Rights, 10:3, pp.195- 217.
  • CLAYTON, Richard and TOMLİNSON, Hugh, The Law of Human Rights (Oxford: Oxford University Press, 2000), p.488; D.J. Harris, M. O'Boyle and C. Warbrick, Law of the European Convention on Human Rights (London: Butterworths, 1995).
  • ÇİÇEKLİ, Bülent: Yabancılar ve Mülteci Hukuku, Ankara 2016.

Administrative Detention In Accordance With The Foreigners And International Protection Law

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 119 - 138, 30.12.2020

Öz

Keeping under administrative detention of foreigners who have been given a
deportation decision is an accepted practice in international and Turkish law.
Administrative detention can be defined as keeping the foreigners who are decided to
be deported for reasons specified in the Foreigners and International Protection Law
(FIPL) in the detention areas until their procedures are completed. Even though it has a
legal basis in Turkish law before the FIPL entered into force, the administrative detention
procedure applied gained legal basis after the FIPL entered into force. In this Law, the
reasons for the administrative detention, the supervision of the administrative
detention process and the notification to the parties, the legal remedy against
administrative detention are regulated in detail. It is necessary to examine whether the
new Law is functional or not by examining how these regulations brought together with
the FIPL are implemented in practice and the course of implementation within the
framework of the decisions of the European Court of Human Rights and the
Constitutional Court.

Kaynakça

  • A.S. Application, , (Application no: 2014/2841, Decision Date: 09.06.2016), Ofiicial Gazette. Date:29.06.2016, No. 29757, bkz. (http://kararlaryeni.anayasa.gov.tr/BireyselKarar/ Content/03234646-f24f-4946-8162-390d3ee7f206?wordsOnly=False 12.10.2020)
  • Asalya v. Türkiye Davası (Application no: 43875/09, Karar Tarihi: 15.04.2014), kararın Türkçe metni için bkz.: (http://www.inhak.adalet.gov.tr/ara/karar/asalya.pdf 05.10.2020)
  • AYBAY, Rona: Bir İnsan Hakları Sorunu Olarak Sınır Dışı Edilme, Maltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2003/2, p.141-172.
  • AYBAY, Rona: Yabancılar Hukuku, İstanbul 2005.
  • BALFE, Lord Richard, Committee on Legal Affairs and Human Rights, Administrative detention in Council of Europe member states – legal limits and possible alternative measures, AS/Jur (2016) 18, (https://www.statewatch.org/media/documents/news /2016/may/coe-pa-admin-detention-report.pdf, p.7. 20.10.2020)
  • BAYRAKTAROĞLU ÖZÇELİK, Gülüm: Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu Hükümleri Uyarınca Yabancıların Türkiye’den Sınır Dışı Edilmeleri, Türkiye Barolar Birliği Dergisi, 2013(108), p. 211-258.
  • CASSEL, Douglass International Human Rights Law and Security Detention, 40 Case W. Res. J. Int'l L. 383, 2009, pp.383-401.
  • CLAIRE, Macken (2006) Preventive Detention And The Right To Personal Liberty And Security Under Article 5 ECHR, The International Journal of Human Rights, 10:3, pp.195- 217.
  • CLAYTON, Richard and TOMLİNSON, Hugh, The Law of Human Rights (Oxford: Oxford University Press, 2000), p.488; D.J. Harris, M. O'Boyle and C. Warbrick, Law of the European Convention on Human Rights (London: Butterworths, 1995).
  • ÇİÇEKLİ, Bülent: Yabancılar ve Mülteci Hukuku, Ankara 2016.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Hukuk
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nimet Özbek Bu kişi benim 0000-0002-5380-7778

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özbek, N. (2020). Administrative Detention In Accordance With The Foreigners And International Protection Law. Süleyman Demirel Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 10(2), 119-138.
AMA Özbek N. Administrative Detention In Accordance With The Foreigners And International Protection Law. SDÜHFD - SDLR. Aralık 2020;10(2):119-138.
Chicago Özbek, Nimet. “Administrative Detention In Accordance With The Foreigners And International Protection Law”. Süleyman Demirel Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 10, sy. 2 (Aralık 2020): 119-38.
EndNote Özbek N (01 Aralık 2020) Administrative Detention In Accordance With The Foreigners And International Protection Law. Süleyman Demirel Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 10 2 119–138.
IEEE N. Özbek, “Administrative Detention In Accordance With The Foreigners And International Protection Law”, SDÜHFD - SDLR, c. 10, sy. 2, ss. 119–138, 2020.
ISNAD Özbek, Nimet. “Administrative Detention In Accordance With The Foreigners And International Protection Law”. Süleyman Demirel Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 10/2 (Aralık 2020), 119-138.
JAMA Özbek N. Administrative Detention In Accordance With The Foreigners And International Protection Law. SDÜHFD - SDLR. 2020;10:119–138.
MLA Özbek, Nimet. “Administrative Detention In Accordance With The Foreigners And International Protection Law”. Süleyman Demirel Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, c. 10, sy. 2, 2020, ss. 119-38.
Vancouver Özbek N. Administrative Detention In Accordance With The Foreigners And International Protection Law. SDÜHFD - SDLR. 2020;10(2):119-38.
Süleyman Demirel Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi (SDÜHFD)
Adres: Süleyman Demirel Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, 32260 Isparta, Türkiye
Telefon: +90 (246) 211 00 02
E-posta: hukukdergi@sdu.edu.tr
Web: https://hukuk.sdu.edu.tr/tr/dergi/sdu-hukuk-fakultesi-dergisi-12867s.html / https://dergipark.org.tr/tr/pub/sduhfd