The higher education of religion system of Turkish Republic has come through an up and down so far. Changes at programme at different times have been carried out in that course. While changes have been done to reach its aims, some times it has fallen behind the aims. This has led to he result of unproductive service to the structure of the changing and developing society. Re-programming of the Higher education of religion from a new point of view, for the elimination of problems in education of religion and religious services will be convenient. If the expectations and needs of the society are considered, Divinity Faculties are to be constructed within the framework of three main programmes: teaching, Diyanet (Religious Affairs Directorate) service and Religious social service fields
Divinity Faculty Religion Education Commen Religion Education Higher Religion Education Religious Social Service.
Türkiye’de Cumhuriyet dönemi yüksek din eğitim-öğretimi inişli çıkışlı bir süreçten geçerek günümüze kadar gelmiştir. Bu süreç içerisinde farklı zamanlarda programlarda değişiklikler yapılmış, yapılan bu değişiklikler bazen amacına ulaşırken, bazen de yetersiz kalmıştır. Bu da değişen ve gelişen toplum yapısına uygun hizmet üretilemeyişi sonucunu doğurmuştur. Din eğitimi-öğretimi ve din hizmetlerinin verilişinde yaşanan olumsuzluk ve aksaklıkların ortadan kaldırılması için Yüksek din eğitiminin, yeni bir bakış açısıyla, yeniden programlanması uygun olacaktır. Yüksek din eğitimi kurumları olan ilahiyat fakültelerinin yeniden yapılandırılmasında, toplumun beklentileri, ihtiyaçlar ve istihdam alanları dikkate alındığında üç ana program çerçevesinde bir yapılanmaya gidilmesinin uygun olacağı kanaatindeyiz. Bunlar Öğretmenlik alanı, Diyanet hizmet alanı ve Dinî sosyal hizmet alanlarıdır
İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Yaygın Din Eğitimi Yüksek Din Eğitimi Dinî Sosyal Hizmetler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 30 |