The struggle and attempts to establish a higher education of Ottoman after Tanzimat (reform) era will be discussed and within this context, the conditions and particularly the cirruculum of Ulum-ı Aliye-i Diniyye (Higher Religious Scienceslately Ilahiyat Faculty) will be referred. In conclusion, 15. 08. 2013 dated decision taken by majority of votes by Turkish Higher Education Council related with the cirruculum amendment will be analyzed. It will be mentioned that the decision how it is reacted by Ilahiyat Faculties and in which way a cirruculum can be enacted according to the legislation in force
Darülfünun Tanzimat era reforms İlahiyat Faculty’s cirruculum
Çalışmada, Osmanlının Tanzimat döneminden sonra yükseköğretim müessesesi kurma çaba ve teşebbüsleri ele alınacak ve bu bağlamda Darülfünun bünyesinde kurulan İlahiyat Fakültelerinin konumu ve özellikle ders programlarına değinilecektir. Ve nihayet 15.08.2013 tarihli YÖK Genel Kurulu’nun oyçokluğu ile almış olduğu İlahiyat fakülteleri ders müfredat değişikliği kararı ve bu kararın İlahiyat Fakültelerinde nasıl bir tepki ile karşılaştığına ve mevzuatımız bakımından bir fakültenin ders programının hangi esaslar dâhilinde düzenlenebileceği incelenecektir
Darülfünun Tanzimat Dönemi Modernleşme İlahiyat Fakültesi ders müfredatı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 30 |