The use of Internet has been increasing in the world and Turkey day by day, there has been an increase in online shopping. The aim of this study is to investigate the online shopping behaviors and tendencies of academic staff. For this aim, data was collected via Internet from 300 academicians selected through using easily accessible sampling technique. Of the questionnaire, 287 were found to be valid and then evaluated. As a result of analyzing the data, it was found out that shopping via Internet among academic staff was very common and the most preferred shopping type was “discounted sales days”. Besides, various differences have been detected in terms of gender on the products preferred in online shopping. The factors encouraging online shopping were “price advantage”, “time management” and “diversity of the goods”
İnternet kullanımının her geçen gün arttığı dünyada ve Türkiye’de İnternet üzerinden yapılan alışveriş miktarında da artışlar yaşanmaktadır. Araştırmanın amacı İnternet alışverişinde akademisyenlerin nasıl bir davranış sergilediklerini ve alışverişe yönelten etkenleri tespit etmektir. Bu amaçla, Türkiye’de ki üniversitelerden kolay ulaşılabilir örneklem tekniği kullanılarak 300 akademisyenden İnternet aracılığıyla veri toplanmıştır. Toplanan anketlerden 287tanesi geçerli bulunarak değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen verilere uygulanan analizler sonucunda, akademisyenlerde İnternet alışverişinin yaygın olduğu, en çok tercih edilen alışveriş türünün “indirimli günler” olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, İnternetten alışverişte tercih edilen ürünlerde cinsiyet yönünden farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. İnternetten alışverişe yönelten etkenlerde ise “fiyat avantajı”, “zamandan tasarruf” ve “ürün çeşitliliği” ön plana çıkmıştır
İnternet Elektronik Alışveriş İnternet Üzerinden Alışveriş Davranışı Satın Alma Davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 4 |