BibTex RIS Kaynak Göster

THE METHODS AND TECHNIQUES FOR TEACHING PROPER RECITATION OF THE QUR’AN

Yıl 2013, Sayı: 30, 167 - 189, 01.06.2013

Öz

Muslims have always been concerned with how to best recite the Quran and to transfer its method to the generations to come. It is clear that the success in the field of the Quran recitation can only be achieved through qualified teachers who use and have the knowledge of most appropriate teaching techniques and good communication skills with the disciples. In recent years, there shall be observed some problems and difficulties in Turkey in terms of the methods and techniques for teaching proper recitation of the Quran, which consequently requires adoption of some further alternative methods that are proven to be effective and can help to improve the quality of teaching. Furthermore, training teachers accordingly and equipping them with the skills of the best practice of recitation of the Holy Quran and other qualifications required is of a highly significant contribution to overcome the challenges in the field

Kaynakça

  • Akdoğan Ali, “Dinî Hayat Açısından İlâhiyat Fakülteleri ve Diyanet Teşkilatının Fonksiyonu”, Diyanet İlmî Dergi, XLIV, sy. 3, Temmuz-AğustosEylül 2008, s. 109.
  • Ebû Hâris Muhammed b. Mustafa Ahmed b. Şu'ayb, el-Kelimâtü'l-Hisân fîma ya'înu ala'l hıfzı ve'l-Kur'ân, Mektebu evlâdu'ş-Şeyh li't-turâs, ys., ts.
  • Ebû Ubeyde Kasım b. Sellâm, Fezâilü'l-Kur'ân, Beyrut 1995.
  • Egin Osman, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu- I (30 Mart-1 Nisan 2012), Ankara: DİB Yayınları, 2013, s. 122.
  • en-Nevevî, Ebu Zereriya Yahya b. Şeref, et-Tibyan, fi adabı hemeleti'lKur'ân, (neşr. Muhammed Rıdvan Arkosî), 1. bs., Beyrut 1434/2013.
  • Gazzâlî, Ebû Hâmid, İhyâü Ulûmi’d-dîn, Beyrut-Dımaşk 1990.
  • İbn Manzûr, Ebü'l-Fazl, Lisânü'l-Arab (nşr. Muhammed Abdülvehhâb Muhammed es-Sâdık el-Ubeyd), 3. bs., Beyrut: Dâru İhyâi't-Türâsi'l-Arabî, ts.
  • İbnü'l-Cezerî, Ebü'l-Hayr Şemsüddin Muhammed b. Muhammed, Müncidü'l-Mukriîn, Beyrut 1400/1980.
  • İbnü'l-Cezerî, Ebü'l-Hayr Şemsüddin Muhammed b. Muhammed en-Neşr fî'l-Kıraati'l-Aşr, Matbaatu Muhammed, Mısır, ts.
  • Karaçam İsmail, Kur'ân-ı Kerîm'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İstanbul: İFAV Yayınları, 2013.
  • Kastallânî, Ebü'l-Abbas, İrşâdü’s-Sârî, Beyrut: Dâru İhyâi't-türâsi'l-Arabî, ts.
  • Kaya Davut, “Kur'ân-ı Kerîm Öğretim Yöntemlerinin Geliştirilmesi”, Diyanet İlmî Dergi, Kur'ân Özel Sayısı, 2. Baskı, Ankara 2012, s. 615.
  • MEB İmam-Hatip Liseleri Kur'ân-ı Kerîm Ders Kitabı.
  • Onay A., “İlâhiyat Fakültesi Mezunlarının Cami Eksenli Din Hizmetlerinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Bu Alandaki Formasyon İhtiyaçları”, Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu, Isparta 2003, s. 416.
  • Özel Mustafa, “Kur'ân-ı Kerîm'i Okuma ve Adabı”, Diyanet İlmî Dergi, XLIII, sy. 2, 2007, s. 86-90.
  • Râgıb el-İsfahânî, el-Müfredât fî Garîbi'l-Kur'ân, Tahran, ts.
  • Seyyid Ahmed Abdülvâhid, “Kur'ân-ı Kerîm'de Okuma (Kıraat) Lafızları” (çev. Ali Akpınar), Cumhuriyet Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, Sivas 1998, sy. 2, s. 200.
  • Subhî es-Sâlih, Mebâhis fî ulûmi'l-Kur'ân, Beyrut 1968.
  • Tehânevî, Muhammed A‘lâ b. Ali, Keşşâfü Istılâhâti'l-Fünûn, Kalküta 1862.
  • Temel Nihat, Kıraat ve Tecvid Istılahları, İstanbul 1997.
  • Zerkeşî, Bedreddin, el-Burhân fî Ulûmi'l-Kur'ân, Beyrut, ts.

KUR'ÂN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ PROBLEM VE ÇÖZÜM YOLLARI

Yıl 2013, Sayı: 30, 167 - 189, 01.06.2013

Öz

Müslümanlar, Asr-ı saâdet’ten itibaren Kur'ân’ın en doğru şekilde okunmasına ve sonraki nesillere aktarılmasına büyük önem vermişlerdir. Kur'ân eğitim ve öğretiminin verimliliği, eğitmenin niteliğiyle, kullandığı yöntem ve metotlarla doğru orantılıdır. Bu sebeple konu alanında istenilen başarı ancak öğretim yöntem ve tekniklerini çok iyi bilen, öğrencilerle iyi iletişim kurabilen, yeniliklere açık ve kendisini sürekli yenileyebilen vasıflı öğreticiler/eğitmenler sayesinde gerçekleştirilebilir. Ülkemizde, son dönemlerde Kur'ân öğretim yöntem ve teknikleri alanında birtakım sorunlar yaşanmaktadır. Bu problemlerin çözümü için alternatif teknik ve metotların denenmesi yararlı olacaktır. Etkinliği kanıtlanmış metot ve programlardan faydalanmanın yanı sıra, fem-i muhsin sahibi, donanımlı ve yeterliği olan öğreticilerin/eğitmenlerin yetiştirilmesi, Kur'ân öğretim yöntem ve teknikleri alanına yeni ve farklı kazanımlar sağlayacak, yaşanan problemlerin çözümüne de yardımcı olacaktır

Kaynakça

  • Akdoğan Ali, “Dinî Hayat Açısından İlâhiyat Fakülteleri ve Diyanet Teşkilatının Fonksiyonu”, Diyanet İlmî Dergi, XLIV, sy. 3, Temmuz-AğustosEylül 2008, s. 109.
  • Ebû Hâris Muhammed b. Mustafa Ahmed b. Şu'ayb, el-Kelimâtü'l-Hisân fîma ya'înu ala'l hıfzı ve'l-Kur'ân, Mektebu evlâdu'ş-Şeyh li't-turâs, ys., ts.
  • Ebû Ubeyde Kasım b. Sellâm, Fezâilü'l-Kur'ân, Beyrut 1995.
  • Egin Osman, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu- I (30 Mart-1 Nisan 2012), Ankara: DİB Yayınları, 2013, s. 122.
  • en-Nevevî, Ebu Zereriya Yahya b. Şeref, et-Tibyan, fi adabı hemeleti'lKur'ân, (neşr. Muhammed Rıdvan Arkosî), 1. bs., Beyrut 1434/2013.
  • Gazzâlî, Ebû Hâmid, İhyâü Ulûmi’d-dîn, Beyrut-Dımaşk 1990.
  • İbn Manzûr, Ebü'l-Fazl, Lisânü'l-Arab (nşr. Muhammed Abdülvehhâb Muhammed es-Sâdık el-Ubeyd), 3. bs., Beyrut: Dâru İhyâi't-Türâsi'l-Arabî, ts.
  • İbnü'l-Cezerî, Ebü'l-Hayr Şemsüddin Muhammed b. Muhammed, Müncidü'l-Mukriîn, Beyrut 1400/1980.
  • İbnü'l-Cezerî, Ebü'l-Hayr Şemsüddin Muhammed b. Muhammed en-Neşr fî'l-Kıraati'l-Aşr, Matbaatu Muhammed, Mısır, ts.
  • Karaçam İsmail, Kur'ân-ı Kerîm'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İstanbul: İFAV Yayınları, 2013.
  • Kastallânî, Ebü'l-Abbas, İrşâdü’s-Sârî, Beyrut: Dâru İhyâi't-türâsi'l-Arabî, ts.
  • Kaya Davut, “Kur'ân-ı Kerîm Öğretim Yöntemlerinin Geliştirilmesi”, Diyanet İlmî Dergi, Kur'ân Özel Sayısı, 2. Baskı, Ankara 2012, s. 615.
  • MEB İmam-Hatip Liseleri Kur'ân-ı Kerîm Ders Kitabı.
  • Onay A., “İlâhiyat Fakültesi Mezunlarının Cami Eksenli Din Hizmetlerinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Bu Alandaki Formasyon İhtiyaçları”, Yüksek Din Eğitiminin Sorunları, Yeniden Yapılanması ve Geleceği Sempozyumu, Isparta 2003, s. 416.
  • Özel Mustafa, “Kur'ân-ı Kerîm'i Okuma ve Adabı”, Diyanet İlmî Dergi, XLIII, sy. 2, 2007, s. 86-90.
  • Râgıb el-İsfahânî, el-Müfredât fî Garîbi'l-Kur'ân, Tahran, ts.
  • Seyyid Ahmed Abdülvâhid, “Kur'ân-ı Kerîm'de Okuma (Kıraat) Lafızları” (çev. Ali Akpınar), Cumhuriyet Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, Sivas 1998, sy. 2, s. 200.
  • Subhî es-Sâlih, Mebâhis fî ulûmi'l-Kur'ân, Beyrut 1968.
  • Tehânevî, Muhammed A‘lâ b. Ali, Keşşâfü Istılâhâti'l-Fünûn, Kalküta 1862.
  • Temel Nihat, Kıraat ve Tecvid Istılahları, İstanbul 1997.
  • Zerkeşî, Bedreddin, el-Burhân fî Ulûmi'l-Kur'ân, Beyrut, ts.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Mahfuz Ata Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Ata, M. M. (2013). KUR’ÂN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ PROBLEM VE ÇÖZÜM YOLLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(30), 167-189.
AMA Ata MM. KUR’ÂN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ PROBLEM VE ÇÖZÜM YOLLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Haziran 2013;(30):167-189.
Chicago Ata, Mehmet Mahfuz. “KUR’ÂN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ PROBLEM VE ÇÖZÜM YOLLARI”. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 30 (Haziran 2013): 167-89.
EndNote Ata MM (01 Haziran 2013) KUR’ÂN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ PROBLEM VE ÇÖZÜM YOLLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 30 167–189.
IEEE M. M. Ata, “KUR’ÂN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ PROBLEM VE ÇÖZÜM YOLLARI”, Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 30, ss. 167–189, Haziran 2013.
ISNAD Ata, Mehmet Mahfuz. “KUR’ÂN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ PROBLEM VE ÇÖZÜM YOLLARI”. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 30 (Haziran 2013), 167-189.
JAMA Ata MM. KUR’ÂN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ PROBLEM VE ÇÖZÜM YOLLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2013;:167–189.
MLA Ata, Mehmet Mahfuz. “KUR’ÂN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ PROBLEM VE ÇÖZÜM YOLLARI”. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sy. 30, 2013, ss. 167-89.
Vancouver Ata MM. KUR’ÂN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ PROBLEM VE ÇÖZÜM YOLLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2013(30):167-89.