According to the Quran, Jesus is one of the prophets of ulul-azm and many miracles are mentioned about him in the Gospels, Quran and hadiths. However, in this article, only the miracles of Jesus in the Quran have been examined. Miracles of Jesus In the Quran are mentioned as, Jesus' birth without a father, the revival of the bird statue he made from mud, the revival of the blind and the sick, the resurrection of the dead, the knowledge of what people ate in their homes, a meal came from air, events such as the likening of someone to Jesus and his ascension to the sky were mentioned. Although most of the commentators and theologians accept these events as miracles, some recent scholars have begun to speak with a positivist approach that such events ascribed to the prophets do not possess extraordinary features that violate the laws of nature. Whether miracles mean violations of the laws of nature is a separate research topic. In this article, it is discussed whether the miracles attributed mostly to Jesus have the feature of extraordinary according to the description of the Quran.
Kur’an’a göre Hz. İsa ülü’l-azm peygamberlerden biri olup gerek İncillerde gerek Kur’an’da gerekse hadislerde onun hakkında pek çok mucizeye yer verilmiştir. Ancak bu makalede sadece Kur’an’da yer alan mucizeler inceleme konusu yapılmıştır. Kur’an’da Hz. İsa’nın mucizesi olarak babasız dünyaya gelmesi, beşikte iken konuşması, çamurdan yaptığı kuş heykelinin canlanması, körü ve alaca hastasını iyileştirmesi, ölüleri diriltmesi, insanların evlerinde yedikleri ve biriktirdikleri şeyleri haber vermesi, semadan sofra indirmesi, bir kişinin Hz. İsa’ya benzetilmesi, göğe yükseltilmesi gibi olaylardan bahsedilmiştir. Müfessirlerin ve kelâmcıların kahir ekseriyeti bu olayları mucize olarak kabul etmelerine rağmen, son zamanlarda yaşayan bazı araştırmacılar pozitivist bir yaklaşımla peygamberlere atfedilen bu gibi olayların tabiat kanunlarını ihlal edecek şekilde olağanüstü özelliklere sahip olmadıkları görüşünü yüksek sesle dillendirilmeye başlanmışlardır. Mucizelerin tabiat kanunlarının ihlâli anlamına gelip gelmediği konusu ayrı bir araştırma konusudur. Bu makalede daha çok Hz. İsa’ya atfedilen mucizelerin Kur’an’ın anlatımına göre olağanüstülük özelliğine sahip olup almadıkları tartışılmış, bu konudaki karşıt görüşler analiz ve sentez edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 45 |