Reklamlar kurum ve kuruluşların hedef kitleleri ile iletişim ve etkileşim kurmada en etkili yollardan biri olarak görülmektedir. Yaşadığımız yüzyılda rekabet koşulların bu denli yoğun oluşu kuruluşları ayırt edici reklamlar üretmeye teşvik etmektedir. Reklamların sayıca fazla oluşu ve hedef kitle üzerinde yarattığı etkiler reklamların yakından incelenmesini gerekli kılmaktadır. Bu çalışmalarda etkilerin incelenmesini kolaylaştırmak, tüketici üzerinde gerçekleşen değişimleri ve satın alma eylemini gerçekleştirmede etkilendiği etmenleri ele almak adına Belch ve Belch tarafından Geleneksel ve Alternatif Tepkiler Hiyerarşisi Modelleri, Bütünleşik Bilgi Tepkisi 9mı olarak bir tasnife tabi tutulmuştur. Çalışmada Geleneksel Tepkiler Hiyerarşisi Modelleri içerisinde yer alan AIDA Modeli’nin aşamaları örneklem sigorta şirketlerinin sağlık sigortası reklamları üzerinden incelenecektir. Sigorta şirketi evrenin oldukça geniş olması örneklem kullanımını zorunlu kılarken, çalışmada incelenen reklamlarda mecra olarak YouTube tercih edilmiştir. Bu kapsamda AXA Sigorta “Sigortam Yanımda”, Allianz Sigorta “Allianz Seninle” ve Anadolu Sigorta “Sevdiğinin Sağlığı Güvence Altında” reklam filmleri görsel çözümlemeye tabii tutularak buradan hareketle yorumlanmıştır. Elde edilen verilerden hareketle sigorta şirketlerinin AİDA Modeli’nin basamaklarına uygun şekilde reklam stratejileri oluşturduğu, bu aşamalara ilişkin çeşitli tema ve metaforlar oluşturduğu görülmektedir.
Anahtar Kelimeler: AIDA Modeli Sigorta Reklamları Görsel Çözümleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 2 |